Route te doen inclusief Yellowstone en Yosemite?

  • VideJo

    Volgens mij ligt dat in Yosemity, maar er net buiten. Maar niettemin, je ziet ze daar ook.

  • Cees A

    Ronald en Miranda schrijven:

    Dit vanuit onze Canada ervaring, dat het praktisch overal mooi is en je van alles onderweg tegen komt (een ranch, een waterval etcetera). Inmiddels hebben wij iemand gesproken die afgelopen mei geweest is en ons vertelde dat je dit in Amerika een stuk minder hebt dan in Canada. In Amerika kan je daardoor inderdaad beter hele stukken in 1 keer rijden. Is dit ook jullie ervaring?

    Ik ben het hier niet helemaal mee eens.

    Ik vind Amerika afwisselender dan Canada. Er zijn in Amerika meer verschillende landschappen en ook de nationale parken kennen meer variatie en afwisseling.

    Dit is echter persoonlijk en vooral op het Canadaprikbord is niemand het op dit punt met mij eens ……………….. Vreemd ……………… :)

    Langs jullie route zul je dan ook verschillende mooie dingen zien.

    Als je echter overal stopt kom je nooit in San Francisco, of die tijd gaat van de beschikbare tijd voor de parken af, dus je zult keuzes moeten maken.

    Je hebt per slot van rekening maar 3 weken.

    De ene dag heb je wat meer tijd voor stops of omwegen dan andere. (maar dat komt later wel met de detaillering van je route)

    Alvast 1 voorbeeldje: Op weg van Zion naar Las Vegas kun je via de interstate rijden, maar je kunt ook via Valley of Fire state park rijden en da's een stuk mooier. meer info over Valley of Fire hier: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/valleyoffire/valleyoffirestatepark.html

    Voor wat betreft die Sequoia bomen in Yosemite. Die staan in Mariposa, vlakbij de zuidelijke ingang van Yosemite.

    Meer info hier: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/mg.htm

  • ronaldmiranda

    Fijn, dat je je ervaringen zo met ons deelt en ook fijn om te lezen dat we onderweg ook verschillende mooie dingen zullen zien. We zullen niet teveel tijd af gaan snoepen van de hoofdbestanddelen van de onze reis, maar af en toe is een moie stop maken en daar wat wandelen of bezichtigen vinden we altijd wel leuk. De sites die je beiden noemt, hadden we ook al ontdekt (vooral ontdek amerika vinden we super) maar Valley of Fire State Park nog niet > dat soort omwegen (als het al een omweg is overigens) vinden we nou leuk.

    Inmiddels hebben we voor onszelf een nieuw vraagstuk bedacht : Is het beter om te rijden vanaf Las Vegas? een snelle zoektocht op internet lijkt te leren dat de kosten van de camper en de tickets dan lager zijn en bovendien doe je het warmste gedeelte aan het begin en verplaats je Yellowstone naar wat later in je reis. Wat vinden jullie van deze optie? Hieronder even snel de versie via google maps.

    Las Vegas – Zion 163 mijl 262 km

    Zion – Bryce 87 mijl 140 km

    Bryce – Grand Teton 562 mijl 904 km

    Grand Teton – Yellowstone 125 mijl 201 km

    Yellowstone – Yosemite 827 mijl 1330 km

    Yosemite – San Simeon 207 mijl 333 km

    San Simeon – San Francisco 212 mijl 341 km

    Totaal 2183 mijl 3513 km

    Gr, Ronald

  • Cees A

    Sorry dat ik het zeg, maar dit moet je niet doen. Deze route zit niet echt logisch in elkaar.

    Je rijdt eerst 904 km om van Bryce in Grand Teton/Yellowstone te komen en daarna moet je weer 1330 km terug om in Yosemite te komen.

    Dat zijn flinke afstanden om te rijden en vooral die 1330 km ga je niet redden in 1 dag

    Als je van autorijden houdt moet je 't doen, maar als je je tijd liever besteedt aan het beleven van natuurparken zou ik iets anders verzinnen.

    Wat vind je van het idee om Yosemite, de Calfornische kust en San Francisco te laten vallen en in plaats daarvan parken en plaatsen zoals Grand Canyon, Monument Valley, Page (Lake Powell, Antelope canyon) Arches en Canyonlands toe te voegen ?

    Je zou dan een route kunnen maken vanaf las Vegas naar Grand Canyon, dan naar Page, Monument Valley, Moab (Arches en Canyonlands) dan via Salt Lake City naar Yellowstone en Grand Teton en dan opnieuw via Salt Lake city, Bryce, Zion en Valley of Fire terug naar Las Vegas.

    De rijafstanden van park naar park zijn dan veel minder groot en je route zit veel logischer in elkaar.

    Klein minpuntje is dat je 2X in Salt Lake City komt, maar dat was bij de 1e route ook al zo.

    Ik heb nog niet gekeken of en hoe het uitkomt qua tijd. Ik wil eerst weten wat je van het idee vindt. Als je het niks vindt hoeven we er niet mee verder te gaan

    Kijk eerst maar eens op Google hoe die route er uit ziet en kijk eens op de site “ontdek Amerika” wat je van de genoemde parken vindt.

    Heb je ook al naar andere startplaatsen qua camperhuurprijs/vliegtickets gekeken ? bv. Phoenix of Los Angeles ?

    Een mooie route is vanuit iedere plaats te maken, da's het probleem niet.

    Als je echter per se zowel Yellowstone als Yosemite in je route op wil nemen wordt de keuze een stuk beperkter. Hou daar goed rekening mee.

    Waar je ook rekening mee moet houden is dat een one-way camperhuur altijd duurder zal zijn dan wanneer je de camper inlevert op hezelfde adres als waar je 'm hebt opgehaald.

    We horen wel wat je er van vindt ……………………….. Gelukkig heb je nog tijd genoeg om e.e.a. uit te pluizen.

  • ronaldmiranda

    Omdat we via google maps op hetzelfde aantal kilometers uit komen, dachten wij dat het ook een goede optie was waarbij we op onderstaande ruwe indeling uit kwamen.

    Indeling

    Dag 1 aankomst Las Vegas

    Dag 2 camper ophalen op weg naar Zion 262

    Dag 3 Zion

    Dag 4 op weg naar Bryce 140

    Dag 5 Bryce

    Dag 6 Bryce naar Grand Teton 450

    Dag 7 Bryce naar Grand Teton 450

    Dag 8 Grand teton naar yellowstone 201

    Dag 9 Yellowstone

    Dag 10 Yellowstone

    Dag 11 Yellowstone

    Dag 12 Yellowstone naar Yosemite 443

    Dag 13 Yellowstone naar Yosemite 443

    Dag 14 Yellowstone naar Yosemite 443

    Dag 15 Yosemite

    Dag 16 Yosemite

    Dag 17 Yosemite

    Dag 18 Yosemite naar San Simeon 333

    Dag 19 San Simeon naar SF 341

    dag 20 San Francisco

    dag 21 terugvlucht

    Totaal 3506 km

    Er zitten inderdaad flinke afstanden tussen, maar die hebben we dan ook verspreid over meerdere dagen. Je suggestie van het toevoegen van de andere parken en het schrappen van Yosemite en de kust gaan we overleggen met mijn schoonouders, maar waarschijnlijk blijven we bij Yosemite en de kust. Yosemite en Yellowstone zijn namelijk de parken die zij absoluut nog graag een keer wilden bezoeken en doordat het gezichtsveld van mijn schoonmoeder achteruit gaat, is dit voor hen waarschijnlijk de enige keer dat zij deze parken kunnen bekijken. Daarnaast kunnen we niet te lang in het warme deel zijn ivm de hartproblemen van mijn schoonmoeder (nu allemaal weer goed, maar blijft een zwakke plek en bij te lange tijd in hoge temperaturen put dat haar erg uit omdat het hart te hard moet werken).

    Omdat we inderdaad Yosemite en Yellowstone in de route ‘moeten’ verwerken zijn we inderdaad beperkt qua startplaatsen. Las Vegas leek een betere optie omdat zowel de vlucht als de camper goedkoper zijn en dat scheelt al snel met 4 personen. We weten dat een one-way duurder is maar die kosten vallen ons ontzettend mee > tussen de 100 en 150 dollar.

    Gr, Ronald

  • Cees A

    Ik begrijp nu beter de dingen waar je rekening mee moet houden en waarom zowel Yellowstone als Yosemite in de route moeten worden opgenomen.

    Ik sta nog steeds niet te juichen bij deze route (de eerste blijft m.i. beter) maar zoals je ‘t nu opschrijft is ’t te doen.

    Even zomaar wat opmerkingen over je nieuwe route:

    Ik neem aan dat je route op dag 12 13 en 14 via Twin falls en de interstate 80 in de Nevada desert loopt ?

    Zo ja, Probeer dan via de lavavelden van Craters of the Moon national monument te rijden. http://www.nps.gov/crmo/index.htm

    Twin falls is een leuk plaatsje. De in die plaats gelegen watervallen zijn leuk voor een tussenstop. http://www.murraygreybulls.com/shoshone.html

    Het stuk daarna, door de Nevada woestijn (interstate 80) is even doorbijten, want da's een lang saai stuk.

    Van dat saaie stuk zou je een lange rij-dag moeten maken (heb je de dag ervoor en de dag erna wat meer tijd voor stops tussendoor)

    Als het er in zit zou je op het einde van dat saaie stuk een omwegje moeten maken langs Virginia city (een authentiek westernplaatsje) http://www.virginiacity-nv.org/ en Lake Tahoe. http://amazingtourismtraveling.com/lake-tahoe-the-beautiful-scenery-of-north-america

    Ook zou je Bodie http://www.bodie.com/ en Mono lake http://www.monolake.org/ kunnen bezoeken (langs beide kom je vrijwel langs)

  • ronaldmiranda

    Bedankt weer voor al je nuttige tips, echt super! Twin Falls klinkt leuk, in Canada hebben we ook ontzettend genoten van al die watervallen en het voordeel van die watervallen is dat er vaak relatieve korte makkelijke wandelingen bij zijn (voor mijn schoonmoeder). Van die meren hadden we al wel gehoord, maar nog niet bekeken, we gaan je links eens bekijken vanavond.

    Nog 1 vraagje ; kun je misschien nog verduidelijken waarom je de eerste route beter vindt?

    Gr Ronald

  • Cees A

    Goeie vraag.

    Eigenlijk is het gewoon een gevoelskwestie.

    De eerste route zat v.w.b rijafstanden en tijdbesteding goed in elkaar. Met nog wat ruimte voor onverwachte tussenstops of omwegjes

    Ik ben bang dat je met je nieuwe route in tijdnood komt wanneer je daar teveel van de in mijn vorige bericht genoemde dingen gaat invoegen.

    En als je geen dingen invoegt zit je met een paar erg lange en saaie rij-dagen.

    Die nieuwe route vereist dus een veel strakkere planning en heeft minder ruimte voor improvisatie.

    Een gevoelskwestie dus ………………. het kan wel, maar ………………………………………………

    Ik heb eerder geschreven dat er vanuit iedere plaats een mooie route te maken is en dat is ook zo. Uiteindelijk vinden we dus wel een oplossing

    Blijft echter dat Yellowstone en Yosemite een ontieglijk eind uit elkaar liggen en de mogelijkheden om die in een route van 3 weken aan elkaar te breien beperkt zijn.

    Zit er misschien wat rek in die 3 weken ? (hoewel, dat kost weer extra huurdagen en dat jaagt de kosten omhoog)

  • ronaldmiranda

    Tja, die extra huurdagen zijn de kosten niet waar we over zouden vallen, maar we kunnen maximaal 3 weken weg op ons werk. En een dagje extra is geen ramp, maar meegenomen dat je ook nog een dagje wilt acclimatiseren voordat je weer moet werken is dat wel het maximale. Volgens ons zou de meest optimale indeling zijn om te vliegen op vijdag en de camper ophalen op zaterdag, maar als we dan naar onze planning kijken valt je bezoek aan Yosemite en/of Yellowstone in de weekenden en dat we willen we ivm de drukte toch graag vermijden. De volgende optie wordt dan op zondag vliegen, maar dan zouden we de camper op willen halen op 28 mei maar dat is ook geen optie want dat is 2e Pinksterdag. Een week eerder doen we liever niet ivm het weer in/bij yosemite en Yellowstone en een week later is ook geen optie omdat we met allemaal voetballiefhebbers op pad gan die terug willen zijn voor de eerste kwartfinale van het EK (21 juni). Tja, we hebben ook wel veel eisen/wensen…..

    p.s. je geeft beter advies dan de meeste reisbureau's die we gebeld hebben > kan je geen reisbureau beginnen?

  • Cees A

    Bedankt voor je compliment, maar een reisbureau ? zit daar in dit internettijdperk nog toekomst in dan ? :)

    Weekend in Yellowstone hoef je niet zo bang voor te zijn. Dat valt best mee.

    Yellowstone is zo groot en uitgebreid dat wat drukte niet zo opvalt.

    Ik ben daar ooit geweest op een weekend aansluitend op independence day. (lang weekend dus) en heb toen nergens last gehad van (extra) drukte

    Weekend in Yosemite is een ander verhaal. Da's ECHT druk. Dat kun je inderdaad beter, nee MOET je, mijden in het weekend.

    Volgens mij kennen ze in Amerika geen 2e pinksterdag.

    Jullie zitten ook op het AllesAmerikaforum is het niet ? Stel die vraag daar eens. Daar zitten veel geëmigreerde Nederlanders op en die weten dat vast wel.

    Ik heb het ooit eens met een stel Amerikanen over kerstmis gehad en vertelde toen dat wij een 1e en een 2e kerstdag hadden.

    Waarop een van de Amerikanen zei “duurde die geboorte dan 2 dagen ? ” ……………………………………………..