overstaptijd

• daisyg

Wij hebben 50 minuten de tijd. Heenweg is beide vluchten met United en 1,5 uur ertussen dus daar maak ik me niet druk om, maar de terugweg is dus 50 min en dan vliegen we eerst met United en verder met Lufthansa. Redden we dit? En zo niet, wie zn probleem is het dan? Iemand ervaring? Tussenstop is trouwens Houston..

• Antony.

Overstaptijden kunnen zeer krap zijn. Gek genoeg zijn die Amerikanen daar heel wat flexibeler mee dan Europeanen: “No problem!” Ben wel eens bezweet van het hollen bij een gesloten balie gekomen. Toch werd de vliegtuigbaan (hoe heet zo'n ding tussen vertrekhal en vliegtuig?) weer terug gereden, de vliegtuigdeur geopend en konden wij als allerlaatsten plaats nemen. Zelfs de bagage was aan boord. Knap gedaan.

En anders word je gemakkelijk en vlot overgeboekt op een andere vlucht: “No problem!”

• jona

De terugreis is het makkelijk haalbaar, je bagage is doorgelabeld naar eindbestemming en je hoeft niet door douane en immigration.

Dat is wat je kan nekken op de heenweg, je koffer ophalen, douane en koffer weer inleveren en de immigratie die druk kan zijn.

Maar ik ben weer terug en het ging prima.

Jammer alleen dat op de heenweg mijn koffer was opengemaakt en de kado's voor familie uitgepakt. En een van de TSA sloten niet meer was teruggeplaatst. Het bewijs dat het door TSA was gedaan was het officiele papier wat ze dan in je koffer achterlaten.

• Antony.

jona Schreef:

——————————————————-

> Jammer alleen dat op de heenweg mijn koffer was

> opengemaakt en de kado's voor familie uitgepakt.

> En een van de TSA sloten niet meer was

> teruggeplaatst. Het bewijs dat het door TSA was

> gedaan was het officiele papier wat ze dan in je

> koffer achterlaten.

TSA-varkens. Uit mijn bagage is door TSA op een vlucht van Maui naar Kauai voor meer dan 200 dollar aan kampeerspullen uit mijn (ruim)bagage gehaald: kooktoestel, Colemanlamp, muggensprays en nog meer spullen. Geen tsa-brief, geen tsa-check-sticker. Gewoon door tsa gejat dus. Kwam er pas achter toen ik 70 km van het vliegveld was, ergens hoog in de bergen en een tentje net opgezet. Kon ik weer 70 km terug om bij de hoogste tsa-baas te klagen, nieuwe spullen te kopen, later ook schriftelijk geklaagd, maar dat was verspilde tijd en energie.

Oh ja, werd ook nog een ehbo-schaartje met stompe punt in beslag genomen. Hadden we nodig om een beenwond te kunnen verzorgen.

Vind je het gek dat steeds meer Amerikanen niet meer willen vliegen en soms volledig doordraaien bij het zoveelste scanpoortje. http://www.telegraaf.nl/reiskrant/11943775/__Naakte_man_op_vliegveld__.html

• Antony.

Het wordt steeds gekker om naar de USA te reizen. Naast vingerafdrukken en een portretfoto (of oogscan) moet Amerika nu ook jouw vluchtgegevens, je creditcardnummer en je maaltijdvoorkeur weten: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/3231849/2012/03/27/Groen-licht-uitwisseling-passagiergegevens-Europa-en-VS.dhtml

USA-beleid wordt steeds meer paranoia.

• Ada

Zelfs nog gekker. Sinds kort ook als je vliegtuig OVER de USA vliegt, (en daar niet landt!) dus bijv. naar Mexico e.d.- moet je die gegevens ook al geven.

Over paranoia gesproken!

• Cees A

Overstaptijden ……………. je kunt er niks van zeggen.

Neem Minniapolis. Normaal gesproken fluitje van een cent. je kunt nog net niet zo doorlopen

Maar ………….. Had deze week op Minneapolis een vliegtuig voor me dat uit China kwam.

Dan heb je dus 350 - 400 slecht of geen engels sprekende Chinezen voor je staan bij immigratie.

Reken maar dat je dan zo maar niet aan de beurt bent.

Duurde al bij al anderhalf uur voor ik aan de beurt was.

Haalde maar net op tijd m'n verbindende vlucht (had 2 uur overstaptijd)

• hettyG

Overstappen

Tegenwoordig vliegen we zonder overstappen.b.v met de KLM

Is duurder maar wel gemakkelijk

Toen we naar Canada vlogen met Air Canada moesten we overstappen in London.

Dan sta je een hele tijd in de rij.voor de douane.Verschrikkelijk.

Dus nu meteen naar eindbestemming

• Antony.

hettyG Schreef:

——————————————————-

> moesten

> we overstappen in London.

> Dan sta je een hele tijd in de rij.voor de

> douane.Verschrikkelijk.

Niet via London is ook een goeie overstaptip: http://www.telegraaf.nl/buitenland/12023554/__Lange_Heathrow-rijen__.html

• Maria

Heatrow, dat kost je al een uur vam de ene gate naar de andere gate, een paar jaar geleden gedaan bij onze trip naar zuid afrika