labor day in San Francisco

• atomic

Wij gaan dit jaar voor het eerst op vakantie naar Usa. We vliegen op 30 augustus naar San Francisco. Ik heb gezien dat maandag 1 september Labour Day is.

Volgens Wikipedia is Labour day

“Labor Day is een feestdag in de Verenigde Staten, gehouden op de eerste maandag in september, ter ere van arbeiders. De eerste vieringen zijn terug te voeren op een parade die op 5 september 1882 in New York City werd gehouden door de Knights of Labor vakbond. Sinds 1887 is het een jaarlijks terugkerende feestdag. Het Labor Day Weekend, het eerste weekeinde in september, wordt wel beschouwd als het onofficiële einde van het zomerseizoen.”

Kan iemand mij vertellen op welke manier Amerikanen Labor Day vieren ? Is het een dag waarop men uitstapjes maakt of zoekt men juist familie op. Ik heb gelezen dat er in New York een grote parade wordt gehouden

Weet iemand of er in San Francisco nog speciale evenmenten worden georganiseerd ?

Al vast bedankt voor de reactie(s)

• Ada

Voor de meeste amerikanen is dat een goede gelegenheid een lang weekend ergens heen te rijden. Dus de nat.parken e.d. zijn flink vol, net als de populaire bestemmingen als de div. stranden, Disney e.d.

Ik ken alleen de grote parade in NY tijdens Thanksgiving, in November.

• atomic

dank je wel.

Ik heb gisteren tickets voor Alcatraz gereserveerd voor maandag 01/9

Volgens de man aan de telefoon gaan de mensen inderdaad een dagje uit en zijn er geen speciale Labor Day evenementen in San Francisco.