leuke overnachtigsplaats tussen Los Angeles en Tombstone

• Sepke

Hallo,

wij zijn onze reisroute aan het uitzoeken, route West USA.

Vanuit Los Angeles willen we via Palm Springs naar Tombstone. Dit is qua km's vrij ver en daarom zoeken we tussendoor nog een leuke plek om te overnachten.

We hadden al eerst aan een overnachting in Palm Springs zelf gedacht maar dan moeten we de dag erna zo'n 730 km rijden en dit vinden we wat te lang/ver. Een extra dag (verlenging) zit er ook niet meer in…

Ons idee was om dan een tussenstop te maken in Palm Springs en dan nog een stukje door te rijden en te overnachten.

Heeft er iemand een tip voor ons?

Groetjes

John en Sas

• Cees A

In je bericht van 25 juli plaatste je de volgende route:

dag 1 (aankomst) + dag 2 LA,

dag 3 + 4 Phoenix/Scottsdale (of bv Sedona),

dag 5 Grand Canyon,

dag 6 Moab,

dag 7 Rock Springs?

dag 8 Jackson Hole?

dag 9 Yellowstone,

dag 10 Salt Lake City,

dag 11 Bryce,

dag 12 + 13 Las Vegas,

dag 14 Death Valley,

dag 15 + 16 Yosemithe,

dag 17 + 18 San Francisco,

dag 19 Santa Maria (of een plaats in die buurt)

dag 20 + 21 (vertrek) LA.

Naar aanleiding daarvan maakte Ada op 26 juli een aantal opmerkingen die er op neerkwamen dat je wel erg veel hooi op je vork nam.

Nu blijkt dat je je route nog wil uitbreiden met Tombstone en wie weet wat nog meer

Ada vroeg in haar reactie bovendien aan jou om een van dag tot dag beschrijving van je route.

Tot op heden hebben we, afgezien dan van de uitbreiding van je route met Tombstone, nog niks gezien.

Mijn mening:

Het uitbreiden van een route die eigenlijk al veel te groot is voor de 3 weken die je hebt is geen goed plan.

Straks ben je dan misschien wel overal geweest, maar heb je alleen maar het interieur van je auto en de bermen van snelwegen gezien.

Voorbeeldjes ? Oké:

Alleen al de parkroad die in de vorm van een 8 door Yellowstone loopt is 250 km lang. Voor Yellowstone heb je minstens 3 dagen nodig

Jij hebt 1 armzalige dag voor Yellowstone geplanned …………………………………

In de omgeving van Moab zijn 2 grote nationale parken. Ook daar plan je maar 1 dag

• Sepke

dag Cees,

nav de opmerkingen van Ada heb ik de dagen toegevoegd, in eerste instantie had ik alleen de namen.

Tevens heb ik er al extra bijgezet dat we niet weten of dit zo haalbaar is qua afstand/tijd, ook hiervan hebben we begrepen dat t allemaal wat veel is. We zijn daarom maar eens aan t zoeken naar bv andere/kortere route, met plaatsen die ook leuk zijn maar met minder km's per dag omdat dus ons eerste idee niet haalbaar/realistisch schijnt te zijn.

Omdat wij hier zelf geen ervaring mee hebben, was me geadviseerd vragen hier op t prikbord te zetten.

voelt nu of ik meteen op de vingers wordt getikt terwijl wij gewoon zoekende zijn wat t beste is en graag advies/tips willen hiervoor…

• Cees A

Het is niet mijn bedoeling geweest om iemand “op de vingers te tikken”.

Het is wel zo dat je route zoals ie nu staat in 3 weken niet uitvoerbaar is. (tenminste, ervan uitgaande dat je ook nog iets wil zien)

Ik begrijp dat die conclusie wat hard aankomt bij jou, maar ik weet zeker dat iedereen die eerder in dat deel van Amerika is geweest het met mij eens zal zijn.

Je vraag is nu: Hoe moet het dan ?

Wel, da's moeilijk. Je komt dan namelijk op het terrein van iemand's persoonlijke interesses.

Wat ik leuk vind hoef jij nog niet leuk te vinden. Mijn favoriete route hoeft de jouwe niet te zijn

Het grote voordeel van het zelf samenstellen van een reis is dat je er alles in kunt stoppen wat je leuk vindt en alles eruit kunt laten wat je niet interesseert.

Wat we hier kunnen doen is bekijken of de uiteindelijke route haalbaar is.

Wat je nu moet doen is keuzes maken en een aantal dingen schrappen omdat je route nu gewoonweg te groot is.

In mijn bericht aan jou van 26 juli heb ik een aantal links genoemd waar veel info in staat over nationale parken en bezienswaardigheden.

Deze sites kunnen je helpen bij die keuze.

Je ziet dan wat er allemaal te zien en te doen is in zo'n park en je krijgt dan een idee hoeveel tijd je daarvoor nodig hebt.

Enige praktische zaken:

Vanwege de periode dat je wil gaan (mei juni) lijkt het me verstandig dat je Yellowstone schrapt en je beperkt tot het zuidwesten van Amerika.

De kans dat er in Yellowstone in die tijd nog (hooggelegen) delen afgesloten zijn wegens sneeuw is vrij groot.

Er is ook kans dat de Tioga pass in Yosemite nog afgesloten is als jij via Death Valley Yosemite binnen wil rijden.

Dit jaar bijvoorbeeld ging de Tioga Road pas op 18 juni open. (normaal gesproken is dat eind mei - begin juni)

Hou dus rekening in je planning met het feit dat de kans bestaat dat je eventueel om zult moet rijden.

Succes met plannen en we kijken uit naar je route

• batsie

hallo sepke.

ik wil me er verder niet mee bemoeien, maar ik vindt wel dat Cees gelijk heeft.

het is de meest gemaatkt fout van mensen die voor het eerst naar Amerika gaan. Veel te veel kilometers maken en niets zien

ga lekker ontspannen op vakantie. een ding weet ik zeker, wanner je er geweest ben ga je zonder meer nog een keer. en doe dan

de rest wat je nog wilde zien.

er is maar een advies, neem je tijd overal voor en geniet van al het moois dat je daar zult zien.

ber

• Ada

Behalve bovengenoemde adviezen even de opmerking dat wij Tombstone nauwelijks een bezoek waard vonden. Binnen de kortste keren ben je er uitgekeken.

Aardig om even te kijken en daarna snel weer verder.

• Maria

Sepke Schreef:

——————————————————-

> dag Cees,

>

> nav de opmerkingen van Ada heb ik de dagen

> toegevoegd, in eerste instantie had ik alleen de

> namen.

> Tevens heb ik er al extra bijgezet dat we niet

> weten of dit zo haalbaar is qua afstand/tijd, ook

> hiervan hebben we begrepen dat t allemaal wat veel

> is. We zijn daarom maar eens aan t zoeken naar bv

> andere/kortere route, met plaatsen die ook leuk

> zijn maar met minder km's per dag omdat dus ons

> eerste idee niet haalbaar/realistisch schijnt te

> zijn.

> Omdat wij hier zelf geen ervaring mee hebben, was

> me geadviseerd vragen hier op t prikbord te

> zetten.

> voelt nu of ik meteen op de vingers wordt getikt

> terwijl wij gewoon zoekende zijn wat t beste is en

> graag advies/tips willen hiervoor…

Mijn vingers zijn er al lang vanaf getikt X(

• Maria

Ada Schreef:

——————————————————-

> Behalve bovengenoemde adviezen even de opmerking

> dat wij Tombstone nauwelijks een bezoek waard

> vonden. Binnen de kortste keren ben je er

> uitgekeken.

> Aardig om even te kijken en daarna snel weer

> verder.

Het wil niet zeggen dat je erniet kunt overnachten en een paar uur in een saloon doorbrengen :)

• Fredjeburcht

Tombstone is wel een kwestie van smaak.Ik vond het wel de moeite en heb het gedaan op mijn rit van Bisbee naar Phoenix,ook in de omgeving van Tucson zijn nog verschillende plaatsen te bezoeken zoals Colossal Cave Mountain en de Biosphere 2 en Sabino Canyon.

• Maria

Fredjeburcht Schreef:

——————————————————-

> Tombstone is wel een kwestie van smaak.Ik vond het

> wel de moeite en heb het gedaan op mijn rit van

> Bisbee naar Phoenix,ook in de omgeving van Tucson

> zijn nog verschillende plaatsen te bezoeken zoals

> Colossal Cave Mountain en de Biosphere 2 en Sabino

> Canyon.

Wij hebben op een camping buiten Tomstone gestaan en eveneens genoten van de voorstaande suggesties,iedereen zijn smaak toch ? :)