Hallo Helene,
Hier wat overwegingen van mijn kant:
Dag 8: Port Charlotte - Naples (is maar stukje dus ook missch nog Sanibel “aandoen” )
Ik zou zeker Sanibel meepakken onderweg
Dag 9: Naples - Everglades bezoeken
Onderweg naar het Everglades NP kan je langs de Tamiami Trail (route 41) her en der van die airboat-tours maken. Hoop herrie, maar op zich wel leuk om een keer te doen. Dan heb je onderweg een stukje NP bij de Observation Tower. Hier kan je met een treintje naar toe of fietsend of gewoon lopend. Hier zagen wij al lopend de meeste krokodillen (in het water naast het pad), echt super dichtbij. Vervolgens kan je voorbij Homestead het “echte” NP in. Bij daglicht zie je wel wat wildlife maar eigenlijk zou ik adviseren om eerst helemaal naar Flamingo te rijden, daar eventueel een boottocht te doen en dan vanaf daar op het gemak terug te rijden om tegen het eind van de middag/begin van de avond de stops te maken. Het licht is dan super mooi en er is veel meer wildlife te zien. In Flamingo is behalve de haven en een benzine pomp en winkeltje niets. Je moet of zelf wat te eten meenemen of genoegen nemen met hetgeen ze er hebben. Weinig vers, veel diepvries en een magnetron om het zelf in op te warmen. Het stuk van Naples naar Homestead is ruim 2 uur rijden, en behalve de genoemde uitstapjes niet heel opwindend, ik zou aanraden om in Homestead te overnachten, anders moet je de volgende dag weer dat hele eind rijden. Overigens is dat Homestead ook niet enerverend, maar ach.
Dag 10: Naples - Tavernier
zou dan Homestead - Tavernier worden (ken Tavernier niet, wij waren een paar dagen op Islamorada en dat was leuk
Dag 11: Tavernier (even genieten van het strand etc en naar Coral Reef Park etc.)
Dag 12-13: Tavernier - Key West
De route er heen vond ik mooier dan Key West zelf, vond zelf Key West niet bijzonder, nogal opgeklopt, begreep de “opwinding” bij de Amerikanen niet zo, “zonsondergang in zee” (wij hebben dat hier natuurlijk altijd, maar in US alleen aan west-coast, dus voor alle east-coast mensen en alles wat daartussen woont, en dat is nogal wat, is dat eigenijk best bijzonder) en “most southern point” (en dat Cuba maar zo dichtbij ligt is dan wel weer bijzonder) Maar goed de meningen zijn erover verdeeld en op een rondtrip zoals jullie die maken, zou ik er toch wel heenrijden, dan heb je het zelf gezien en wie weet vinden jullie het wel hartstikke leuk
Dag 14: Key West - Miami SB
Dag 15: Miami SB
Dag 16 Miami vliegen 16:20 uur
Have fun !