WIe weet een mooie route aan de oostkust? Door het land of langs de kust?
Mag 4 weken duren. Van NY naar de Keys en het liefst met de niagarafalls
Er zijn speciale bedrijven die reizen of routes maken voor mensen die dat zelf niet willen of kunnen.
Die bedrijven noemt men reisbureau's.
Kost een paar centen, maar dan hoef je ook zelf helemaal niks te doen.
Is het toch de bedoeling dat je zelf een reis in elkaar zet begin dan eens met het lezen van reisverslagen van mensen die een dergelijke reis gemaakt hebben.
Kijk ook eens op de kaart waar de plaatsen liggen die je wil bezoeken. Let op de (grote) afstanden die je soms moet overbruggen om ergens te komen.
Afstanden en rijtijden berekenen doe je bv met Google maps.
Een paar sites met reisverslagen:
http://www.floridaforum.nl/forumdisplay.php?s=c10f5d89be911163150ad9bb837229fe&f=16
http://www.allesamerika.com/reisverhalen-amerika.html
http://www.verenigdestaten.info/rsvh/Reisverhalen%20Oost%20Amerika.html
Cees,
Er wordt overal normaal antwoord opgegeven dus waarom niet op mijn vraag. Ik weet waar plaatsen liggen, maar niet wat leuk is. Ook heb ik van reisbureaus gehoord, maar ik wil het zelf doen maar weet niet waar ik moet beginnen, dus vandaar een kleine opzet.
Er zijn zoveel voorbeelden van de westkust, dus waarom niet van oost. En in de verslagen die ik gelezen heb gaan mensen alleen naar florida.
Ton bedankt, ik ga kijken
Daisy schrijft: Er wordt overal normaal antwoord opgegeven dus waarom niet op mijn vraag.
Misschien ligt dat aan je vraag ………………………………..
Je schrijft nu wel dat je het liefst zelf een route samenstelt, maar vooral uit je 1e bericht is dat absoluut niet op te maken.
Ik maak uit dat bericht in ieder geval op dat je een kant en klare route zoekt.
Het advies om in zo'n geval een reisbureau te bezoeken was overigens serieus bedoeld.
Je doet er altijd ideeen op en als je echt moeite wil doen om zelf een route samen te stellen kan een route van een reisorganisatie een goede basis zijn.
Ook door het lezen van andermans reisverhalen kun je veel inspiratie opdoen.
Dat er alleen Florida-reisverhalen te vinden zien is onzin.
Er zijn genoeg verhalen over het New-England te vinden en ook over de zuidelijke staten Georgia, de Carolina's en Virginia is genoeg te vinden.
Met behulp van deze verhalen is het zeer goed mogelijk om zelf een aantrekkelijke noord-zuid route samen te stellen.
Maar …………………… Daar moet je zelf enige moeite voor doen.
Daisy schrijft ook: Ik weet waar plaatsen liggen, maar niet wat leuk is.
Beste Daisy, wij weten ook niet wat jij leuk vindt. Mijn opvatting van “leuk” hoeft de jouwe niet te zijn.
Ook deze vraag stel je dus weer verkeerd. Een aanvullende omschrijving van wat jij “leuk” vindt is dus onmisbaar.
Neem, ook al staat ie je niet aan, mijn raad ter harte en ga gewoon aan de slag.
Lees veel en probeer de dingen en plaatsen die jij “leuk” vindt in een logische route aan elkaar te rijgen.
Als je dan een eerste route-opzet hebt, plaats die dan, vergezeld van de juiste vragen, hier.
Ik weet zeker dat je dan een aantal nuttige aanvullende tips krijgt waar je iets mee kunt.
Succes met plannen, Cees
daisyg Schreef:
——————————————————-
> Cees, dank je wel. Ik ga eerst wel het een en
> ander zoeken en als ik het dan niet weet, kom ik
> er op terug
> In ieder geval bedankt voor je aanvullende
> verhaal. Misschien kwam het een beetje vervelend
> over…
Daisy trek je het maar niet aan, op dit PB kun je alles vragen, in de Lannoo,s reisgids staan mooie routen omschreven, ik heb een route van plm 4500 km, stuur me per PM je mailadres maar doorX(
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?