met de camper een rondje Florida

• Fredjeburcht

Het is goed te doen maar ik vraag mij af,waarom met een camper.Met auto en motel komt het toch veel goedkoper en heeft men meer mogelijkheden?

Ik heb het pas in April gedaan met een gemiddelde van 250 Mls per dag.Een van de mogelijkheden is via de chesapeake bridge/tunnen en Virginia beach en zo langs de kust naar Savannah en verder naar St.Augustin

• Antony.

Stel je van St Augustin niet teveel voor. Het heeft een fort en wat oude straatjes a la Europe. De Amerikanen zijn er weg van, maar ja die hebben in de USA niets met een antieke achtergrond.

De aanrader vwb Campgrounds bij SA is Anastasia Park.

Probeer zo snel mogelijk via Orlando aan de westkust te komen en verblijf (onder Tampa) in de State Parks.

Tussen Naples en Miami overnacht je bij Monument Lake op de Campground. Dat is 100% Everglades en bij het Visitor Center enkele mijlen verderop zie je tientallen alligators. Trouwens, in Monument Lake zwemmen er ook enkele.

In Miami zijn 2 campgrounds, maar die liggen op ruim 35 mijl vanaf Miami Beach.

• Charly S

Bij Daytona Beach zit een heel mooi State Park dat tropisch aan doet. Zelfs groene giftige boomkikkers in het toiletgebouw !

Hier heb je geen last van Bugs in tegenstelling tot Anastasia Park (daar prikten de tieniwienies zelfs door de 100% DEET heen).

Colier S.P. is ook de moeite waard.

Alligators zie je overal. Zelfs langs de afrit v.d. snelweg wel eens eentje tegengekomen.

Doe bij Everglades ook de bustour en geniet net als de rangers van de great white heron. Lyrisch werden ze er van.

• Antony.

Barbara B. Schreef:

——————————————————-

> Hier heb je geen last van Bugs in tegenstelling

> tot Anastasia Park (daar prikten de tieniwienies

> zelfs door de 100% DEET heen).

In een eerder bericht hierboven waarschuwde ik voor no-see-ems. Van die superkleine sekreetjes die probleemloos door je muskietengaas naar binnen wandelen. Het schijnen muskieten- of muggenlarven te zijn die hels steken. Je komt ze in vele delen van subtropisch Amerika tegen in bepaalde jaargetijden en niet alleen in Anastasia Park.

Ik wist niet dat die ettertjes tieniwienies genoemd worden. Verbastering van Tiny ??? In ieder geval: klein, als een zandkorrel.

• Jet

Ik begrijp dat je eigenlijk geen rondje Florida wilt maken maar een oneway NY- Florida, of wil je in die 17 dagen ook nog terugrijden naar NY ?

Ik zou dan zeker eerst navragen wat de drop-of kosten zijn voor de camper en me afvragen of het wel de moeite is om een camper te huren.

Ik heb nog geen antwoord gezien op de vraag waarom je deze route perse met een camper zou willen doen.

Overigens is de route NY-Forida prima te doen, al naar gelang de hoeveelheid tussenstops die je wilt maken en wat je in Florida wilt doen en zien, natuurlijk.

• Ton

De reden dat we met een camper gaan is dat we dit al jaren doen en eigenlijk niet meer anders willen.

Ton

• Ton

Door netvlies loslating van het rechter oog, helaas dit jaar geen rondje Florida.

• leentje3

Dat is heel spijtig voor je. Beterschap.