Florida

• hdeweert

Als je vanaf key west naar het noorden rijd via de tamiami trail kun je de volgende dingen onderweg zien en doen.

Er is nog veel meer maar dat moet ik even in het archief opzoeken .

Everglades National Park

Shark Valley

Kleinste postkantoor van Amerika

Big Cypress National Preserve

Ten Thousand Islands

Sanibel Island

J N Darling National Wildlife Refuge

Myakka State Park

Sarasota Ringling bros. Circus museum

Caladesi Island State Park

Tarpon Springs grieks dorpje

Homosassa Springs manatees kijken

Yankeetown oude filmset van Elvis

Wel erg raar dat iemand de golf kust als negatief beoordeeld.

De golf kust is juist een aanrader met veel prachtige stranden.

Nog even vermelden dat het strand van Daytona niet gratis is.

• Ada

het is een aantal ajren geleden dat wij in Florida waren, maar juist de stranden aan de golf van Mexico vonden wij een stuk mooier dan aan de andere kant.

Clearwater beach, St. Pete's beach e.d hebben mooi brede stranden.

• Antony.

Maria Schreef:

——————————————————-

> klopt het dat het er enorm veel

> en hard kan waaien ?

Fort de Soto is geheel omgeven door water. Ik stond er in mrt en was blij met m'n ijsmuts en extra dekens. Na enkele dagen schoot de temperatuur omhoog en was het lekker zwemmen.

De campsites zijn aan voor- en achterzijde open. Die aan de waterkant kunnen bij storm onbehaaglijk in de wind staan. Veel plekken zijn echter goed beschut. Alle plekken hebben schaduw.

Ik zou meer oppassen voor de brutale wasbeertjes dan voor storm.

Een gebied met fantastische stranden, roofvogels, dolfijnen, mangroves, etc.

Op de website kan je de beschikbaarheid van campsites per dag zien.

• Maria

Okido, m,n route zit al aardig in elkaar dank zij de voorgaande tips Lannoo,s blogs ed (tu) alles komt regt ;)

• Jet

Ik begrijp ook niet de opmerking dat de stranden aan de golf van Mexico teleurstellend zouden zijn. Ik weet niet hoe het afgelopen is met die olievervuiling van mei 2010…..wij waren er in mei 2010 net voordat het goedje aan zou spoelen en ik kan echt niets maar dan ook niets negatiefs over de stranden aan die kant noemen, het strand bij Clearwater vond ik juist mooier dan bij Miami.