Logies in Yellowstone

• bedeve

Over geld;

Daar wordt op dit prikbord eigenlijk weinig over gerept.

Maar ik vrees met grote vrezen dat de komende jaren een reisje naar de USA aanzienlijk duurder gaat worden dan de afgelopen 5 jaar.

Begin 2011 ben ik begonnen met sparen in $.

Elke keer als de koers gunstig was een beetje overmaken.

Op een prepaid $ Mastercard .

In 2011 was mijn gemiddelde aankoopkoers $ 1.40 .

aanrader ;

http://www.moneybookers.com/ads/mastercard/nl/

• Antony.

bedeve Schreef:

——————————————————-

> Over geld;

> Daar wordt op dit prikbord eigenlijk weinig over

> gerept.

Er wordt zo gemakkelijk geroepen dat Amerika goedkoop is. Maar de afgelopen jaren zijn de prijzen van levensmiddelen in de supermarkten sterk gestegen. Een gewoon (nou ja, voor Amerikaanse begrippen dan) brood kost al gauw 5 tot 6 dollar. Groente, fruit, aardappels, zuivelproducten zijn schreeuwend duur, zelfs de citrusvruchten in de oogsttijd in Florida zijn duur.

Benzine is goedkoper dan hier, maar met de lange afstanden zijn de reiskosten vaak net zo groot als in Europa. En probeer eens een camper te huren met een verbruik van 1 op 10 km. Is uitgesloten.

Ook de campingprijzen zijn erg hoog geworden. 50 dollar is heel normaal voor een plek met ranzig jaren50 sanitair. Zit je met dat bedrag al aardig dicht bij een kamerprijs.

• jan geuens

Back to topic?

• Antony.

jan geuens Schreef:

——————————————————-

> Back to topic?

Je vraagt zelf toch om tips. Horen daar de centen niet bij? Keuzes maken. Binnen of buiten Y.Stone overnachten? Met tentje camper of in een motel? Restaurant eten of zelf eten klaar maken. Je kan dit topiclijntje ook overslaan.

• Cees A

Jan, ik heb dan wel geen ervaring in overnachten in Yellowstone, maar ik wil je toch het volgende in overweging geven

Heb je er al eens over gedacht om je overnachtingen te spreiden over meerdere plaatsen ?

Of dat dan plaatsen zijn in of buiten het park moet je maar voor je zelf uitmaken

De reden. Yellowstone is dermate groot dat (ook al overnacht je IN het park) je toch grote afstanden moet rijden om het hele park te zien.

Als je meerdere overnachtingsplaatsen hebt verdeel je het park als het ware in een aantal stukken en ieder stuk kun je dan vanuit een nabij gelegen basis gaan verkennen.

Over dit principe heb ik eerder geschreven in dit bericht: http://amerika.startpagina.nl/prikbord/14156218/14388941/re-nieuw-rondje-usa-#msg-14388941

Het ging hier wel over een ander soort reis en een korter durend verblijf in Yellowstone, maar het principe is hetzelfde

• Cees A

Ja, het gaat de verkeerde kant op met de koers en nadenken, zoals jij doet, over afdekken van koersrisico's wordt weer de moeite waard.

Van 1995 tot einde 2000 was dat ook zo. De koers steeg toen van 70 eurocent voor 1 $ in april 1995 tot 1,20 euro voor 1 $ in oktober 2000.

In die tijd dekte ik het koers af met een optie. De grootte van zo'n optiecontract is 10.000 $

Je betaalt (omgerekend) een paar cent per dollar en voor die paar centen is je koersrisico gedurende de gehele looptijd van de optie afgedekt.

Zie zo'n optie als een soort verzekeringspremie.

Wordt de dollar meer waard dan kun je op 2 manieren gebruik maken van de optierechten die je hebt.

Je kunt dollars kopen tegen de in de optie afgesproken prijs OF je kunt je optie (die dan meer waard is geworden) verkopen.

Wordt de $ minder waard dan heb je die “verzekeringspremie” voor niks betaalt en ben je je betaalde optiepremie kwijt.

Daar staat dan echter tegenover dat je goedkoop op vakantie kunt (de $ is immers niet duurder geworden)

• Cees A

Antony schreef: Ook de campingprijzen zijn erg hoog geworden. 50 dollar is heel normaal voor een plek met ranzig jaren50 sanitair. Zit je met dat bedrag al aardig dicht bij een kamerprijs.

Hé, Antony, ouwe mopperkont, (grapje) waarom denk je dat vrijwel iedereen op dit prikbord kiest voor een rondreis met huurauto/hotels. :D:D

• Antony.

Cees A Schreef:

——————————————————-

> Hé, Antony, ouwe mopperkont, (grapje) waarom

> denk je dat vrijwel iedereen op dit prikbord kiest

> voor een rondreis met huurauto/hotels. :D:D

Ik denk dat ze gemiddeld korter gaan dan ik. Ben een flink aantal keren 7 weken in USA geweest en dan kunnen campgrounds veel in de kosten schelen.

Was dit jaar in feb en maart in Florida. 8 weken op campgrounds met die ranzige toiletgebouwtjes die in Eur absoluut afgekeurd zouden worden. Helaas feb en mrt in Florida absoluut hoogseizoen en dan zijn er amper kamers onder de 100 dollar. Dus dat is een kostenaspect om af te wegen.

• jan geuens

Zeer handig! Thanks

• Cees A

Hahaha, dacht wel dat je je Floridavakantie bedoelde. We hebben 't daar eerder over gehad.

Ik herinner me nog de foto van je tent en de r u i m e staanplaats die je daar had.