tanken in california

• bert/lelystad

beste amerikagangers.

Voor mij begint in september het Amerika avontuur.

Na 3 jaar rondtoeren in Canada gaan we ruim 4 weken lekker in een camper California verkennen.

Wat ik graag zou willen weten is of je in California ook eerst moet betalen alvorens je gaat tanken., of kan dat ook achteraf.

Ik heb geprobeerd dit na te zien op dit forum maar kon niets hierover vinden

groet

Bert/Lelystad

.

• alus

Op sommige plaatsen moesten wij ons eerst melden aan de kassa en zeggen dat je bv voor 100 $ wilde tanken.Wel meteen betalen. Pomp werd dan ingesteld en sloeg danook netjes af bij het afgesproken bedrag. Veelal lukte het meteen met de creditcard. Is even wennen en eigenlijk ook wel een beetje lastig. Je staat eerst te proberen met je CC, waarna je alsnog even naar binnen moet.

• Cees A

Eerst betalen en dan tanken heeft niks te maken met de staat waar je je bevindt.

In kleine dorpjes waar iedereen elkaar kent mag je meestal gewoon eerst tanken en dan pas betalen.

In wat grotere plaatsen waar wat meer mensen doorrijden zonder te betalen zul je veelal eerst moeten betalen voor je mag tanken.

wat ook meespeelt is de brandstofprijs.

Bij hoge prijzen loopt de pomphouder een groter financieel risico en dat verhoogt de kans dat hij je eerst laat betalen voor hij de pomp aanzet.

• Ada

Ja vrijwel overal. Het staat ook meestal wel aangegeven bij de pomp.

• mieke_rikers@hotmail.com

Hoi allemaal,

Voor ons gaat het avontuur over 4 weken beginnen. Weet iemand van julie de actuele brandstof prijzen in calfornie.

• Cees A

Zie: http://www.gasbuddy.com/gb_gastemperaturemap.aspx

• Ada

De prijs kan ook per gasstation verschillen, dus ook even op de borden letten.

• PEB

In april/mei dit jaar door west USA getrokken. Het viel mij op dat in California de benzineprijs enorm uiteen liep, soms meer dan een dollar per gallon.

Pieter