overstaptijd

• jona

Even kijken hoe jullie ervaringen zijn . Ik ga in maart van Amsterdam naar Seattle met een overstap in Washington DC. 1,5 uur tussentijd wordt me geleverd bij dit ticket. Krap en zenuwachtig worden of door dat ik een connecting flight heb haalbaar?? Ik weet het , je moet je koffer zelf halen, via immigration etc maar ze doen dit toch niet als het niet haalbaar zou zijn? of wel?

Ben benieuwd.

• Peter W

>overstap in Washington DC. 1,5 uur

Gaat prima. Maar je wist dat er dagelijks non-stop vluchten AMS-Seattle gaan?

• jona

Ja, maar die zijn ook wel een stuk duurder, en ik heb zo wie zo een ingewikkelde reis. Driehoek ticket :-) Amsterdam-Seattle-San Francisco-Amsterdam. En dat allemaal met een week tussentijd. Maar wel heel betaalbaar voor zo maar even een familie bezoekje,vandaar!!

Maar blij te horen dat het volgens jou gaat lukken,bedankt.

• leentje3

Behalve als je de pech hebt dat je te laat vertrekt vanaf Amsterdam. Is ons overkomen…. Succes!

• jona

Ja, dat klopt,maar daar ga ik maar even niet van uit ;-)

• Jet

En als dat zo is dan is dat het probleem van de binnenbrengende airline en moeten ze je op een andere vlucht boeken.

Ik weet niet hoe vaak er een vlucht Washington DC - Seattle gaat, als die maar 1 keer gaat bij wijze van spreken, tsja dan ben je mooi de pineut, maar er gaan vast meerdere vluchten per dag.

• Ada

De computers van airlines zijn zo afgesteld dat zij altijd voldoen aan de “Minimum connecting time”. Dus de tijd die je minimaal nodig hebt.

Het lijkt inderdaad aan de krappe kant, maar indien er geen vertragingen zijn zal het lukken.

Probeer wat voorin in het vliegtuig te zitten, zodat je er niet als laatste uitgaat.

Indien het toch fout zou gaan, zal de airline je naar de eerstvolgende mogelijkheid overboeken.

• jona

Allemaal bedankt, en ik schaam me dood. Heb verkeerd gelezen, toen ik gisteren de boel nog eens goed bekeek bleek het 2, uur te zijn. Sorry! Scheelt veel.

• ronsabine

Poe, ik vind het toch wel krap hoor.De rijen bij immigration op Washington kunnen aardig lang zijn. Een paar jaar geleden hadden wij 1,5 uur overstaptijd op Washington voor een vlucht naar denver. Hadden een half uur vertraging en doordat we lang in de rij moesten wachten misten we de aansluitende vlucht. Is uiteindelijk wel goed gekomen met een volgende vlucht, maar voortaan let ik dus wel meer op een ruime overstaptijd !

• Fredjeburcht

Wat heet een paar jaar geleden.Toen wij in 2007 via washington dc gevlogen zij naar LAX hadden wij juist 35 minuten nodig om terug aan de gate te staan.

De imigratiediensten werken veel vlotter sind de esta ,ook in washington dc.