Het is niet mijn bedoeling geweest om iemand “op de vingers te tikken”.
Het is wel zo dat je route zoals ie nu staat in 3 weken niet uitvoerbaar is. (tenminste, ervan uitgaande dat je ook nog iets wil zien)
Ik begrijp dat die conclusie wat hard aankomt bij jou, maar ik weet zeker dat iedereen die eerder in dat deel van Amerika is geweest het met mij eens zal zijn.
Je vraag is nu: Hoe moet het dan ?
Wel, da's moeilijk. Je komt dan namelijk op het terrein van iemand's persoonlijke interesses.
Wat ik leuk vind hoef jij nog niet leuk te vinden. Mijn favoriete route hoeft de jouwe niet te zijn
Het grote voordeel van het zelf samenstellen van een reis is dat je er alles in kunt stoppen wat je leuk vindt en alles eruit kunt laten wat je niet interesseert.
Wat we hier kunnen doen is bekijken of de uiteindelijke route haalbaar is.
Wat je nu moet doen is keuzes maken en een aantal dingen schrappen omdat je route nu gewoonweg te groot is.
In mijn bericht aan jou van 26 juli heb ik een aantal links genoemd waar veel info in staat over nationale parken en bezienswaardigheden.
Deze sites kunnen je helpen bij die keuze.
Je ziet dan wat er allemaal te zien en te doen is in zo'n park en je krijgt dan een idee hoeveel tijd je daarvoor nodig hebt.
Enige praktische zaken:
Vanwege de periode dat je wil gaan (mei juni) lijkt het me verstandig dat je Yellowstone schrapt en je beperkt tot het zuidwesten van Amerika.
De kans dat er in Yellowstone in die tijd nog (hooggelegen) delen afgesloten zijn wegens sneeuw is vrij groot.
Er is ook kans dat de Tioga pass in Yosemite nog afgesloten is als jij via Death Valley Yosemite binnen wil rijden.
Dit jaar bijvoorbeeld ging de Tioga Road pas op 18 juni open. (normaal gesproken is dat eind mei - begin juni)
Hou dus rekening in je planning met het feit dat de kans bestaat dat je eventueel om zult moet rijden.
Succes met plannen en we kijken uit naar je route