apostille

• ton

Wij moeten om ons huwelijk wettelijk te maken een apostille aanvragen in Carson City.

Nou lees ik op internet dat je een oa een lege enveloppe met je adres en postzegels erop moet meesturen.

Hoe kom ik aan die postzegels, want ik neem aan dat je geen nederlandse postzegels op kunt doen.

Heeft iemand daar ervaring mee? Of zou je het gewoon kunnen proberen zonder postzegels meesturen?

Alvast bedankt.

Ton

• Marijke en Don

Als je wilt, kan je van mij postzegels krijgen. Je moet dan wel even uitzoeken hoeveel erop moet.

Als je het opstuurt zonder postzegels ben je waarschijnlijk je marriage certificate kwijt,

Maar kan je niet gewoon een kopie via internet bestellen en deze dan via eenmalige machtiging van je credit card betalen, incl.porto?

Dat zou ik ook eerst even nakijken. Veel is ook afhankelijk van de staat.

Ik heb alleen ervaring met PA.

• TonyVegas

Bedankt voor je reactie..Ik heb nu een mailtje naar hun gestuurd met de vraag hoe ik dat het beste kan doen.

Dus dat is ff afwachten. Je kan het niet via internet bestellen, had ik al gecheckt.

Als ik toch een envelope met postzegels nodig mocht hebben, wil ik graag van jullie aanbod gebruik maken…

groeten Ton

• TonyVegas

Heb inmiddels bericht terug gehad. Ik kon de envelope zonder postzegels versturen volgens hun. Ik wacht nu maar af of het allemaal goed gaat…

• kai

Hallo Ton

Ik ben zelf in 99 getrouwd in Las Vegas. De apostille stempel was toen net zo groot als een a4.

Deze hebben wij geween opgestuurd gekregen vanuit het stadhuis van Las Vegas.

Het duurde ongeveer 6 weken voordat we de apostille thuis hadden en nog eens 1 week om het

hier over te laten zetten dat het in nederland geldig is.

gr KAi

• bianca

L.S.

Hallo, wij hebben een vraag,misschien in de hoop dat iemand ons zou kunnen helpen aan een antwoord.

Mijn vriend is geboren in Houston(Texas), nu willen wij graag gaan trouwen in Nederland, maar hij heeft een geboorte akte nodig uit amerika met apostille stempels erop,hoe komen we daaraan,waar kan ik die opvragen,etc. Ook qua kosten is dit ons erg onduidelijk. Het vreemde ervan is dat mijn vriend wel al 32jaar in nederland woont en ook een Nederlandse indentiteitskaart heeft,dit is allemaal erg onduidelijk voor ons en we hebben ook al navraag gedaan bij Dienst Burgerzaken,hier in Utecht,waar wij wonen,maar ook zij verwijzen ons naar Amerika.

Hopen op antwoord,m.v.g. Bianca Braber en Paul Bivér.

• Fredjeburcht

Bianca, heb je al geprobeerd om kontakt te nemen met het geboortedorp in texas. Dit dient wel te gebeuren in het engels natuurlijk. Elk dorp of stad heeft een dienst voor zulke zaken en een groot gedeelte van deze steden is te vinden op internet.Voor Houston is dit http://www.houstontx.gov/ en voor geboorte certificaten is dit http://www.houstontx.gov/health/BirthCert/index.html

succes

• Fredjeburcht

www.houstontx.gov/health/BirthCert/index.html

Bij het doorzetten is er een foutje gebeurd , dit zou het goede moeten zijn

• hdeweert

lees hier de ervaring van huwelijken in Amerika

http://verenigdestaten.info/alginfo/trouwen.html

Harm

• gerardger

Hoe gaat de aanvraag van een Apostille in zijn werk?