Reis dwars door de VS

• DNW115

Ben alvast voorzichtig begonnen met plannen van reis voor volgende zomervakantie: we denken er over om van Savannah, GA dwars door de VS te rijden (auto) naar Santa Barbara, CA. Wie heeft hier (gedeeltelijk) ervaring mee? Wat is een mooiere route: via de zuidelijke staten (Alabama, Texas, enz.) of iets noordelijker: via Tennessee, Oklahoma? Of nog wat noordelijker, via Missouri, Kansas, Colorado?

• Fredjeburcht

Ik heb het reeds 3X gedaan .Hoeveel weken tijd heb je.Via tenessee ,Kansas, Colorado is het plat ogeveer 5000 km dit wil zeggen met al de zijbaantjes voor de trips erbij ongeveer 6500 km à 7000 km

• Cees A

Fredjeburcht stelt de juiste en belangrijkste vraag. Hoeveel tijd heb je ………………………….

Andere vragen die je jezelf moet stellen zijn:

Wat wil ik zien ? Waar gaan mijn interesses naar uit ? Steden ? Woestijnen en canyons ? Bergen, bossen en meren ? Musea ? (welke ? )

Op iedere route kom je bijvoorbeeld een aantal nationale parken en bezienswaardigheden tegen.

De parken op de zuidelijke route zijn echter heel andere parken dan de parken die je op een wat meer noordelijke route tegenkomt.

Ken je deze sites ?

http://www.ontdek-amerika.nl/nationaleparken.html

http://www.nps.gov/findapark/index.htm

• Muriel

Fredje,

Wij zijn eigenlijk hetzelfde van plan als DNW115, d.w.z. van oost naar west. Het liefst zouden we dan beginnen in Washington DC en eindigen in Los Angeles. Wij hebben hiervoor één maand de tijd. Jij geeft aan reeds 3x een route van oost naar west te hebben gereden. Kun jij mij vertellen hoe en wat??

Groetjes

Muriel

• DNW115

Bedankt voor de tips! Ik ben inmiddels begonnen met het lezen over de verschillende parken, bezienswaardigheden, e.d. We hebben zo'n 4 tot 6 weken de tijd. Bedankt! Ik ga aan de slag!

• Cees A

4 tot 6 weken, da's mooi.

Als je nu een idee hebt welke parken je wil zien dan maak je een (voorlopige) route waarin die parken verwerkt zitten en als je die route hier plaatst komen er vanzelf aanvullingen, nieuwe ideeen, enz en zo krijgt je route dan langzaamaan vorm.

Succes.

• Fredjeburcht

Sorry Muriel, Ik heb reeds 2 x geprobeerd om een antwoord te posten maar het komt steeds terug. Als dit lukt probeer ik het nog eens

Freddy

• Fredjeburcht

Onze 1° reis dwars door de usa was van LAX via Victorville,Las Vegas ,Williams,Albuquerque,El Passo , San Antonio , Greenville , Memphis , Lebanon, PigeonForge ,Staunton, Jersey City, New York dit in 23 dagen.De 2° reis was in 2007 vaaf Kansas City via Wichita , Liberal , Raton,Taos , Cortez , Page ,Hurricane , St.George , Mesquite ,Las Vegas Prim , Annaheim , Los Angeles en de laatste en ook de beste in 2008 was vanaf Boston , Sprinfield ,Albany ,Niagara falls , Detroit ,Chicago ,West Desmoines , Lincoln ,Lexington, Cheyenne , Fort Collins , Denver ,Colorado springs , Albuquerque ,Winslow ,Laughlin,

Las Vegas , Annaheim.

Ik kan je geen fotos laten zien daar ik geen fotoaparaat of camera bezit.Ik heb in het verleden film opgenomen in Super 8 maar wens nu geen toestel meer mee te sleuren.Indien de reis doorgaat wes ik julie veel plezier

Freddy

• Peter W

Voor elke route-planning overal ter wereld: gebruik: Tyre. http://www.janboersma.nl/gett/download.php

Tik in vertrek “Savannah, GA” en eindpunt “Santa Barbara, CA” en zie de (Google Maps) route op je scherm. Daarna voeg je de routepunten toe en sorteer ze in een volgorde die je lijkt. Na een aantal Waypoints begint Tyre te klagen dat het niet meer in je TomTom past. Niks aan doen want wij laden deze route toch nooit.

Wij rijden nu Houston,TX <> California 8.000miles in 61 dagen (pensionada) met 140 Waypoints. We hebben zo'n 60 WPTs moeten schrappen ivm de tijd. Hertz verhuur is maximum 62 dagen. Het moeilijke in de planning zijn de openingstijden van de musea (dat is het enige wat wij bezoeken, natuur zien we vanzelf). Dinsdag t/m zaterdag: Ok, Zondag laat open of dicht en maandags is bijna alles dicht. Een WayPoint is bij ons een hotel (1 of meerdere nachten) of museum. Interstates vermijden we waar mogelijk: we hebben geen haast en we willen de USA zien.

Als je ooit van plan bent dit nog eens te doen? Ga naar de AAA met je ANWB kaart en haal de (gratis!) TourGuides en Maps van de staten die je van plan bent te bezoeken. Niet alles (qua musea) staat er in maar wel het meeste. het grootste deel van de guides wordt ingenomen door hotels: dat gebruiken we alleen om zeker te weten dat er een hotel is in een plaats. In het Noorden van Texas, de PanHandle van Oklahoma en aansluitend New Mexico; het is net een openluchtmuseum van ghosttowns waar nog een paar mensen wonen. Er is niks! Daar wil je niet stranden 's avonds. De volgende musea waren de oorsprong van de reis:

-Oklahoma City,OK –99s Museum of Women Pilots: mager, mag je overslaan.

-Sweetwater,TX –National WASP WWII Mus: lijkt niet eens op een museum. Je mist er niks aan

-Lubbock,TX –Silent Wings Mus. Over de WW2 Gliders. Stond tot 2002 in Terrel,TX (Dallas) Grandioos.

Morgen Santa Fe,NM naar Albuquerque,NM (Los Alamos slaan we helaas over omdat we dat recent gedaan hebben) en doen het Natl Mus of Nuclear Science & History. Dag er na: Los Lunas,NM –Luna Air Space Mus Inc. Het grote genieten. we merken weinig van de hiitegolf.

• Muriel

Mooi bedankt.

Wij willen graag de volgende route doen:

Washington DC, Waynesboro(VA), Asheville (VA), Pigeon Force (TN), Nashville (TN), Memphis (TN), Vicksburg (of Natchez)(MS), New Orleans (LA), Houston (TX), Fort Worth (TX), Tulsa (OK), Amarillo (TX), Roswell (NM), El Paso (TX), Tuscon (AZ), Yuma (AZ), San Diego (CA), Los Angeles (CA).

M.i. moet dit te doen zijn in één maand tijd, uiteraard met diverse stops?

Er zitten nog verschillende hiaten tussen zoals o.a. de route van New Orleans naar Houston, van Amarillo tot Tuscon en van Tuscon naar Yuma. Misschien dat jij of iemand anders een advies kan geven?

Groeten

Muriel