USA goedkoop?

• PAM

Hallo,

Ik begrijp dat door de dollar de US redelijk goedkoop is. Ik vind de vliegtickets aardig duur. Goedkoper via London of ander land? Verder vind ik de georganiseerde reizen ook nog aan de prijs. Zelf regelen is wellicht goedkoper. Ook andere budgettips zijn welkom.

Waarvoor alvast mijn hartelijke dank.

Mijn voorkeur gaat uit naar de westkust met eventueel Vancouver erbij. Het gaat mij vooral om natuurschoon.

• Martine

Ja, de vliegtickets zijn duur. Komt door de vliegtax en de brandstoftoeslag. Verder is Amerika niet duur. Om er te komen is duur, er verblijven niet. Georganiseerde reizen moet je verre van blijven, te duur en niet realistisch qua reistijden etc. Gewoon zelf regelen. Leuker en goedkoper.

Ik mag hier vast niet linken naar andere fora maar er is een heel goed forum voor alles over Amerika.

• Harm

Echt goedkoop is een trip naar Amerika nooit. Het vliegen en verdere vervoer hapt er aardig in. Je hebt zelf al het antwoord op je vraag gegeven. Regel alles zelf.

Het goedkoopst ben je uit door lekker thuis te blijven.

• Ruud

Martine,

Als ik het goed lees mag je best wel verwijzen naar een website, mits het maar functioneel is.

groet Ruud

• jan nouwels

Wij komen net terug uit amerika met twee extra koffers, want het is daar echt spotgoedkoop. Goedkoop is:kleding, schoenen, uit eten: boodschappen doen, camperen. Dus eigenlijk alles als je er bent. Voorbeeldje Levi spijkerbroek 501 = 18 euro, Nike sportschoenen model 2009(voor europa)= 40 euro, Tomy Hilfiger spijkerbroek(in europa 150 euro) = 17,50 euro, Polo Ralph Lauren T shirts =10 euro. Dus op deze dingen kun je erg besparen, maar je de reis is niet goedkoop.

Camping tussen 12 en 25 euro. Uit eten voor vier personen met drankjes ongeveer 60 tot 80 euro(incl fooi).

groeten Jan

Winkelen in Outlets en uit eten in het binnenland en niet in bv. New York.

• brigitte

Hoi,

je kan het beste de reis zelf ik elkaar zetten. Waar je dan zeker op moet letten is, dat je niet te veel milen op een dag reist. Als je 3 weken gaat heb je genoeg tijd om alles te zien, maar plan niet te veel in een korte tijd, anders kan je net zo goed een georganiseerde reis nemen. Ga je met een camper is dat altijd goedkoper dan overnachten in motels. Wel moet je zoveel mogelijk de campgrounds voorboeken. Schrijf op wat je wil zien, ga naar een reisburo en kijk of het dan realistisch is. Ze helpen je graag. Oh ja, de benzine prijzen staan op 4 dollar per gallon, moet je ook rekening mee houden!

• PAM

Ja dat doen we maar dan…..

• amarna

Pam,

Even een serieuze reactie op jouw vraag:

wij boeken de rondreizen gedeeltelijk via het reisbureau en gedeeltelijk zelf.

De vlucht, huurauto en hotel voor de eerste 2 á 3 nachten boeken we via het reisbureau en de rest van de overnachtingen op de bonnefooi, tenzij we persé in een national park zelf willen overnachten.

We stippelen vantevoren een grove route uit, met minstens 2 á 3 overnachtingen per national park, zodat we die op ons gemakje kunnen verkennen en ook eens een wat langere wandeling kunnen maken. Als voorbeeld kun je een kant-en-klare rondreis uit de gids van een touroperator nemen, maar deze wat inkorten en meer overnachtingen per park inplannen. Daarna gaan we naar het reisbureau voor vlucht, auto en hotel in startplaats.

De rest van de overnachtingen doen we op de bonnefooi, al zoeken we per overnachtingsplaats al wel via het internet een paar leuke motels/hotels uit waarvan de prijs en foto ons aanspreken.

Overigens zijn wij, in tegenstelling tot wat in dit topic beweerd wordt, nog geen enkele vieze motelkamer tegengekomen, zelfs die van minder van 50 dollar per nacht waren altijd brandschoon.

Een paar jaar geleden hebben wij het eens uitgerekend. Als je met z'n tweetjes gaat, is een huurauto en hotelovernachtingen iets goedkoper dan een camper.

Wij kiezen voor een auto met hotels, omdat we graag in een comfortabel bed slapen met een eigen douche en toilet die je niet zelf hoeft te legen/schoon te maken.

Eten kun je net zo duur maken als je zelf wilt. Ook als je in motels overnacht kun je voor je ontbijt en lunch levensmiddelen in de supermarkt kopen. Je koopt bij de Walmart een piepschuimen koelbox, bordjes en bestek. Met wat van huis meegebrachte koelelementen die je in je motelkamer bevriest, doe je daar de hele vakantie mee. En dan gezellig op een picknickplaats ontbijten en lunchen.

• PAM

Fijn bedankt!