Rondje Florida Part II

• Makimaki

Hi,

Dankzij jullie wer het schema (tot nu toe als volgt ):

Vlucht-Miami-Palm Beach-Cape Kennedy-Orlando-Kissimee- Clearwater (manatees) - Sanibel Island- Everglades-Keys ( dolfijnen ) -Key West ( Hemingway etc.. )

Gevraagd :

Tussen Miami en Cape Canaveral : Waar stoppen en wat zien ?

Cape Kennedy : iemand ervaring met de speciale tours History Then and Now of de lanceertoren bezoek, zijn deze combineerbaar met de standaard bustour of moet je beiden doen om alles gezien te hebben ( zeker Apollo V raket )

Orlando (dochter van 8 en Disney Parijs al gedaan ) dacht aan Universal ( waar is Harry Potter-land en is dit mooi / de moeite ),Wet n Wild en? Sea World,

is sea World een dag gevuld aquaria en shows ?

In Orlando waar hotels dichtbij,goedkoop en goed ? Iemand speciale ervaringen ?

Kissimee : mogelijkheid tot historische warbird vlucht met Texan T6 , iemand weet van ? al gedaan ?

Manatees/Sanibel Island tips en hotelervaringen …

verder :

Wat als een orkaan,roet in het eten strooit… hoe gaan hotels hiermee om en hoe zit het in dit geval met cancellation policies ? Iemand een ervaring?

Iemand nog een kortingscoupon voor Alamo ofzo… altijd leuk … vorig jaar op forum toch zeker 40 euros bespaard ! THX

Ziezo hiermee kan ik wel even verder, schema/reisweg krijgt vorm nu nog indeling en hotels !

Mercikes hé guys !

Maki

• Antony.

Heb je er al eens aan gedacht om een simpel reisgidsje te halen van bv een touroperator en om daar eens in te kijken wat de mogelijkheden zijn?

Ik vind dit zo'n vreselijke gemakzucht: “Hallo, ik ga naar Florida! Help. Wat moet ik doen?”

Koop een georganiseerde reis, dan hoef je niets uit te zoeken!

• Makimaki

@Antony,

Heb een reisgids en touroperatorsboekjes gehaald om te vergelijken, maar als je er nog nooit geweest bent is het leuk op sites als deze om

na te gaan wat andere mensen die het al gedaan hebben ervan vonden…

Dat is een deel van de fun… reisgidsen zijn allemaal dezelfde en een sanibel,manatees zwemmen , warbird rondvlucht.. staan niet in de boekjes,..

Maar ja elk prikbord heeft zijn zagevent die met deze reactie wel eens naar de anderen gaat.. koop een gids,google it,boek een georganiseerde reis…

Proficiat, op het USA forum ben jij dat dus, moet dus alvast de moeite niet meer doen om je reactie te lezen..

Wat is het nut van deze site dan ? Wat mag je wel en niet vragen ?

Dat je de moeite ook maar doet voor deze reactie.. man man man … zoek een andere hobby !

Allee nog een prettig leven verder…

Maki

• Antony.

Zoek met je lange tenen via de zoekfunctie even bij mijn Florida-tips en je komt er vele tegen:

http://amerika.startpagina.nl/prikbord/search.php?171,search=Florida,author=Antony.,page=1,match_type=ALL,match_dates=365,match_forum=171,match_threads=0

• Cees A

Gevraagd :

Tussen Miami en Cape Canaveral : Waar stoppen en wat zien ?

Zie m'n 1e bericht, en als je via de kustweg rijdt kom je vanzelf mooie uitzicht en stopplaatsen tegen.

“mooi” en “leuk” is bovendien ook vaak persoonlijk.

Cape Kennedy : iemand ervaring met de speciale tours History Then and Now of de lanceertoren bezoek, zijn deze combineerbaar met de standaard bustour of moet je beiden doen om alles gezien te hebben ( zeker Apollo V raket )

Ben 2X op Kennedy space center geweest en beide keren stond de space shuttle opgesteld op de lanceerplaats en dan mag je daar niet in de buurt komen.

De hal waar de Saturnus V raket is tentoongesteld en waar alle andere “maanspullen” (zoals de maanlander) staan is naar mijn mening het mooiste deel van Kennedy.

Orlando (dochter van 8 en Disney Parijs al gedaan ) dacht aan Universal ( waar is Harry Potter-land en is dit mooi / de moeite ),Wet n Wild en? Sea World,

is sea World een dag gevuld aquaria en shows ?

In Seaworld kun je je inderdaad een groot deel van de dag bezighouden. Je krijgt een schema van aanvangstijden van de shows dus dan bepaal je wat je wanneer wil zien en tussendoor zijn er de diverse “rides” zoals de Kraken, Journey to Atlantis en Arctic ride.

Probeer de drukke weekends te vermijden !!

In Orlando waar hotels dichtbij,goedkoop en goed ? Iemand speciale ervaringen ?

Heel Orlando staat vol met hotels dus je hebt keus genoeg en voor ieder wat wils. Ook hier is die keuze weer persoonlijk.

Ik ben bijvoorbeeld tevreden met een goed, centraal gelegen zakenhotel als Hampton Inn, Holiday inn express of Hilton Garden inn, maar ik lees ook vaak dat men per se een themahotel wil. Persoonlijk dus en juist over je persoonlijke eisen en wensen schrijf je niks …………….

Kissimee : mogelijkheid tot historische warbird vlucht met Texan T6 , iemand weet van ? al gedaan ?

Ik heb ze gezien, maar vond 200 $ voor een kwartiertje vliegen te gortig.

Ik heb ooit toen ik daar was, voor minder dan de helft, wel een “normaal” vliegtuig(je) gehuurd en daar een uurtje mee rondgevlogen. (ik vlieg, beter gezegd vloog, toen zelf nog)

Of dat nu nog kan weet ik niet, maar toen was het zelfs mogelijk om een “touch and go” te maken op Cape Canavaral (als de suttle er toevallig niet net wilde landen)

Manatees/Sanibel Island tips en hotelervaringen …

Sanibel Island is vrij duur om te overnachten. Ik persoonlijk geef de voorkeur aan overnachten in Ft.Myers.

In de buurt van de brug naar het eiland zijn diverse hotels, in de buurt is een outletcenter.

Maar ook hier is die keuze weer persoonlijk. …………………………………….

verder :

Wat als een orkaan,roet in het eten strooit… hoe gaan hotels hiermee om en hoe zit het in dit geval met cancellation policies ? Iemand een ervaring?

Geen ervaring hiermee en geen idee

• Maria

Antony. Schreef:

——————————————————-

> Heb je er al eens aan gedacht om een simpel

> reisgidsje te halen van bv een touroperator en om

> daar eens in te kijken wat de mogelijkheden zijn?

> Ik vind dit zo'n vreselijke gemakzucht: "Hallo, ik

> ga naar Florida! Help. Wat moet ik doen?"

>

> Koop een georganiseerde reis, dan hoef je niets

> uit te zoeken!

Inderdaad Antony je begint eerst met de eigen verkenning, wij kochten oa de Lannoo,s reisgids , via een reisburo waait er ook veel kennis aan en tenslotte blijven we veel gegevens via dit lijnte opsnuiven,binnenkort zet ik het schema erbij :)

• Ada

Wel ervaring met een orkaan -Andrew destijds. Miami Beach werd totaal ontruimd, en even later kwam dat advies ook voor Miami stad.

Blijven is op eigen risico, de meeste hotels zijn gewoon dicht. Je kunt dus maar beter op tijd wegzijn.

Eerst dachten wij veilig te zijn in Naples, (aan de westkant van Fl.) maar zagen op het weerbericht dat de orkaan daar ook dichtbij zou komen. (Oorspronkelijk werd aangegeven dat de orkaan wat noordelijker aan land zou gaan, dat werd toen zuidelijker.)

Dus maar noordelijker gereden naar Ft. Myers. Dat was achteraf prima, wel veel regen en ook wind gehad, geen orkaan. In Naples was flink wat schade, in Ft. Myers nauwelijks.Een orkaan is niet voor 10% te voorspellen, kan altijd van het pad afwijken.

Zoiets moet je zelf beslissen en zeker niet te laat. Binnen een paar uur waren de hotels in Ft. Myers vol en moest men veel noordelijker gaan rijden.

Als je een hotel rechtstreeks geboekt hebt kan je meestal tot 24 uur tevoren kosteloos annuleren, anders dus de voorwaardes goed bekijken.

Vliegveld van Miami had destijds vrij veel schade, hanger ingestort en had een paar dagen geen vers drinkwater.

Vorig jaar geen orkaan in Fl. geweest, maar een aantal jaren geleden wel 2 achter elkaar.

De kans dat je zoiets meemaakt is klein. Weerbericht altijd in de gaten houden, je verstand gebruiken en niet denken dat je het wel beter weet.

Verder rekening houden dat het in de zomer vaak 's avonds flink kan regenen en er daardoor een hoge vochtigheidsgraad is.

• eric

Ook wij hebben wat ervaringen opgedaan met orkanen in Florida ; gelukkig hebben we net niet hoeven te evacueren , maar het is best spannend om af te wachten wat je precies moet doen.Over het algemeen geld , dat je in je hotel kan blijven waar je zit , omdat er toch geen andere bezoekers komen als het zover is.Wat je wel moet doen , is zeker als er storm-waarschuwingen zijn (of komen) in het gebied waar je zit , zorg dan voor een aantal zaken : hou altijd je tank vol , want ook de tanstations timmeren alles dicht , en de supply van verse benzine stokt dan nog wel eens. Koop een traytje flessenwater , en zorg ook dat je een paar pakken crackers oid in je auto hebt. Natuurlijk zijn er voldoende hurricane shelters , je zal de bordjes met vluchtroutes regelmatig tegen komen in Florida. Soms zal je je geplande route moeten veranderen , als de roue van de hurricane bijvoorbeeld richting de Keys lijkt te gaan , kan het zomaar gebeuren dat je de wegen naar de Keys gesloten worden , en je alleen maar van de Keys af kan.

Gewoon regelmatig “the weather channel” op tv volgen , en verder onbezorgd vakantie vieren !

Gr. Eric http://www.ericencarin.nl

• Maria

Beste Eric, hoe vaak heb jij de calamiteiten mee gemaakt=

Zijn de orkanen op langere termijn voorspelbaar=

Zijn er grafieken van streken waar de orkanen het meeste voorkomen cq maanden die er het meeste voor geschikt zijn=

De vernoemde voorzorgsmaatregelen zijn makkelijk te treffen.

Wat doen de campings bij orkaan waarschuwingen, we trekken volgend jaar met een camper rond en 2 kleinkids=

Klinkt best onheilspelend allemaal

• eric

Hoi Maria ,

in 2004 hebben we in onze 3 weekse vakantie 2 keer te maken gehad met hurricanes , in 2001 pikten we net het staartje van een tropische storm mee.

Het is allemaal niet zo dramatisch als het klinkt hoor , en de hurricane tracks zijn redelijk voorspelbaar ; in 2004 kwam hurricane Ivan recht op Ft. Myers af , maar boog een dag voor de geplande “landfall” af en schampte het gebied van Ft.Myers alleen maar , en kwam uiteindelijk ergens in de panhandle aan land. Ivan veroorzaakte wel heel veel schade , en dat drie weken nadat hurricane Charley al net boven Ft.Myers had huisgehouden. Hierna kregen we nog te maken met hurricane Jeanne , maar meer dan een beetje wind kregen we niet. Via “the weather channel” kan je ter plaatse precies de verwachte route van de storm volgen , en dat wordt per uur ge-update. Ook via www.wunderground.com kan je het eea volgen. Vaak weten ze ruim een week van te voren al dat er ergens op de oceaan een storm ontwikkeld , die dan gedurende z;n hele bestaan gevolgd wordt , en het te verwachten pad dat deze storm zal volgen. Het is erg onwaarschijnlijk dat je “opeens ” hoort dat er de volgende dag een hurricane op je afkomt !

Ik heb begrepen dat de periode van hurricane's te maken heeft met het warme oceaanwater , dus de grootste kans op tropische depressies in dat gebied is aan het eind van de zomer , begin van de herfst , zeg maar vanaf eind augustus , en dat kan duren totaan november.

Wat campings doen bij een hurricane waarschuwing weet ik niet , wel dat de overheid bepaalt welke county's al dan niet ge-evacueerd moeten worden.Ik neem aan dat , als er geen evacuatie afgekondigd wordt in de county waar je op dat moment verblijft , je gewoon op je camping kan blijven.

Als je nog wat foto's wilt zijn van oa de manier waarop the weather channel je informeert , kijk dan even hier en klik op diavoorstelling. Ergens komen dan wel een paar foto's langs.

Gewoon lekker naar Florida gaan , en je niet al te druk maken !

Hier nog een link over wat Ivan allemaal teweeg heeft gebracht…

Gr. Eric

http://www.ericencarin.nl