Beste Muriel,
Om te beginnen, ik heb begrip voor je kribbige reactie op de berichten van H de Weert. Je hebt voor jouw gevoel een supervakantie gehad en dan is het niet leuk als iemand daar kritische kanttekeningen bij plaatst.
Anderzijds moet ik het toch opnemen voor H de Weert, want hij heeft wel gelijk.
Ik heb je verslag ook gelezen en ook ik krijg het idee dat jullie vakantie (jammer genoeg) niet meer is dan een oppervlakkige kennismaking met Amerika.
Ook zonder urenlange wandelingen kun je in Amerika dingen ondernemen die je toch een ander beeld geven van het land en zijn Nationale Parken
Ik wil dit verduidelijken met een voorbeeldje.
Op het eind van dag 7 schrijf je: >>> Om half 6 zijn we gearriveerd in Moab. Morgen hebben we hier een extra dag ingepland. Weliswaar geen rustdag want we willen veel gaan bekijken hier (er zijn zeker 4 parken in de buurt), <<<
4 parken, en je plant daar maar 1 dag voor ……………………………
Voor wat betreft Canyonlands ben je niet verder geweest dan Island in the sky. Da's jammer, op 3 van de bovenste 4 foto's op dag 8 zie je bv de Shafer trail.
Zou je het bijvoorbeeld niet leuk gevonden hebben om met een in Moab gehuurde Jeep die trail te rijden ? Als je beneden door Canyonlands rijdt krijg je toch echt een veel beter beeld van het landschap.
In Yellowstone heb je amper een halve dag doorgebracht. Het gehele noordelijke deel, met o.a. Mammoth hot springs, heb je gemist.
Je schrijft zelf op dag 5: >>> We kunnen concluderen dat Yellowstone een prachtig park is en een must voor natuurliefhebbers. <<<
Zou je zelf nu ook niet wat langer in zo'n prachtig park willen verblijven ?
Ik hoop dat je het bovenstaande opvat als opbouwende, positieve kritiek.