Wie komt er wel eens bij Walmart?

• hvl

Hallo, wie woont er in de VS en komt wel eens bij de Walmart en wil daar iets voor mij kopen en dat versturen. Vanzelfsprekend vergoed ik de kosten. Ik zoek niet een bedrijf dat doorstuurt, maar gewoon iemand die wel eens bij de Walmart komt en dat ding voor mij meeneemt en dan even bij de post opstuurt. Het gaat om een hoes voor een tuinset. Ik hoor het graag.

• hdeweert

Je vraag klinkt nogal naïef alsof het opsturen door een particulier goedkoper zou zijn dan een bedrijf.

Er zijn diverse Nederlandse Amerikanen die hiervan een business hebben gemaakt.

http://www.the-mailroom.info/site/

of

http://www.weship-it.com/

• Jan J.

Naïeve vragen bestaan niet. Het opsturen door een particulier is altijd goedkoper dan door bedrijf. Bedrijven rekenen een winstmarge.

• hvl

Dank. Inderdaad. Die bedrijven verdienen daar geld mee. Voor het ompakken. Afleveren bij post etc. Dus ja. Ik ben niet naief. Vraag gewoom om iemand die.me.kan helpen. Voor een hoes.die vijftien euro kost veertig euro extra.betalen,aan kosten is in mijn ogem,wat naief. Maar je bent.mischien zekf wel iemand die daar.geld mee verdient en dan is het.vrij bedreigend ja. Pfff.

• hdeweert

De bedrijven die handel naar Nederland sturen hebben vaak kortingen bij de div. postverzenders en kunnen daardoor goedkoper

zijn dan een particulier. Verder is het niet zo dat naïeve vragen niet bestaan, dat geld alleen voor domme vragen. Het eenmalig

verzenden van artikelen is een heel gedoe. Je moet eerst het artikel kopen dan moet je het verpakken, papieren invullen en in

de rij staan om het te verzenden. De kosten hiervan berekenen en dan kan het wel eens zijn dat je duurder uitbent dan de

Nederlandse Amerikanen die dit soms bedrijfsmatig doen.

Al met al klinkt het leuk “schaf even wat voor mij aan en stuur het maar op” in de praktijk kan dit wel eens duurder uitpakken en moet de verzender een heleboel moeite doen.

Hopelijk vind je iemand, anders kan je gebruik maken van de links die ik al aangaf.

Dit zijn in Amerika wonende Nederlanders die de spullen voor je kopen versturen etc.

Je wil toch zeker niemand opzadelen met een hoop moeite en daar niets voor terug doen?

Als je een hoes van €15 uit Amerika wil laten komen is het naïef te denken dat dit goedkoop is omdat het artikel maar €15 heeft gekost.

Iemand in Amerika moet dus maar een hoop moeite doen om iemand in Nederland geld te besparen.

• hvl

Meneer of mevrouw De Weert, het is ongetwijfeld helemaal waar wat u zegt. Ik vraag gewoon of er iemand is die er wel eens komt en die wel eens op het postkantoor komt etc. Dat is niet veel moeite doen. Dat is gewoon een normale vraag door mensen. Net zoals ik wel eens een pakje afgeef voor mijn buurman, of boodschappen meeneem voor mijn tante. Gewoon iets doen voor elkaar. Kleine moeite, groot plezier?

Het is te zot voor woorden dat je tegenwoordig niet eens meer een dergelijk verzoek mag doen zonder dat er mensen een preek moeten geven omdat ze of ernstig verzuurd zijn, of geld verdienen in deze business. Het is maar een vraag! Verdoe je tijd met iets zinnigers dan hier preken.

Mensen die graag iets opgestuurd willen hebben: ik doe het graag. Zelfs als ik ervoor naar een andere winkel moet. Ik hoef er niets mee te verdienen. En toch ben ik niet gek.

Tja, zo kan het ook…

• hdeweert

Er komen op div. forums altijd wel mensen langs die dergelijke goed bedoelde vragen hebben, “kan iemand kraaltjes voor mij versturen” etc.

Deze mensen hebben vaak geen idee wat er allemaal aan vast zit om iets te versturen, en zeker niet wat het kost. Dit is dus

geen preek maar meer een opmerking om aan te geven dat het opsturen van pakketjes niet zo makkelijk gaat als je denkt en

zeker niet goedkoper is dan je denkt. Je schijnt geen idee te hebben hoe dat versturen gaat en wat het moet gaan kosten.

De enige manier om goedkope artikelen goedkoop naar Nederland te krijgen is door het door iemand mee te laten nemen.

Hoe denk je dat verder te financieren? Je stuurt even een cheque of stort het op hun rekening? En heb je enig idee wat dat wel gaat kosten en hoe dat moet?

het lijkt er op van niet daarom deze uitgebreide opmerking

Dat je zelf moeite zou doen om iemand te helpen geeft aan dat je niet op de hoogte bent.

Ik hoop verder dat je iemand vind die zoveel moeite wil doen voor een hoes van een paar euro.

Succes

• hvl

Een pakje opsturen is heel eenvoudig: je gaat naar het postkantoor en je verstuurt het. Dat gaat via USPS meestal met standaardboxen. Kind kan de was doen.

Ja en dan maak je het geld over. Heel eenvoudig. Via de bank of via een paypal rekening. Maar ik begrijp dat uw belang een heel ander belang is.

Kom op. Je hoeft toch niet op deze sneue manier zieltjes te winnen voor wat handel?

• Maria

hdeweert Schreef:

——————————————————-

> Er komen op div. forums altijd wel mensen langs

> die dergelijke goed bedoelde vragen hebben, “kan

> iemand kraaltjes voor mij versturen” etc.

> Deze mensen hebben vaak geen idee wat er allemaal

> aan vast zit om iets te versturen, en zeker niet

> wat het kost. Dit is dus

> geen preek maar meer een opmerking om aan te geven

> dat het opsturen van pakketjes niet zo makkelijk

> gaat als je denkt en

> zeker niet goedkoper is dan je denkt. Je schijnt

> geen idee te hebben hoe dat versturen gaat en wat

> het moet gaan kosten.

> De enige manier om goedkope artikelen goedkoop

> naar Nederland te krijgen is door het door iemand

> mee te laten nemen.

> Hoe denk je dat verder te financieren? Je stuurt

> even een cheque of stort het op hun rekening? En

> heb je enig idee wat dat wel gaat kosten en hoe

> dat moet?

> het lijkt er op van niet daarom deze uitgebreide

> opmerking

> Dat je zelf moeite zou doen om iemand te helpen

> geeft aan dat je niet op de hoogte bent.

> Ik hoop verder dat je iemand vind die zoveel

> moeite wil doen voor een hoes van een paar euro.

> Succes

Of de vraagstelling nu slim is of minder slim doet er toch niet toe, dit is een openbaar PB.

De TS zal heus wel weten dat een toevallige vakantieganger of in de VS werkzame Nederlander meer dan een beetje moeite moeten doen op een pakket te versturen,afgezien van het financieel probleempje, succes HVLX(

• hdeweert

Je bent wel erg dom. Wel eens een douane formulieren ingevuld? Wel eens naar willekeurig iemand die geen pay pal heeft geld over gemaakt?

Het is een zeer naïeve gedachte, dat dat zo maar gaat. Zoek alvast maar je IBAN en BIC code voor internationale overboekingen op.

Daar ben je wel even een tijdje mee zoet. Nee, ik heb nergens aandelen in en propageer ook niets het is dom omdat zo maar te denken.

Ik geef je alleen maar aan wat mogelijk is en dat de mogelijkheid die jij voorstaat dicht grenst aan een poging tot oplichting.

Verder zal ik niet meer hier reageren, je onvriendelijke opstelling is mij duidelijk.

succes