Slapen in camper tijdens rijden

• LiRoIr

Hallo allemaal,

Aanstaande vrijdag vertrekken we voor vier (!) weken naar Amerika (tu). Op de valreep hebben we toch nog even een vraagje.

We hebben ook een week een camper gehuurd. Nou vroegen we ons af of er tijdens het rijden geslapen mag worden (gewoon in het bed dus).

We hebben gegoogled en zijn wel het een en ander tegengekomen, maar geen duidelijk “ja” of “neen”.

Wie weet het precies?

Dank bij voorbaat en degenen die nog naar Amerika gaan: have fun!!

Groetjes.

• Maria

In een caravan mag je niet slapen :), wij liggen wel eens in de camper op bed onder het rijden en hebben ons nooit afgevraagd of het wel of niet zou mogen,vlg mij wel toegestaan in een camper maar niet in een truckcamper

• Antony.

Vraag het de verhuurder, dan weet je gelijk welke problemen je je verzekeringstechnisch op de hals haalt.

Zelf zeg ik: niet doen, nooit doen. Waarvoor moet je anders in de riemen zitten?

• Cees A

Volgens mij is slapen in een camper tijdens het rijden, nog afgezien van het feit dat het gevaarlijk kan zijn, strijdig met de gordelplicht.

Nu is die gordelplicht niet in iedere staat hetzelfde.

Over de voorstoelen is men het over het algemeen aardig eens. Daar moet je gewoon altijd de gordel om hebben.

Achterin zijn er wat verschillen, maar die betreffen voornamelijk de leeftijd waarin kinderen de gordel moeten (mogen) gebruiken.

(jongere kinderen moeten zowiezo in kinderstoeltjes of iets dergelijks)

Er kan een uitzondering v.w.b. de gordelplicht zijn wegens “medische redenen” (geen idee wat dat inhoudt)

Er zijn ook wat uitzonderingen voor postbezorgers en medisch (ambulance)personeel en dergelijke. Dingen die niet voor jullie van toepassing zijn.

Het tabelletje op deze site geeft een goed overzicht van e.e.a.

http://www.rvhelpdesk.com/seatbelt-laws.html

• Maria

Antony. Schreef:

——————————————————-

> Vraag het de verhuurder, dan weet je gelijk welke

> problemen je je verzekeringstechnisch op de hals

> haalt.

>

> Zelf zeg ik: niet doen, nooit doen. Waarvoor moet

> je anders in de riemen zitten?

Bij de verzekeraar of reisburo een check doen is nooit weg.

Wij liggen wel eens op de slaapbanken eenn boek te lezen:).

De campers die ik ken hebben geen gordels in het leefgedeelte van de camper,vandaar dat ik ervan uit ga dat het ingordelen geen verplichting is in het leefgedeelte, ik heb Cruise America inmiddels een mailtje met vragen gestuurd met een cc naar het reisburo.X(

• Antony.

Ik moest even zoeken; toch ergens gevonden: “Op 20 maart 1990 - tijdens de Get On Your Feet World Tour raakte Gloria Estefan zwaargewond als gevolg van een ernstig busongeluk, vlakbij Scranton, Pennsylvania. Een tractor raakte de tourbus, waardoor Gloria haar rug brak en ernstige schade opliep aan haar ruggengraat.”.

De tourbus was een camper, waarin Gloria Estefan lag te slapen. Aanrijding en een gebroken ruggegraat. Kijk, daarom slaap je dus nooit in een rijdende camper. Je lichaam wordt als een projectiel naar voren geslingerd bij een aanrijding.

• Maria

Antony over het slapen in een camper ben ik het me je eens, laat onverlet dat er in het leefgedeelte geen gordels zitten, naast de chauffeur is er 1 zitplaats over, ik geef wel door welke antwoorden ik krijg van een verhuurder en een reisburoX(

• Antony.

Heb hier in Nl zelf een camper: 5 zitplaatsen en vijf gordels. Denk maar niet dat je er even een gordel bij kan plaatsen, want dat komt nooit door de keuring. Bij elke apk worden de gordels en de bevstigingen gecontroleerd.

• Cees A

M. schreef: De campers die ik ken hebben geen gordels in het leefgedeelte van de camper

Die kleine truck-campertjes hebben een apart “leef”gedeelte dat vanaf de truck-cabine niet bereikbaar is en waar je volgens mij onder het rijden niet mag zijn.

Gordels zijn daar dus niet nodig.

Echte campers hebben wel degelijk gordels.

Behalve misschien in Florida, want daar zijn gordels in het leefgedeelte niet verplicht. (zie tabel in m'n ander bericht)

• Franziska Ott

Ik weet niet hoe het in Amerikaanse campers is, maar in het leefgedeelte van de campers van Cruise Canada zitten wel degelijk gordels. Wij hebben daar met 4 volwassenen een C30 gehuurd en 2 van ons moesten dus gewoon in het leefgedeelte zitten tijdens het rijden. Gordels waren overal aanwezig, al waren het alleen heupgordels. Soms moesten we ze trouwens wel eerst van onder de zitting tevoorschijn halen.