Taxi in LA

• mieke_rikers@hotmail.com

Hallo allemaal,

Heeft iemand van jullie misschien ervaring in het nemen van een taxi in LA. Wij dachten nl dat het hotel dat we geboekt hebben down town een shuttle service zou hebben (stond nl zo op booking.com). Dit blijkt nu niet zo te zijn. De afstand bedraagt ongeveer 12 mijl. Ik ben erg benieuwd naar de kosten. Dit ook vooral omdat we 3 dagen later met een taxi vanuit dat hotel naar Agoura Hills moeten om onze camper op te halen en die afstand is veel langer. Waar moeten we rekening mee houden?

Dank jullie wel alvast.

• Cees A

Voor een globale indruk van taxikosten in LA: http://la.taxiwiz.com/ of http://www.worldtaximeter.com/los-angeles

Vergeet de fooi niet ………………………

• Antony.

Waarom een taxi en niet een huurwagen voor 3 dagen? Dan kan je in LA op alle gewenste plekken komen… Zonde van de tijd.

Cees en Anthony bedankt voor jullie reacties.

Ik kom nu uit op ongeveer 150 dollar voor de beide taxiritten. Valt me nog mee.

We wilden in LA eigenlijk een 48 uurs ticket nemen voor de hop on hop of bus. Dan komen we toch ook overal denk ik. Volgens mij ben ik met een auto huren duurder uit en een hoop stress als ik eraan denk dat ik door LA moet rijden.

• Maria

mieke_rikers@hotmail.com Schreef:

——————————————————-

> Cees en Anthony bedankt voor jullie reacties.

>

> Ik kom nu uit op ongeveer 150 dollar voor de beide

> taxiritten. Valt me nog mee.

> We wilden in LA eigenlijk een 48 uurs ticket nemen

> voor de hop on hop of bus. Dan komen we toch ook

> overal denk ik. Volgens mij ben ik met een auto

> huren duurder uit en een hoop stress als ik eraan

> denk dat ik door LA moet rijden.

Het rijden in grote steden zoals LA en SF valt nogal mee, brede wegen met veel banen ( keep your lane) zijn goed te rijden, wij zijn er met campers en fietsen door heen gegaan.

De hop on hop of bus is een prima alternatief, de stop plaatsen zijn wel ingevuld door de busrit, succes :)

• Antony.

Huurwagen kan je voor het hotel kwijt. En dan kan je gemakkelijk even naar bv Santa Monica, Malibu, Venice, Disney, Hollywood Blvd, etc. etc. etc.

Is lang zo stressvol niet als zoeken en wachten op de bus. Rijden door LA is eenvoudiger dan rijden in Nederland.

• Cees A

Je denkt dat een auto duurder is, maar dat is niet zo.

Het idee van Antony is zo gek nog niet.

Als ik bij Hertz.nl kijk dan kun je daar een compact auto (Chevrolet Aveo) incl. alle verzekeringen huren voor 3 dagen voor 114 euro.

En da's goedkoper dan die taxi van jou.

Op openbaar vervoer moet je niet te veel vertrouwen in LA, da's daar niet zo geweldig

Bedankt weer allemaal,

Maar nou weet ik het helemaal niet meer. Ik ga me straks eens even op die autohuur storten. Ik moet er dan nl voor zorgen dat ik deze op vrijdag namiddag op lax kan ophalen en maandagmorgen daar inleveren waar het camperbedrijf ons kan ophalen.

Groetjes

• Cees A

Een groot verhuurbedrijf als Hertz heeft overal in LA ophaal en inleveradressen.

Zoek op google maps op “Hertz in de buurt van (adres camperboer) ” en je ziet diverse adressen waar je je auto kunt inleveren.

Kan best zijn dat je hotel (als dat een beetje groot hotel is waar veel zakenreizigers komen) een Hertz balie heeft.

Dan is het natuurlijk helemaal gemakkelijk. Kun je 'm gewoon inleveren aan de balie in je eigen hotel

Geef bij het boeken van de auto wel op dat je 'm ergens anders inlevert.

Bij inleveren in dezelfde staat worden geen extra drop-off kosten berekend

Dit zelfde verhaal geldt trouwens ook voor andere grote autoverhuurders

Hallo allemaal,

Heb net de site van Hertz bekeken. Is inderdaad goed te doen. We moeten alleen nog even gaan voor een internationaal rijbewijs. We kunnen dan inderdaad de auto op de luchthaven ophalen en afleveren in thousand oaks en dan komt de campermaatschappij ons daar ophalen.

Rest mij alleen nog de vraag hoe het zit met parkeren in LA. Is dat een beetje te doen daar. Is parkeren daar net zo duur als hier?

Heel erg bedankt allemaal.

Groetjes