Verhuizen naar Texas

• handk

Beste mensen,

Ik heb een Amerikaanse vriendin die sinds 1,5 jaar met mij in Nederland woont en een verblijfsvergunning heeft voor 5 jaar.

Ons plan is om over ongeveer 5 jaar naar de VS te verhuizen, om precies te zijn Dallas/Texas. De move vind nu nog niet plaats omdat ik hier nog een dochter heb van 10 jaar waar ik de komende jaren nog dichtbij wil zijn.

Wij zijn beide 40-ers en ik zou graag willen weten of mensen ervaring hebben met een dergelijke move en of dit wel mogelijk is. Voor mijn partner zal dit geen probleem zijn aangezien zij Amerikaans staatsburger is. Is het verstandig om te trouwen voordat we de move maken of beter wachten?

Ik ben bezig met HBO financieel.mgt en weet niet of er mogelijkheden zijn met een dergelijke studie en of ik nog aanvullende diploma's moet hebben mbt amerikaanse wetten?

Aangezien het nog een paar jaar weg is, wil ik dit erg goed plannen maar weet absoluut niet waar ik tegenaan ga lopen.

Tevens zou het leuk zijn als ik met mensen in contact kan komen die daar wonen en of daar een Nederlandse Community is?

Ik zie ook dat men kan deelnemen aan de Green Card lottery. Ik weet niet of het nodig is met een Amerikaanse vriendin maar toch doen?

Tevens zie ik: “Een middelbare schooldiploma of minimal 2 jaar schooling voor een bepaalde baand die 2 jaar training vereist”.

Aangezien ik bijna klaar ben en wel beschik over een propedeuse diploma HBO is dit genoeg?

Met vriendelijke groet,

Henk

• Jet

Begin eens met de website van de US Embassy of Immigration Department om uit te zoeken waaraan je moet voldoen om een verblijfsvergunning en werkvergunning te krijgen. Voor een verblijfsvergunning zal je wel getrouwd moeten zijn en om een werkvergunning te krijgen moet je daar eerst werk hebben. Of probeer de loterij van de Greencards of betaal een lawyer.

• Jet

En zoek eens via google op Netherlands society, dutch society, dutch community etc om in contact te komen met Nederlanders aldaar.

• Cees A

Stel deze vraag eens op dit forum: http://forum.allesamerika.com/index.php

Hier zitten veel naar Amerika geëmigreerde Nederlanders en er is op dat forum veel kennis over visum- en andere met emigratie verband houdende zaken