Twee weken west amerika

• tallie

In de USA rijden we miles, om dat daar het metrieke stelsel onbekend is.

En verder slaat je bijdrage zoals gewoonlijk weer nergens op.

hatolex

• linda

Als je een route hebt uitgestippeld wil ik wel voor je kijken hoeveel miles het per dag is en hoe lang je erop rijd. Ik heb namelijk een routeplanner van Amerika.

Vorig jaar zijn wij 4 weken geweest en hebben een mooie reis gemaakt. Het is maar net waar je interesse ligt.

Wij waren voor 4 weken met z'n tweeen 1600 euro aan eten en drinken kwijt en een aantal hotelovernachtingen die we nog ter plaatsen moesten betalen.

Dit was ook inclusief benzine, een parkpass, treinreis en nog wat dingen.

We hebben niet bij de Mac of Pizzahut gegeten maar 3 x per dag een goed ontbijt, lunch en dinner genomen, met een groot stuk vlees.

Wij zijn namelijk geen fastfood mensen.

Veel plezier alvast, wij zijn ook al weer aan het kijken voor volgend jaar.

• tallie

Quote:

“Ik heb namelijk een routeplanner van Amerika”

Die heeft iedereen met internet hoor.

hatolex

• Maria

Hatolex. Online planner is lastig op je laptop zonder internet aansluiting, bij jou zal het wel werken, ik heb de planner op km,s staan ipv miles. (*-*) :(

• René

Dat soort reacties krijg je nu eenmaal omdat je zelf ook regelmatig bot reageerd op mensen hun reacties! Een koekje van eigen deeg!

• Maria

René schreef:

>

> Dat soort reacties krijg je nu eenmaal omdat je zelf ook

> regelmatig bot reageerd op mensen hun reacties! Een koekje

> van eigen deeg!

Hatolex jouw eigen gedrag is jezelf vreemd (*-*) :(

• Petra/VS

Ergerlijk, die constante op de persoon gerichte reacties van bepaalde mensen op dit forum. Vrijwel ieder topic verzandt daarin. We zijn hier om informatie te geven, ga ergens anders zitten zeuren, zeg!

De route, die topic starter voorstelt, zou voor ons wel te doen zijn, maar wij hebben ook meestal maar tien dagen tot twee weken voor onze vakanties. Niet iedereen heeft de luxe er een maand voor uit te trekken. Als je dan iets wilt zien leg je afstanden af. We hebben net weer heel wat mijlen getrokken in de Dakotas, Montana en Wyoming in acht dagen.

Wat de kosten betreft weet ik het niet, want wij rekenen in dollars, maar ik denk, dat je schatting ruim is (beter dan te krap, want Californie is een van de duurdere staten).

Op het moment zul je wel rekening moeten houden met bosbranden. Vooral in Noord-Californie is het erg, maar ook verder naar het zuiden woeden er een aantal langs de kust. Daarover kun je in een ander topic al informatie inwinnen.

• haanstra

Tim,

Ik heb 7 jaar geleden ook een dergelijke rondje gemaakt, van Los angeles naar San Fransisco, las Vegas, Anaheim en weer terug naar Los Angeles. Alles in 16 dagen. Wij waren met zijn tweeen, maar qua afstand vond ik dit prima te doen.

Verder:

hotel: ongeveer $50 per kamer per nacht (type super8, days inn);

Wij hebben ongeveer 2.600 miles gereden voor het gehele stuk, dus rekening houdend met $4 per gallon (3,7 liter)) kost je dit ongeveer $400-500.

En vergeet inderdaad de toegangsprijzen niet, bv pretparken is al snel $50-60 p.p.

Mocht je nog meer willen weten, vraag het gerust.

Alvast heel veel plezier

Menno

• Frieda

Wat ook aardig kan gaan oplopen, al lijkt het een te verwaarlozen post, zijn de tips. Alle diensten en personen zijn ingesteld op tip, variërend van een dollar per persoon voor de kamermeisjes, kofferdragers op vliegveld en bij hotels, 15-20% bij elke maaltijd, 1 dollar bij een drankje en ga zo maar door.

De laatste keer dat wij in California waren hadden we voor samen een budget van 100 dollar per dag voor eten, drinken, benzine, kleine souveniers en zo af en toe entree van parken en pretparken. Maar dit was 1999. Doe een duur en goedkoop afwisselende dagbesteding dan kom je altijd uit. Mocht er wat over zijn, bewaar je toch gewoon voor een volgende keer :)

Meestal reken je je rijk en kom je tekort, dus wij gaan voor liever iets ruimer.

Bovendien is het in Vegas als je voor de buffetten gaat wel wat goedkoper dan een duur restaurant. Ook het overnachten kan een stuk schelen, zolang je niet in het weekend gaat.

• tamara

Hallo Tim,

Een late reactie sorry daarvoor.

Het is inderdaad wat kort. Echter hebben wij het bekende rondje ook in 2 weken gedaan, simpelweg omdat niet iedereen zolang vakantie heeft.

Wij hebben heel veel gezien!! De truc is om 's avonds niet te laat gaan slapen en vroeg door te reizen. Zo heb je ter plaatste veel tijd. Misschien kun je san diego overslaan. Dat is misschien wat veel van het goede. Verder zou ik niet te lang in LA blijven. Als je vragen hebt stuur je maar een mail.

Fijne vakantie.