Nederlanders in (Dallas) Texas

• Judith

Graag zou ik langs deze weg in contact komen met Nederlanders (liefst in de leeftijdscategorie 25-40) die in Texas wonen, liefst in Dallas. Reden is dat mijn vriend daar vandaan komt en binnenkort terug gaat vanuit Nederland. Om op den duur te beoordelen of het iets is voor mij om hem achterna te gaan zou ik er graag meer over horen / lezen. Do's en Dont's, ervaringen, goed of slecht. Kortom, woon jij in (Dallas) Texas en kun jij mij er meer over vertellen? Reageer dan via deze website.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Judith

• andre

hoi judith

ik wil je vertellen dat wij amerika te gek vinden

we hebben familie wonen in miami maar ook in forney dat is een uur van dallas

we zijn 1 keer naar texas geweest.onze ervaring was dat alles zo groot is vergeleiking met nederland.

wat het ons aan gaat. zouden wij er wel kunnen wonen. je heb daar nog de ruimte. wat je daar voor een ranche betaald.heb je hier in nederland een reitjes huis voor.

ik hoop dat het je leuk zal vinden

met vriedelijke groet andre

• Peter

Hallo,

Texas is in alle opzichten geweldig!

Groet.

• Anneke

Ik ben 30 jaar geleden met mijn nieuwe Amerikaanse man naar Amerika geemigreerd. Het maakte mij niet uit, ik ging voor hem,of we nou naar NY of Texas vertrokken. Als je twijfelt zou je eerst zelf een poosje moeten gaan kijken. Iedereen heeft toch verschillende ervaringen.

• Matthijs

Ben zelf net aangekomen in de Dallas area, Plano/Frisco waar de telecombedrijven zitten.

Kan uiteraard nog geen definitieve mening geven, maar de afgelopen 2 jaar heb ik in New Jersey op 30min van NY gewoont en moet zeggen dat dat naar mijn mening toch ‘beter’ is.

Voor zover ik hier in de omgeving gezien heb is er weinig cultuur, alle huizen (in van die parken) zijn hetzelfde en alles ligt vrij ver vanaf elkaar af, als je de ruimte wilt is dat zeer zeker een plus! Verder zoals gezegd, de omgeving is saai en geen/weinig historie.

Buiten de steden kom je wel het ‘echte texaanse’ tegen, grote pickups cowboy hoeden en dergelijke, wat op zich wel leuk is om te zien dat ze nog zo tegen de wereld aankijken :)

Dit is m'n eerste indruk zover, maar sta zeker open voor nieuwe ervaringen en als jij in tussentijd al hier bent en/of tips hebt zijn deze van harte welkom!

alvast bedankt,

Matthijs

• Anneke

Het Dallas-Fort Worth gebied is groter dan Nederland met meer dan 6 M inwoners. Moeilijk te beoordelen !

http://en.wikipedia.org/wiki/Dallas%E2%80%93Fort_Worth_metropolitan_area

• handk

Hoi Judith,

Woon jij inmiddels in de VS? Ik zit nl in dezelfde situatie als jou.

groetjes Henk