Goedkoop naar Louisville , Kentucky ?

• kees@therumblinred.nl

Hallo,

ik wil dit voorjaar (maart) een paar dagen naar Louisville, Kentucky. Heeft er iemand tips hoe ik er zo goedkoop mogelijk heen kan ? Het wordt mijn eerste reisje naar de USA dus ieder beetje hulp is welkom !

gr.Kees

• Cees A

In maart goedkoop naar de VS vliegen zal geen probleem zijn.

Maart is laagseizoen en de ticketprijzen zijn dan navenant.

Kijk gewoon dagelijks op een aantal vliegticketsites zodat je een idee krijgt van de prijsbewegingen.

Uitgaande van de prijzen van vorig jaar schat ik dat een prijs van tegen de 500 € mogelijk moet zijn

Er gaan geen rechtstreekse vluchten van Amsterdam of Brussel naar Louisville, KY (airportcode SDF) dus je zult zowiezo moeten overstappen.

Da's geen probleem want als die overstap in de VS valt kun je die overstaptijd “nuttig” gebruiken met immigratie en douane-formaliteiten.

Op de luchthaven waar je Amerika binnenkomt moet je namelijk door de immigratie en de douane.

De rest is dan binnenlandse vlucht en bij aankomst in Louisville loop je dan zo naar buiten.

Tip: Zorg voor voldoende overstaptijd. (minimaal 2 uur) Immigratie en douane kosten best wat tijd.

Ik zag op jullie site (mooie honden trouwens) dat je tegen de Belgische grens woont, dus kijk vooral ook wat vertrekken vanaf Brussel kost.

Alle grote Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen vliegen (ook) vanaf Brussel en vertrek vanaf Brussel is vaak goedkoper dan vertrek vanaf Amsterdam.

Als je als toerist naar de VS gaat heb je normaal gesproken geen visum nodig. (voor uitzonderingen zie onder)

Je hebt wel een paspoort nodig dat minimaal geldig moet zijn tot het einde van je reis en je moet ESTA invullen.

ESTA is een on-line aan te vragen reistoestemming (zonder esta kom je hier het vliegtuig niet eens in)

Een ingevulde ESTA is 2 jaar geldig OF tot het einde geldigheid paspoort. (als je paspoort binnen 2 jaar verloopt vervalt dus de geldigheid van je ESTA)

ESTA vul je, zoals eerder vermeld, on-line is op deze site: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e1s1

ESTA kost 14 $ per persoon en er moet per creditcard worden betaald.

Als je je esta gaat invullen kom je een aantal vragen tegen. (of je drugs gebruikt of in de gevangenis hebt gezeten, dat soort vragen)

Als je een van die vragen met “ja” moet beantwoorden is de kans groot dat je geen esta-reistoestemming krijgt en dat je een visum aan moet vragen.

• kees@therumblinred.nl

Bedankt voor de reactie ! Is het voor Louisville het handigste als ik via New York ga of zijn er nog andere mogelijkheden ?

• kees@therumblinred.nl

Bedankt voor de reactie ! Is het voor Louisville het handigste als ik via New York ga of zijn er nog andere mogelijkheden ?

• Cees A

De overstapplaats, de zogenaamde hub, is afhankelijk van de maatschappij waar je mee vliegt.

Maatschappijen hebben vaak meerdere hubs in Amerika.

Je ziet vanzelf wie waar naar toe vliegt als je gaat zoeken op vliegticketsites.