Logies in Yellowstone

• jan geuens

Wat zijn jullie tips om een paar nachten in Yellowstone te logeren?

• maryde

Wij waren destijds in de Day Inn in West Yellowstone, niets mis mee.

• Cees A

Om IN Yellowstone te overnachten zijn er maar 2 tips.

Breng een flinke zak met geld mee want in het park overnachten is duur, en boek ruim op tijd want de capaciteit in het park is beperkt.

Beter is (zoals Maryde ook al aangeeft) om een hotel te zoeken net buiten het park. Daar is meer keuze en de prijs is een stuk vriendelijker.

• Will€m

Wij hebben in 2007 verbleven in Canyon Lodge and Cabins. Ze liggen erg centraal in het park, maar je moet er wel op tijd bij zijn om te boeken. De prijs valt voor in-Yellowstone-begrippen wel mee. (en zeker als je vergelijkt met Nederlandse prijzen)

Het zijn (waren toen) wel oude houten barakken, maar waren voorzien van alle noodzakelijke faciliteiten.

Je zit echt midden in het park, we zijn 's nachts gewekt door elken en bisons, super!

Hier een link:

http://www.tripadvisor.co.uk/Hotel_Review-g60999-d220053-Reviews-Canyon_Lodge_and_Cabins-Yellowstone_National_Park_Wyoming.html

of

http://www.yellowstonenationalparklodges.com/canyon-lodge-cabins-86.html

• bedeve

wil je perse' in Yellowstone ?

Dat vraagt een prijsacceptatie van je.

Het is en blijft moeilijk om met een onbekende op een forum over hotels te communiceren.

Wat wil je.

Laat ik voor mezelf spreken; een dak zonder franjes en een schone kamer met voorzieningen plus een schoon goed bed.

Dat alles vond ik in september tot volle tevredenheid iets buiten West Yellowstone.

http://www.super8.com/hotels/montana/west-yellowstone/super-8-west-yellowstone/hotel-overview

• Cees A

Hé, da's toevallig, die Super8 ken ik. Daar heb ik ook een paar keer overnacht.

Dit hotel ligt een km of 10 buiten West-Yellowstone aan de Targhee hwy bij een grote campground.

Een goed no-nonsens hotel. Vanwege de ligging buiten West-Yellowstone gunstig geprijsd.

Ik zou er de volgende keer in ieder geval zo weer naar toe gaan.

Even off-topic Bedeve: Hoe was je laatste USA trip ? Beetje naar je zin gehad ? Veel gezien ? (waar ben je allemaal geweest ? )

• jan geuens

Opzet van onze Yellowtone-trip is vrij eenvoudig.

We verblijven een nacht of 6 in/nabij het het park. De eerste dagen gaan we met Wolftracker er met een gids op uit om in de Lamar Valley wolven en ander wildlife te spotten. De overblijvende dagen zouden we (liefst vanuit een logie in het park om ten volle van het park te kunnen genieten) de andere highlights willen doen + aardig wat wandelingen.

Totaal programma:

Dag 1 BRU - Kalispell Overnachting: Kalispell (dicht bij luchthaven) Programma: Vlucht

Dag 2 West Glacier NP Overnachting: Glacier Guides Lodge Programma:Rustig dagje, wat wandelen (jetlag)

Dag 3 West Glacier NP Overnachting: Glacier Guides Lodge Programma:Full day whitewater kayak met Glacier Guides

Dag 4 Glacier NP Overnachting: Many Glacier Hotel Programma:Going-to-the-Sun Road

Dag 5 Glacier NP Overnachting: Many Glacier Hotel Programma:Iceberg Lake walk

Dag 6 Glacier NP Overnachting: Many Glacier Hotel Programma:Grinnell Glacier Walk?

Dag 7 Glacier NP - Yellowstone NP Overnachting: ??? Programma:Transportdag

Dag 8 Glacier NP - Yellowstone NP Overnachting: Gardiner Programma:Transportdag: Beartooth/Chief Joseph Highway

Dag 9 Yellowstone NP Overnachting: Gardiner Programma:Wolftracker

Dag 10 Yellowstone NP Overnachting: ??? Programma:Wolftracker

Dag 11 Yellowstone NP Overnachting: Yellowstone NP Programma:

Dag 12 Yellowstone NP Overnachting: Yellowstone NP Programma:

Dag 13 Yellowstone NP Overnachting: Yellowstone NP Programma:

Dag 14 Yellowstone NP - Grand Teton NP Overnachting: Jackson Lake Lodge? Programma:Grand Teton NP

Dag 15 Grand Teton NP Overnachting: Jackson Lake Lodge? Programma:Cascade Canyon walk?

Dag 16 Grand Teton NP Overnachting: Jackson Lake Lodge? Programma:Grand Teton NP

Dag 17 Jackson Hole - BRU Overnachting: Programma:Vlucht

Dag 18 Terug

• bedeve

Dag allen en CeesA in het bijzonder.

Dit bericht is 100 % off topic !!

Cees, tijdens een ontbijt op het terras van dat hotel in een koele september zon hebben wij gecommuniceerd over “wat doe ik in Yellowstone”.

Jouw en andere aanwijzingen hebben mij door het park geleidt.

Waarbij ik op een zondagochtend lui hangend aan het meer een San Diego inwoner ben tegengekomen die in de jaren 70 trainer van basketball club in Groningen is geweest.

Als je terugkijkt in de search zie je eerdere communicatie tussen ons over mijn ritje .

Gelukkig nu beperkt gebleven.

Vanuit LAX

Ik wist dat de CA 46 verdubbeld ging worden en wilde nog een keer naar de crashsite van James Dean.

Daarna Scotts Valley, vandaar door Noord Californie naar John Day in Oregon.

Toch maar niet naar Washington maar oostwaarts gereden door Idaho.

Er is een verslavend mooi Wyngate hotel in Twinn Falls.

Waar je als Wyndham Rewards lid in brief vorm wordt begroet,met tasje en lekkernijen + flesje water.

In zo'n danszaal ben je dan helemaal thuis.

Kosttte € 68 .

Waarom ben ik er weggegaan?

Toen na navraag hier Yellowstone ingereden.

Daarna via Jackson WY naar Moab en North Rim Grand Canyon ( point Royal helemaal alleen)

Aan de 89A is Cliff Dwellings een aanrader !!!

Toen naar Hurricane.

Zion met allerlei trials

Vervolgens het deel \waar ik zo naar uitkeek.

Vanuit Hurricane via de 56 en 93 naar Highway 50

De leegste weg van Amerika.

Nou volgens mij niet; dat is de 93

Wilde die trip in 2 delen knippen; eerst naar Eureka en de volgende dag verder naar Carson City Nevada.

Is er niet van gekomen.

Ben in Eureka bij Best Western uitgestapt om mijn booking te anuleren en de booking in Carson een dag naar voren te halen.

De mevrouw achter de balie deed mij lang aarzelen over deze stap.

Best Western in Carson gaf mij daarentegen een gratis nacht .

En toen weer naar Scotts Valley.

Concert Mary Gauthier in Santa Cruz,via Getty weer naar LAX en toen weer thuis.

Totaal een 5000 miles wat in Amerika relaxed rijdt.

Besteedt aan rijden van LAX naar Scotts Valley,vervolgens 2 weken on the road en dan weer van Scotts Valley naar LAX.

D

Volgend ritje al in mijn hoofd, maar het wordt snel geld opzij zetten voordat de Euro / Dollar positie omkeerd!

Groeten

Bert de Vries

• bedeve

PS

CeesA schreef eerder;

Hé, da's toevallig, die Super8 ken ik. Daar heb ik ook een paar keer overnacht.

Dit hotel ligt een km of 10 buiten West-Yellowstone aan de Targhee hwy bij een grote campground.

Een goed no-nonsens hotel. Vanwege de ligging buiten West-Yellowstone gunstig geprijsd.

Ik zou er de volgende keer in ieder geval zo weer naar toe gaan

Ik weet niet hoe lang geleden je er bent geweest.

De huidige manager is er in zijn 3e jaar.

Maar wat een prima hotel.

Vanwege de kleine ontbijt ruimte en de drukte daarin had ik een opmerking over de routing.

Geen probleem want er was de uitweg naar het terras.

De manager was onmiddellijk in voor een gesprek daarover.

Volgende dag opnieuw een email.

Achter het hotel is een grote camping ground met sinds nu een ruime mooi in hout gebouwde winkel.

Prima plek.

Wat heb je te zoeken in West Yellowstone.?

Nu werd er net een nieuw restaurant geopend, opgeleukt met een liedjeszanger.

Leuke avond gehad..

• Cees A

Fijn om te horen dat je iets aan de info over Yellowstone hebt gehad.

Die keer dat ik in die Super8 in West-Yellowstone was, was in 2007.

We kwamen daar terecht omdat in de Super8 in Gardiner (waar we vandaan kwamen) folders in het folderrek stonden over de Super8 in W-Y.

Informatie in die folder zag er goed uit, de prijs was goed, (stuk goedkoper dan hotels in W-Y zelf) dus zodoende 2 nachten daar geboekt.

En, zoals gezegd, goed bevallen. Ga er bij een volgend Yellowstonebezoek zeker terug naar toe.

Die winkel en restaurant waar je het over had kan ik me overigens niet herinneren. Kan zijn dat die er toen nog niet waren

Ik weet dat we eerder hebben gecommuniceerd over je trip.

Ik weet ook nog dat ik toen een dergelijke trip in 2 weekjes nogal ambitieus vond.

Ik was dus benieuwd wat ervan terecht gekomen was en hoe je het ervaren had.

Dollarkoers is inderdaad aan een stevige opmars bezig. (of moeten we zeggen dat de € aan een daling bezig is) Gaat geld kosten bij de volgende trip. :(