overstappen Detroit

• Mike

Hallo,

In september vlieg ik naar Denver, maar moet overstappen op Detroit. Daar heb ik een klein uurtje de tijd voor.

Nu vroeg ik mij af of dit voldoende is. Vooral ivm het binnenkomen in de USA en het dus door de customs gaan op Detroit aangezien je daar als 1e voet op amerikaanse bodem zet..

Weet er iemand of je bagage dan eigenlijk wel in 1x door gaat? In het verleden heb ik daar nog wel eens problemen mee gehad, want soms moet je die dus weer opnieuw inchecken!

BVD

Mike

• Ada

Na de paspoortcontrole e.d. moet je bagage altijd even ophalen, door de douane gaan e.d. en dan meteen weer afgeven bij de transferdesk. In Amsterdam moet je eindbestemming op de label staan.

In principe gaat alles in Detroit vrij snel, zeker als je een ochtendvlucht zou hebben. Ik heb er goede ervaringen mee.

Nadat je de koffers hebt afgegeven, zie je op een gegeven moment een treintje (boven) rijden, waarmee je naar de volgende gates kunt gaan. Uiteraard even op de borden kijken welke kant je uit moet.

Detroit heeft maar 1 terminal, dat heel lang gerekt is. In het vliegtuig even in het boordmagazine kijken, daar zie je de plattegrond.

• Tippie

Een uur lijkt mij wat weinig, zeker op die ellendige luchthaven. De controles zijn zeer intensief en duren dus lang. Wat er ook gebeurt, zorg dat je nooit hoeft te overnachten daar.

• Peter

Want?

• Ada

<<>

????????????????????/

Ik heb al diverse keren overnacht, en ja ik leef nog en heb prima ervaringen gehad, dus???????????/

• Mike

Om precies te zijn hebben we 1 1/2uur om over te stappen. Ik verwacht ook geen problemen bij de douane. Ben alleen niet bekend op Detroit, dus weet niet hoe groot het is en het is lastig in te schatten hoe snel het daar gaat als er meerdere vluchten tegelijk aan komen. Ik lees op het forum nog wel eens over de “problemen” die mensen hebben bij de douane zelf, maar onze ervaring is prima als je maar gewoon luistert en alles goed invult. (en hopen dat er geen grote groep fransen voor je staat:-)).

Vind het alleen vervelend dat je ook nog je koffers moet ophalen en weer moet inchecken bij de transferbalie.

• Maria

Bij aankomst a/d douane staat een employé te schreeuwen: citizens overhere and visitors there. Wel ik zat voor in het vliegtuig en was dus 1 v.d. eersten bij de douane. Dat was mijn geluk. Doen helemaal niet moeilijk en zijn ook niet nors of onbeleefd, wat je zo vaak hoort. In tegendeel. Zorg dat je alle papieren in orde hebt en niet lachen als er een iris scan wordt gemaakt. Ik heb v. velen gehoord dat ze daar niet blij mee zijn. Direkt na de douane draait jouw koffer al rondjes op de band er achter. Met die koffer ga je maar achter die hele meute aan. Daar moet je hem weer afgeven. Raar maar waar. Wel in Amsterdam al laten ‘door labelen’ naar je eindbestemming.

Dan nog even door de pers. controle, schoenen uit e.d. en dan sta je met je neus voor een heel groot bord met vertrek tijden en gate nrs. Allemaal zeer duidelijk. Personeel in Detroit is uiterst vriendelijk en behulpzaam. Je haalt het echt wel.

Je moet die heerlijke lederen stoelen vlak bij de gate nog even geprobeerd hebben alvorens je mag boarden. Is echt relaxed. Nu kwam ik aan op een maandag om 18.00 u. was overal heel stil ondanks het hoogseizoen. Volgende keer neem ik meer tijd bij de overstap om de vele winkeltjes te bezoeken. Succes en goede reis.