san diego

  • hans_loves_usa

    Ben ondertussen al aan het kijken waar heen te gaan in november.

    Nou leek mij San Diego wel leuk.

    In eerste instantie was Los Angeles de bedoeling, maar San Diego scoorde beter ( volgens Zoover ).

    Hoeveel dagen heb je ongeveer nodig als je alles wil zien, Seaworld en San Diego Zoo inbegrepen.

    hans

  • VideJo

    Twee dagen, als je dan ook even naar Tijuana wilt. Ik vond de Zoo erg tegenvallen. Voor zo'n bekende naam.

  • moon

    ik zou NIET naar Tijuana gaan, is echt niet veilig.De Amerikanen zelf geven voor de grensplaatsen op dit moment een negatief reisadvies af.Dit i.v.m. met de grote hoeveelheid moordpartijen , zelfs overdag, waar ook veel onschuldigen slachtoffer van worden.

    Ben lang geleden een aantal maal in Tijuana geweest, maar vondt er eigenlijk weinig aan.Veel commercieel gedoe met souvenier-rommel voor de toeristen.

    Mijn familie woonde in San Diego en het is wel een leuke stad , maar zoals de meeste grote steden ,na een paar dagen heb je het wel gezien.De geijkte bezienswaardigheden zijn Sea world,Balboapark,La hoya Beach en de Zoo.Die valt inderdaad beetje tegen.

  • Ada

    Tijuana inderdaad overslaan. Het kost je soms tijden om terug te komen in de USA door alle security. Bovendien heeft het weinig tot niets met Mexico te maken. Druk,. smerig, rommelig en opdringerige verkopers.

    Voor San Diego kan je makkelijk 2 nachten reserveren. Maak ook de rondrit door de stad die o.a. naar pt. Loma, Coronado Island en La Jolla gaat. Route is bij heht visitorcentre te verkrijgen.

    De Zoo is aardig, maar als je die overslaat mis je niet echt veel.

  • Cees A

    Nog niet genoemd ……………………..

    http://www.fotopocket.nl/fpimages/2010/03/29/aef87755c412ee8ac12aaaf8883cc980/midway.JPG

  • Antony.

    Het funny Dog Beach bij hippy Ocean Beach. Het meer mondaine Mission Beach. Verder La Jolla voor shopping en de zeehondenbaaien en het aquarium met de Qoelacantl, de geprepareerde prehistorische vis. De graffities van Wyland, maar die zijn langs de hele kust te zien, ook in LA-Long Beach rond het stadion. Wyland maakt de grootste muurschilderingen ter wereld, fantastisch.

    Uiteraard het Coronada Beach met het hotel.

    Walvistochten vanuit hartje stad.

    Don Cabrillo Point met de lighthouse en de militaire begraafplaats.

    De brug over de baai, die dusdanig geconstrueerd is dat ze na instorten bij een aardbeving blijft drijven, want de marine moet altijd vrije doorgang hebben naar zee.

    Het moderne stadhart.

    En ik zou langs de kustweg zeker naar Tijuana gaan. Ze vreten je daar niet op, zeker niet overdag.

  • hans_loves_usa

    Erg verschillende menigen allemaal,

    Tijuana gaat dan waarschijnlijk niet door :)-D.

    Ben vorig jaar naar SF geweest, en hier had ik het na 2,5 dag alle ‘highlights’ gezien.

    Anthony,

    bedankt voor de links, ik zal ze eens op m'n gemak bekijken.

    Verder ervaringen ed zij welkom

    hans

  • hans_loves_usa

    Dan zal het progamma er waarschijnlijk zo uit zien :

    Aankomst Do 25/11 : Hotel verkennen :P

    26/11 : Sightseeing

    27/11 : Seaworld

    28/11 : San Diego Zoo ( ik vind dierentuinen nu eenmaal leuk )

    29/11 : Vertrek

    Best te doen lijkt mij.

    Nog hotel tips ???

    hans

  • Antony.

    usafan Schreef:

    ——————————————————-

    …. maar in grote lijnen ziet een olifant er in

    > alle dierentuinen natuurlijk hetzelfde uit…

    Nou eh, die in San Diego heeft de slurf aan de zijkant.

    Serieus, ik vond de zoo daar mooi. De SD-dierentuin behoort tot de topdierentuinen der wereld, dus voor geintereseerden zeker de moeite waard.

  • piet.lauwen@home.nl

    Waren in 2008 2 dagen in San Diego. Vonden Sea World toch wel erg leuk….

    Burst