ESTA niet uitgeprint..erg? Of ergens terug te vinden?

  • daisy

    Wij hebben 2 dagen geleden het ESTA formulier ingevuld (gaan over 3 weken weg)

    Maar nou was ik zo eigenwijs om ze niet uit te printen. (wel toestemming uiteraard ;))

    Moet je ze laten zien op schiphol? Of sta je al in de computer? We hebben wel het nummer genoteerd. Is dit genoeg?

    Of kunnen we het nog ergens terug vinden om alsnog te printen?

    Sorry voor nog zulke “stomme” esta vragen :S

    Alvast bedankt

  • Peter W

    >ESTA niet uit printen.

    Prima. Op Schiphol kijkt de luchtvaartmij bij inchecken of het paspoort een geldige ESTA heeft en de US immigration haalt de ESTA gegevens op via je paspoort(nummer). Het printje is overbodig en wordt door niemand gebruikt. Alleen het paspoort(nummer) geldt.

  • Fenna

    Ik heb ook nog een vraag: ik las op dit prikbord dat je problemen krijgt als je geen eerste overnachting invult. Dit is echter geen verplicht veld en wij hebben deze eerste overnachting ook (nog) niet geboekt.

    Moeten we om deze reden de eerste nacht toch boeken om problemen te voorkomen?

  • Peter W

    >de eerste nacht toch boeken om problemen te voorkomen

    ESTA doe je eens in de 2 jaar (bij zelfde paspoort) en zo je het adres 1e nacht invult bij ESTA aanvraag? Dan is dat waarschijnlijk onjuist bij een volgende reis. MAAR bij (OnLine) inchecken wordt ook dat adres 1e overnachting gevraagd en niks invullen (antwoorden) is dan geen optie. Wat werkte is: adres autoverhuurder op de luchthaven (was mijn foutje) Of: Holiday Inn Downtown in de stad waar je aankomt.

    Tegenwoordig zorg ik dat ik het hotel 1e nacht makkelijk kan vinden (staat wel in de TomTom maar nu ook als geschreven tekst) en juist invul maar heb nog geen verschil kunnen ontdekken in de procedures.

    Ter zijde: wij vinden aankomen na een lange reis zonder geregeld hotel, niet prettig. (Dus wij doen dat nooit meer) Wij zorgen ook dat we de 2e nacht niet te ver gaan want eens in de honderd reizen komt een koffer later aan. Of je vertraagt 7 uur (of een dag). Komt nog steeds voor.

  • Cees A

    Peter W schrijft:

    ESTA doe je eens in de 2 jaar (bij zelfde paspoort) en zo je het adres 1e nacht invult bij ESTA aanvraag? Dan is dat waarschijnlijk onjuist bij een volgende reis.

    Variabele gegevens zoals vluchtnummer en verblijfplaats kun je in ESTA wijzigen en zo voor iedere nieuwe reis actualiseren

  • Jet

    En volgens mij is het ook verplicht om voor iedere reis je nieuwe gegevens in Esta te zetten, maar hou me ten goede. Ik doe het wel, het is een kleine moeite en voorkomt een hoop gezeur.

  • Peter W

    >is het ook verplicht om voor iedere reis je nieuwe gegevens in Esta te zetten, Ik doe het wel, het is een kleine moeite en voorkomt een hoop gezeur.

    Ok, een FAQ is hier: https://help.cbp.gov/app/answers/list/kw/esta/p/0/c/0

    I do not know when I will fly to the U.S., my plans may change or I have not made them yet. Can I apply for ESTA anyway?

    Yes, you can apply for ESTA even if you do not know your travel date or time for certain. The travel information is optional, and you can leave it blank. If you put in a date and time, and then your plans change, we ask you to correct the information, but you are not required to. Changing your travel plans will not affect your authorization to travel.

    If you do not know where you will be staying when you apply for ESTA, it is also okay; you do not have to provide that information when you apply.

    This means that as long as you received an ESTA authorization to travel, you do not have to re-apply for two years. You may update your travel information; however this information is optional and is not required

    —Dus deze ESTA info is fout? Waar staat dan de juiste (verplicht tot wijzigen) info? En welk gezeur voorkom ik dan? (Waarom merk ik daar niks van?)

  • Jet

    Peter,

    Je vergeet precies het stukje “hou me ten goede” mee te kopieeren. Ik meen ooit gelezen te hebben dat je verplicht bent het te wijzigen bij iedere volgende reis. Ik beweer hier niet de wijsheid in pacht te hebben. Ik heb geen zin in gezeur bij US Customs of wat dan ook en vind het een kleine moeite om de gegevens is ESTA aan te passen voor vertrek. Als jij dat teveel werk vind, prima. En wat jij wel of niet merkt weet ik niet, ik weet dat ik geen gezeur heb en zonder vragen gesteld te krijgen met een paar minuten door Customs heen ben.

  • Maria

    In de toekomst gaat dit papiertje E 14,- ?? kosten met een geldigheidsduur van 2 jaar, zonder ESTA geen toegang

  • ikke

    nu 14 dollar vanaf september 2010