Bryce of Zion

• rianne_83@hotmail.com

Binnenkort vertrekken we naar Amerika. We hebben een mooie rondreis geboekt staan. Ook willen we Bryce en Zion bezoeken. Helaas kunnen we maar bij 1 park een volle dag (2 nachten) verblijven. Nu liggen beide parken dicht bij elkaar dus op de reisdag zullen we ook veel kunnen doen.

Wat is jullie advies, twee nachten bij Bryce of twee nachten bij Zion?

• Cees A

Om je te helpen kiezen hieronder info over beide parken.

Informatie over Bryce: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/utah/bryce/brycecanyon.html

Informatie over Zion: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/utah/zion/zion.html

Als ik mocht kiezen zou ik voor Bryce kiezen. :)

Succes met kiezen.

• Maria

je kunt ze beiden makkelijk in 2 dagen bezoeken, Bryce vonden wij mooier

• Ada

Bryce is zo anders dan Zion, probeer echt beide te bezoeken.

• ikke

Bryce is veel mooier dan Zion. De weg naar Zion toe vanuit de richting van Bryce (het begin van het park Zion) vonden wij mooier dan het park zelf waar de bus doorheen rijd. Als je echt moet kiezen? Ga dan voor Bryce. Maar in beide parken 1 dag is goed te doen.

• Jola83

Zion is een park wat je echt moet voelen… Ik ben er dit jaar 2 dagen geweest. De 1e dag hebben we de Emerald Pools Trail gedaan en de 2e dag Angels Landing. Het uitzicht en het gevoel wat je vanaf daar hebt is onbeschrijvelijk, maar het is een hele klim. Mensen die deze trails gedaan hebben zijn vol lof over Zion, mensen die alleen de route van de shuttle bus gezien hebben minder onder de indruk… Dus als jullie voor het actieve aspect gaan, ga absoluut voor Zion, anders is Bryce de betere optie!

• Maria

Jola83 Schreef:

——————————————————-

> Zion is een park wat je echt moet voelen… Ik ben

> er dit jaar 2 dagen geweest. De 1e dag hebben we

> de Emerald Pools Trail gedaan en de 2e dag Angels

> Landing. Het uitzicht en het gevoel wat je vanaf

> daar hebt is onbeschrijvelijk, maar het is een

> hele klim. Mensen die deze trails gedaan hebben

> zijn vol lof over Zion, mensen die alleen de route

> van de shuttle bus gezien hebben

minder onder de

> indruk… Dus als jullie voor het actieve aspect

> gaan, ga absoluut voor Zion, anders is Bryce de

> betere optie!

We hebben gebruik gemaakt van de hopon hop off shuttle bussen, bij de uitstappunten ons actief vermaakt in beide parken, Bryce heeft onze voorkeur in beide gevallen :)

• Cees A

Ik ben het voor 100% met je eens Jola.

Nationale parken (en zeker Zion) verdienen een uitgebreidere kennismaking dan rijden van uitzichtpunt naar uitzichtpunt voor het maken van een paar foto's.

Alleen ………………………….. Rianne had maar 1 dag en heeft dus zowiezo geen tijd voor uitgebreide, langdurige wandelingen.

De vraag van Rianne was waar ze die ene dag het beste kon besteden, in Bryce of in Zion.

Ik denk dat in dat licht bezien Bryce de beste keus is

• Maria

Cees A Schreef:

——————————————————-

> Ik ben het voor 100% met je eens Jola.

> Nationale parken (en zeker Zion) verdienen een

> uitgebreidere kennismaking dan rijden van

> uitzichtpunt naar uitzichtpunt voor het maken van

> een paar foto's.

> Alleen ………………………….. Rianne had

> maar 1 dag en heeft dus zowiezo geen tijd voor

> uitgebreide, langdurige wandelingen.

> De vraag van Rianne was waar ze die ene dag het

> beste kon besteden, in Bryce of in Zion.

> Ik denk dat in dat licht bezien Bryce de beste

> keus is

Uiteraard als je een zee van tijd hebt, kun je overal dagen blijven.

Zou het ook niet kunnen zijn dat velen niet de conditie hebbern cq niet in staat zijn om 1 of meerdere dagen met een rugzak om een uitgestippelde trail te lopen??.

Het rijden van uitzichtpunt naar uitzichtpunt wordt redelijk eenzijdig neergezet, bij Bryce zijn er plm zo,n 15 uitzichtpunten/stopplaatsen van een shuttlebus, je ziet veel mensen lopend 1 of 2 stopplaatsen overslaan, gezien de frequentie van de shuttlebussen moet er toch behoefte voor zijn.

Wij zijn ooit de Gr C afgedaald en met paarden incl een indiaanse gids een dag beneden rondgetrokken, een echte belevenis.(tu)

• Cees A

In beide berichten van mij hierboven geef ik geen enkel waardeoordeel over Rianne's reis.

Ik geef gewoon antwoord op de vraag van rianne.

In mijn 2e reactie geef ik aan dat ik een meer uitgebreide kennismaking van nat. parken verkies boven de “Japanse” manier van reizen.

Er staat nergens dat die uitgebreidere kennismaking moet bestaan uit meerdaagse hikingtochten, dat maak jij er zelf van.

Ik begrijp je reactie zowiezo niet, want op het eind geef je aan dat die afdaling in de GC een belevenis was ………………………..

In feite ben je het dus met mij eens dat je in nat. parken meer kunt doen dan van uitzichtpunt naar uitzichtpunt rijden voor wat foto's.

Wat je precies aan extra's gaat ondernemen is uiteraard afhankelijk van je mogelijkheden, de beschikbare tijd en je persoonlijke interesses.

Dat begrijpt zelfs een klein kind en dit behoeft dan ook geen verdere toelichting

Dus nogmaals, ik begrijp de negatieve ondertoon in je reactie niet

Beste Maria,

In je profiel zie ik dat je sinds je registratie in 2009 meer dan 2600 berichtjes hebt geplaatst. Dat is gemiddeld 3 per dag !!

Het merendeel van die 2600 berichtjes bestaat uit het (negatief) reageren op serieus bedoelde antwoorden van anderen met de bedoeling te provoceren of een eindeloze welles-nietes discussie uit te lokken. Zoals hier: http://amerika.startpagina.nl/prikbord/read.php?171,7035170,10884607#msg-10884607

Je doet dit op meerdere prikborden. http://duitsland.startpagina.nl/prikbord/13196254/13214764/re-winkels;#msg-13214764 en http://zuid-afrika.startpagina.nl/prikbord/12589733/12592388/re-gehoorschade#msg-12592388

Over het Frankrijk prikbord wil ik het dan maar helemaal niet hebben, want daar verzandt ieder topic in een-tweetjes tussen jou en een zekere Hidde.

(deze Hidde is overigens de permanent van dit prikbord verbannen Jan J. )

Beste Maria,

Je moet intussen zelf ook gemerkt hebben dat er (nog) maar weinig mensen zijn die jou serieus nemen en op jouw berichtjes reageren.

Dat ik nu reageer op jou is dan ook een uitzondering.

Enerzijds doe ik dit in de (ijdele ?) hoop dat je inziet dat je niemand een plezier doet met je negatieve commentaar.

Anderzijds in de hoop dat je je Amerika-reiservaring (als je die hebt tenminste) eindelijk eens op een positieve manier wil delen met vraagstellers.