planning West-Amerika

• Henk

Beste mensen

Momenteel ben ik een reis aan het plannen, voor een trektocht door West-Amerika. In principe wordt er 4 weken voor gepland, aanvang September 2012. Start zal zijn Las-Vegas, Via de parken Zion, Capitol Reef, Arches, Grand Canyon, Death Valley, Mammoth lakes, Yosemite, dan naar Morro Bay en via de Highway1 naar SF.

Na SF wilde ik een paar dagen naar NY, maar de overnachtingsprijzen schrikken me af.

Gekeken op verschillende boekingssite`s zoals deze op mijn Amerikasite staan vermeld.

Ik ben al geruime tijd mee bezig en moet helaas constateren dat de $ zich in negatieve zin ontwikkeld voor een trip naar Amerika.

Op mijn Amerikasite heb ik onder de link route, mijn planning staan. Als je op de link kosten klikt, dan zie je bij kostenoverzicht een link naar een excelfile.

Ik heb hier twee tabbladen met optie`s staan. Een alleen met Motel/hotel overnachtingen en een met gedeelte kamperen in de parken.

Ook de reis zodanig uit gesplitst met de prijs als je alleen gaat en met de prijs als je met twee personen gaat.

In azie is gelet de kosten, reizen individueel geen enkel probleem.

De reden dat ik alleen ga, is dat je wel degelijk op elkaar afgestemd moet zijn, om 4 weken met elkaar om te gaan.

Individuele reizen hebben bij mij de voorkeur. Het voorgekauwde programma, wat uiteraard niet mis is, is niks voor mij.

Overnachten mag voor mij in een goedkoop, maar toch goed onderhouden adres zijn.

Nu mijn vraag!

De NP zijn voor mij de Highlights. Een paar dagen uitrusten alvorens ik terugkeer naar Europa heb ik gepland in SF

De parken zullen door mij via hiking en tours bezocht worden.

Neem ik genoeg ruimte hiervoor en de afstanden, per auto, zijn deze makkelijk af te leggen.

Hebben jullie nog aanvullende tips.

KIJK OOK EENS OP MIJN SITE

Zitterdonline.nl

Via de links kom je terecht op mijn andere reizen

Henk

• Cees A

Uit uw bericht maak ik op dat de kosten voor u extreem belangrijk zijn.

In verband hiermee wil ik opmerken dat u, naar mijn mening, de hotelkosten nogal optimistisch inschat.

Vooral als geld voor u zo belangrijk is kun je een kostenbegroting beter te ruim nemen dat te krap. Valt het naderhand in ieder geval niet tegen

Over dollar-risico's en het afdekken hiervan is hier http://amerika.startpagina.nl/prikbord/14901932/14917556/gaat-geld-kosten-bij-de-volgende-trip#msg-14917556 en hier http://amerika.startpagina.nl/prikbord/14901932/14918207/re-gaat-geld-kosten-bij-de-volgende-trip#msg-14918207 meer geschreven:

V.w.b. uw route een paar opmerkingen.

Ik zou wat meer tijd nemen in Moab. In die omgeving is veel te zien en kun je veel ondernemen.

Waarom Bluff als basis voor bezoek aan Mesa Verde ? Waarom niet Cortez ?

Waarom die tussenstop in Kingman ? Kingman is maar 2½ uur rijden van Grand Canyon.

Kun je niet beter Las Vegas, of nog beter, Pahrump nemen als overnachtingsplaats voor Death Valley ?

Pahrump is nog geen 6 uur rijden van Grand Canyon. Zit je meteen vlakbij Death Valley en heb je daar wat meer tijd te besteden.

• bedeve

hoi Henk,

Ik zit naar jouw excel lijst te kijken.

Mijn vraag; zijn je kosten zoals vliegreis en auto huur stelposten.?

Of heb je ze zo al geboekt?

Je budgetteert eind december voor je trip in september.

En neemt dan de euro - dollar verhouding over 8 maanden op zijn huidige verhouding.

Ik denk dat je dan in CeesA eerder gegeven lecture over optiehandel rijk zou kunnen worden.

en dan maak je je geen zorgen meer over je feitelijke kosten.

Wanneer je die dollars feitelijk al hebt; niet meer aankomen.

Of nu kopen.

Of toch je budgettering baseren op een andere verhouding.

de dollar is zelf al volatiel.

Nu is de euro dat ook al geworden.

Kijkend naar je lijstje zie ik niet veel momenten om de kosten naar beneden te brengen.

Motel6 is nu eenmaal niet overal te vinden.

( ik mis een prima Motel6 in Kingman West, dat levert je maar $ 5 besparing op tegelijkertijd is er een prima en goedkoop restaurant op het terrein voor avond en ontbijt)

In Zion naar Hurricane's DaysInn gaan bespaart je wat

Zoals CeesA al opmerkte niet naar Bluff maar naar Cortez bespaart je kosten en reistijd.

Verder heb je het wel uitgekauwd.

Mijn vragen die blijven:

Vlucht : Stelpost? anders alternatief http://booking.connections.be/transport/BookXpress_Hitchhiker/flights.cfm

Auto :Stelpost ? waarom bij alamo direct en niet via EAutohuur ( carrentals.com) bij alamo .Zelf heb ik het in dezelfde periode uitgerekend. leverde in 17 dagen een verschil van € 100 op

Je berekening van je brandstof : volgens mij heb je 140 Gallon nodig. en neem als stelpost $ 4 voor een gallon

Succes en plezier met je voorbereiding.

Groeten

PS,

CeesA en ik hebben regelmatig de loyaly kaarten van hotels genoemd.!

Hier is een nog prima werkende kortingssite : http://www.abnsave.com/