Arizona Memorial. Hawaii

• rienvanhees@gmail.com

Ik wil in April naar Hawaii en dan speciaal naar dit monument.(wordt die maand 70 en ben oud marineman)

Wie is daar geweest en weet de gang van zaken, ik heb gelezen dat je daar om 7 uur in de ochtend al in de rij moet gaan staan.

Hoe kom je aan tickets en zijn deze dan de hele dag geldig?

Bij voorbaat dank voor jullie informatie.

Rien

• Antony.

Heel indrukwekkend. Ga maar om 6 uur in de rij staan. Ik bezocht het ergens in 1992 en in 2004. Die laatste keer was het zo duk dat ik het maar heb overgeslagen.

Weet niet of tickets nu per internet besteld kunnen worden.

• Ada

Om 6 of 7 uur is wel vroeg. Tickets worden inderdaad uitgedeeld naar wie het eerst komt etc. Tickets worden per persoon uitgedeeld, dus 1 persoon kan niet meerdere tickets ophalen. In de praktijk zal het zo zijn dat als je om ca. 9 uur er bent, je ca. om 10/11 uur het memorial inkunt. in die tussentijd kan je het museum bezoeken e.d. Het memorial is alleen per shuttleboot te bereiken en voorafgaande de oversteek krijg je een film te zien.

Toegang is gratis. Maar let op tassen e.d. zijn verboden aan boord naar de memorial mee te nemen, zelfs tasjes van cameras zijn vaak verboden.

Kom je per auto leg het dan in de kofferbak. Anders kan je het afgeven tegen betaling. Toen wij er waren was heirvoor een soort grote witte tent waarin een soort lockers beschikbaar waren.

meer op hun website:http://www.nps.gov/valr/index.htm

• rienvanhees@gmail.com

Bedankt voor jullie reactie.

We gaan gewoon vroeg in de rij staan.

Rien

• Antony.

Voor het gemak eerst even informeren bij de hotelreceptie wat aan te bevelen is vwb Arizona Memorial.

• Ada

Geen idee wat Antony bedoelt met navragen bij de hotelreceptie.

Op de nps site staat verder alle informatie.

• Antony.

Ada Schreef:

——————————————————-

> Geen idee wat Antony bedoelt met navragen bij de

> hotelreceptie.

In Waikiki met zo'n 80.000 hotelkamers zijn de hotelrecepties de eerste aanspreekpunten/vraagbaken voor alles op toeristisch gebied. En daar weten ze als geen ander de problematiek van het bezoeken van het Ariz. Mem. Taxikosten, bustijden, entrees, wachttijden, gunstige bezoektijden. Dat ik dit nog moet uitleggen.

• Ada

Anders dan op de NPS site uitgebreid omschreven en de al gegeven informatie over het uitreiken/in de rij staan van de tickets, problemen met tasjes e.d. zal een doorsnee hotelemploye weinig kunne toevoegen volgens mij in dit geval.

Taxis in Hawaii werken met meters, wachttijden kan je alleen maar inschatten dat verschilt per dag, (en daardoor zijn er nauwelijks gunstige of ongunstige dagen) - ook groepen moeten gewoon in de rij staan voor tickets - .

Om er op tijd te zijn is het meestal beter heen een taxi en eventueel terug een bus te nemen.

• rienvanhees@gmail.com

Bij terugkomst zal ik, via deze site ,laten weten hoe het gegaan is.

Bedankt Rien

• Anneke

Ons was aangeraden om dit op de eerste dag van je verblijf te ondernemen. Vanwege het tijdsverschil kost het minder moeite om vroeg op te staan.