Overnachting Niagara Falls

• michelhorvers

Hallo,

Wij gaan over 2 weken naar de USA. Beginnen in NY en gaan vanuit daar naar de Niagara falls.

We willen op voorhand een overnachting boeken maar ik weet niet of je zonder problemen Canada in mag.

Ik heb iets gelezen op het prikbord over een groen briefje, maar kon er niet echt achter komen hoe je dat kan krijgen.

Mag je met een huurauto Canada in?

Bedankt alvast!

• annemiek2

om vanuit amerika canada in te komen is geen enkel probleem, als je over de brug gaat bij

de falls moet je een paar doller betalen en dan kan je de brug over, aan het eind

vd brug krijg je de canadese douane

dat groene briefje is je visum waaier maar vorig jaar was deze bij ons al verruild voor het esta formulier

als je deze nog wel krijgt in het vliegtuig moet je zorgen dat deze in je paspoort blijft zitten

wij hebben geslapen in canada bij de embassady suites, t kost wel meer maar het uitzicht

(wel fall view nemen) is fenominaal!!

wij hebben de side in de gaten gehouden en toen wij vonden dat de prijs laag genoeg was

geboekt, je kan trouwens tot 24 uur gratis van te voren annuleren,niks aan het handje

ga in canada ook naar niagara on the lake en koop daar de lekkerste icewijn die je maar kan bedenken

(voor de liefhebbers natuurlijk)

veel plezier annemiek

• Fredjeburcht

In Niagara on the lake zijn nog andere dingen te krijgen behalve icewine. Hou er ook rekening mede dat de motelprijzen doorsnee genomen langs de canadese kant lager liggen dan langs de amerikaanse

• Fredjeburcht

Sorry maar over het overschrijden van de grens. Geen enkel probleem gewoon met je paspoort de grens overschreiden.

• michelhorvers

Bedankt voor de reacties!

Fredjeburcht Schreef:

——————————————————-

> Sorry maar over het overschrijden van de grens.

> Geen enkel probleem gewoon met je paspoort de

> grens overschreiden.

Is dit ook voor de auto? En waar zou je dan het beste de grens over kunnen gaan?

Het was me idd opgevallen dat de Canadese kant goedkopere hotels had! Ik zal vanavond eens gaan zoeken.

Embassady suites zijn wel leuk, maar 180 dollar is best veel geld. Maar met uitzicht op de falls…..

• Fredjeburcht

Lundys lane is de straat met de meeste motels op canadees grondgebied.Ik check gewoonlijk bij www.wyndhamrewards.com of bij Choice hotel.com en voor de periode dat jullie gaan vind je toch hotels aan een prijs van +- 80 CAD à 100 CAD.Op het ogenblik dat je in Niagara fall,usa bent moet je gewoon doorrijden richting canada en de tolbrug overrijden. Voor mezelf heb ik steeds de motels hier thuis geboekt.

• annemiek2

wij hebben er 99 can$ voor betaald per nacht, via internet, een aanbieding

incl. ontbijtbuffet

het is idd veel geld maar wij kwamen smiddags aan in de stromende regen

en hebben heerlijk naar de falls gekeken vanuit de kamer en savonds was er vuurwerk

een betere plaats kan je je niet wensen

annemiek

• Erwin69

Hallo,

Ben nieuw op dit forum en duchtig op zoek naar zo veel mogelijk informatie omtrent onze Amerika reis 2012. Het wordt het oosten van de VS. Redelijk veel info te vinden, Buffalo,( NY) blijft een vraagteken. Omdat we pas na 18u zouden landen op Buffalo airport, zouden we eerst een overnachting nemen in Buffalo. 's anderendaags doorrijden naar Niagara (Canada). Is de stad Buffalo de moeite om op dag twee daar nog wat te bezoeken en te zien of beter op dag twee direct naar Niagara. Hopelijk wordt onze reis 2012 even prachtig als 2009 (Route 66). Bedankt.

Groeten Erwin

• Makimaki

Erwin,

Buffalo stadje stelt niet veel voor,ben er door gereden op een half uurtje op weg naar BUF airport vanuit Niagara..

Met de huurauto ben je op 45min in Niagara , zou direct doorrijden..

Niagara zelf heb je op één dag gedaan hoor,verblijf aan de Canadese kant zou ik zeggen ..deden wij ook,reken op 30min. grensovergang en brug..

Verder zou ik aanraden om 1 dag Toronto te doen als je toch in Niagara bent..

Vergeet zeker Maid of Mist en Niagara Rapids Walk niet, neem een adventure pass.. dag leuk gevuld..

Mariott Fallsview hotel is ook een aanrader,meer budget Clifton Hill Comfort Inn, hadden elk hotel gedaan..

Niagara is leuk voor 1 dag maar anders maar een zotte kermis haha

Veel plezier !

Maki

• Maria

Toronto heb je in 1 dag gezien, neem een abbo op eeen hop on bus en je komt bij ale bezienswaardigheden uit, slapen deden we in de camper buiten het kermisstadje :)