Route Oost USA/Canada

• HarmH

Na een aantal weken informatie vergaren hebben we uiteindelijk onze tickets en camper geboekt voor een enkele reis New York-Chicago in juni 2012.

Wereldcontact bleek veruit het voordeligst in ons geval en was ook qua service en snelheid veruit het beste van allemaal. Snelle communicatie en geen verborgen kleine lettertjes…

Onze route zal er ongeveer als volgt uitzien.

5 dagen New York

Catskill PP

Adirondack NP

Niagara

Bovenzijde Lake Erie (Canada)

Michigan (Holland, amish)

4 dagen Chicago

Voor de reis tussen NY en Chicago hebben we ongeveer 15 dagen gepland.

Wie heeft er tips, mooie campgrounds of andere nuttige informatie?? We reizen met twee volwassenen en onze zoon van twee jaar. Dus kindvriendelijke tips (speeltuinen etc.) zijn ook van harte welkom.

Alvast dank.

• carolle

Hoi Harm,

Wij hebben je route dit jaar wel deels gereden.

Zie ons reisblog: www.quintenenelly.reismee.nl

We hebben geen kleine kinderen meer maar misschien heb je er toch iets aan.

Groetjes, Elly

• Maria

HarmH Schreef:

——————————————————-

> Na een aantal weken informatie vergaren hebben we

> uiteindelijk onze tickets en camper geboekt voor

> een enkele reis New York-Chicago in juni 2012.

> Wereldcontact bleek veruit het voordeligst in ons

> geval en was ook qua service en snelheid veruit

> het beste van allemaal. Snelle communicatie en

> geen verborgen kleine lettertjes…

> Onze route zal er ongeveer als volgt uitzien.

> 5 dagen New York

> Catskill PP

> Adirondack NP

> Niagara

> Bovenzijde Lake Erie (Canada)

> Michigan (Holland, amish)

> 4 dagen Chicago

>

> Voor de reis tussen NY en Chicago hebben we

> ongeveer 15 dagen gepland.

> Wie heeft er tips, mooie campgrounds of andere

> nuttige informatie?? We reizen met twee

> volwassenen en onze zoon van twee jaar. Dus

> kindvriendelijke tips (speeltuinen etc.) zijn ook

> van harte welkom.

>

> Alvast dank.

Ik kan je wel aan route omschrijving met parken, ferry Erie meer,campings ed helpen,stuur maar het mailadres via een prive bericht, Maria

• HarmH

Hallo Maria,

ik heb je zojuist een PM gestuurd, ben erg geïnteresseerd in je informatie.

• Gerard

Hoi Harm,

Ik zie dat je achter Michigan tussen haakjes Holland en Amish hebt geplaatst. Nou ben ik zelf ook bezig met het uitéén zetten van een reis door dit gebied, ik wil trouwens reizen vanuit Canada (Toronto) maar dat terzijde. Nou kun je Holland MI niet op één hoop gooien met de Amish. De Amish leven voor het grootste deel in de staten Pennsylvania, Idiana en Ohio en zijn nazaten van Zwitsers, (bron:Wikipedia). Dus als je echt door Amish gebied wil reizen kun je dus beter door Pennsylvania gaan. De plaats Holland MI is in 1847 gesticht door Ds. van Raalte uit Ommen. Vanwege mijn interesse in genealogie ben ik in Holland MI uitgekomen, nazaten van mijn verre voorvaderen zijn rond 1850 geemigreerd naar dit gebied.

• HarmH

Hallo Gerard,

Bedankt voor je reactie. IK ben op de hoogte van het feit dat in Pensylvania de meeste Amish te vinden zijn. Dit ligt echter niet op onze route. We hebben echter in Michigan en Indiana ook dorpjes en steden gevonden met een Amish opvatting. Met name in de omgeving van Elkhart (noorden van Indiana) zijn nog wat families en dorpjes te vinden.

• Maria

Vlak bij het Algonguin park stonden wij op een camping met Amish beheerders,leuk en leerrijk

• Antony.

Een dag aan het strand van Jetty Park (bij Cape Kennedy) met de Amish, in dit geval German Baptists, tijdens de lancering van de Spaceshuttle.

• Jet

Zo hadden wij in Calgary tijdens de Stampede een hele rij vol Amish mensen achter ons zitten (in dezelfde soort kledij als op de foto maar wel met spiksplinternieuwe sportschoenen eronder). Dat verbaasde mij (en ook dat ze dus naar een lancering van de Space Shuttle mogen gaan kijken), waarschijnlijk zijn er dus ook binnen het Amish-geloof allerlei varianten van wat wel en niet is toegestaan. Ik ben zelf in Pennsylvania Amish County geweest en daar woont dan blijkbaar een zeer strenge variant, paard en wagens reden daar rond en ik kan mij niet voorstellen dat die mensen op een uitje gaan.

• HarmH

Wij hebben zelf Amish ontmoet in Sea World San Diego in 2005, waarschijnlijk ook een moderne stroming…