Beste mensen
Momenteel ben ik een reis aan het plannen, voor een trektocht door West-Amerika. In principe wordt er 4 weken voor gepland, aanvang September 2012. Start zal zijn Las-Vegas, Via de parken Zion, Capitol Reef, Arches, Grand Canyon, Death Valley, Mammoth lakes, Yosemite, dan naar Morro Bay en via de Highway1 naar SF.
Na SF wilde ik een paar dagen naar NY, maar de overnachtingsprijzen schrikken me af.
Gekeken op verschillende boekingssite`s zoals deze op mijn Amerikasite staan vermeld.
Ik ben al geruime tijd mee bezig en moet helaas constateren dat de $ zich in negatieve zin ontwikkeld voor een trip naar Amerika.
Op mijn Amerikasite heb ik onder de link route, mijn planning staan. Als je op de link kosten klikt, dan zie je bij kostenoverzicht een link naar een excelfile.
Ik heb hier twee tabbladen met optie`s staan. Een alleen met Motel/hotel overnachtingen en een met gedeelte kamperen in de parken.
Ook de reis zodanig uit gesplitst met de prijs als je alleen gaat en met de prijs als je met twee personen gaat.
In azie is gelet de kosten, reizen individueel geen enkel probleem.
De reden dat ik alleen ga, is dat je wel degelijk op elkaar afgestemd moet zijn, om 4 weken met elkaar om te gaan.
Individuele reizen hebben bij mij de voorkeur. Het voorgekauwde programma, wat uiteraard niet mis is, is niks voor mij.
Overnachten mag voor mij in een goedkoop, maar toch goed onderhouden adres zijn.
Nu mijn vraag!
De NP zijn voor mij de Highlights. Een paar dagen uitrusten alvorens ik terugkeer naar Europa heb ik gepland in SF
De parken zullen door mij via hiking en tours bezocht worden.
Neem ik genoeg ruimte hiervoor en de afstanden, per auto, zijn deze makkelijk af te leggen.
Hebben jullie nog aanvullende tips.
KIJK OOK EENS OP MIJN SITE
Via de links kom je terecht op mijn andere reizen
Henk