Hoe je de route het beste kunt rijden is grotendeels weers-afhankelijk.
Over het weer kun je nu nog niks zeggen. Moeilijk om dus nu een advies te geven wat het beste is.
Ik zie in je schema wel waar je een paar dagen vandaan kunt halen.
Op dag 2 ga “op weg naar Yellowstone” en op dag 3 “kom je aan in Yellowstone”.
Als je op dag 2 de camper vroeg ophaalt (early pick-up) ben je diezelfde dag nog in Yellowstone. (da's dus al 1 dag)
In mijn eerdere schema had ik 3 dagen Yellowstone ingepland en 3 dagen is, vanwege de grootte van Yellowstone, ook eigenlijk een minimum om Yellowstone een beetje goed te zien.
Die ene dag “winst” zou ik dus meteen in Yellowstone besteden. (die ene dag winst is dus alweer weg)
Op dag 7 en 8 doe je hetzelfde. Op dag 7 rij je “richting SLC” en op dag 8 “kom je aan in SLC”
Ik heb eerder geschreven dat je dat stuk in 5 uurtjes rijdt.
Laat het met een camper 1 uurtje meer zijn, maar dan nog ben je (als je een beetje vroeg vertrekt) vroeg in de middag van dag 7 in SLC. (da's echt 1 dag winst)
Dan op dag 9 en 10 nog een keer. Die afstand van 433 km kun je best in 1 dag rijden.
Ik zie nu dat je Sequoia hebt toegevoegd aan je route.
Ik persoonlijk vind Sequoia een van de minst mooie parken in zuid-westelijk USA.
Daarbij komt dat Sequoia nogal uit de richting ligt. Bovendien kun je ook in Yosemite grote Sequoia bomen zien
Bij tijdnood zou je Sequoia dus kunnen schrappen en dan win je echt een paar dagen waar je leukere dingen mee kunt doen.
Slotopmerking:
Jullie hebben gekozen voor een route die qua tijd en afstand in principe goed te doen is.
Ik ben normaal gesproken ook een voorstander van rustig aan doen, maar met een beschikbare tijd van 3 weken moet je keuzes maken.
Een van die keuzes zou moeten zijn dat je niet telkens 1½ dag gaat doen over een afstand die je ook gemakkelijk in minder dan 1 dag kunt rijden.
De keuze voor Sequoia in plaats van die tijd te besteden aan de Calfornische kust is persoonlijk, maar kijk nog eens goed naar de afstand die je hierdoor extra gaat rijden en de tijd die je ervoor beschikbaar hebt.