Twee weken west amerika

• Tim

Hai,

Wij willen graag twee weken naar West Amerika in augustus.

De bedoeling is vliegen naar Los Angeles, dan rijden naar San Diego, Las Vegas, helikoptervlucht Grand Canyon, via binneland naar San Francisco en dan langs de kust weer naar LA. Is dit te doen?

En wat zijn de kosten ongeveer? Ticket en auto komt op 1100 euro pp. Eten en drinken op 100 euro pp per dag? En hotel ook op 100 euro per dag?

Graag jullie reactie?

• Will€m

Voor deze reis zou ik, als tenminste nog wat wilt zien, minimaal 3 weken uittrekken. Je zou wat tijd kunnen winnen door San Diego over te slaan en niet van SF terug te rijden naar LA. Vergeet de autohuur niet, reken op zo'n 800 Euro. De andere prijzen die je noemt zijn wat aan de hoge kant. In Amerika betaal je per hotelkamer (dus niet per persoon) - ongeveer $100-$120 incl. tip. Eten is ook niet zo duur - voor $40 pp eet je je helemaal vol. Als je alles nog moet boeken, vrees ik dat je wat aan de late kant bent.

• tallie

En vergeet tegenwoordig niet de kosten van brandstof……………., en je ziet wel veel asfalt, kijk eens op een online routeplanner hoeveel mile je wel niet rijdt.

hatolex

• bedeve

Da's een lastige vraag van jou Tim.

Hoe luxe wil jij vliegen,ayutorijden,verblijven en eten/drinken tijdens je vakantie ?

Vliegen op L.A. kost je zo'n € 725 pp.

Autohuur … hoe groot,hoe luxe,?

Zelf heb ik in dezelfde periode een Pontiac G6 2 wkn voor € 450.

Wat je pp voor € 100.- wilt verbruiken aan eten en drinken is afhankelijk van waar je wilt eten.

In L.A. of S.F lukt je dat misschien wel, maar daar moet je wel iets voor doen!!

Net zo als het budget voor het hotel.

Afhankelijk van je behoefte aan luxe of zakelijke omgeving.

Howard Johnson of Super8 geven je ook een bed en een badkamer.

Misschien kom je wel eens in Frankrijk?

Slaap je dan minimaal in Mercure of is Campanile ook ok ?

Duur van de reis en afstand per dag is ook persoonlijk bepaald.

Voor mensen die in hun dagelijks leven weinig autorijden is 300 km per dag heel veel.

Voor anderen ligt het anders.

Mijn voorzetje.

eten en drinken pp $ 70 pp pd

hotel $ 60 per kamer

De post excursies/entree miste ik nog $ 250 pp ??

• Tim

De kosten voor ticket en auto komt op 1100 pp, dus we hebben geen kosten meer voor autohuur.

Dacht dat de route wel te doen was….de nadruk ligt ook niet op nationale parken, maar op kust en steden.

Wel bedankt voor de overige info, zat toch iets te hoog met kosten voor eten en slapen. Inderdaad de benzine en overige uitgaven moeten er nog bij.

• Ingrid

2 weken voor deze trip is wel erg kort, ben je alleen aan het reizen en zie je niets van je omgevinf, zonde

• Tim

Dacht toch echt dat het wel te doen was, zo'n 200 km per dag.

• annemiek

heel veel amerika gangers verkijken zich in de afstanden, zoals mn voorgangers

al zeggen, 2 weken is erg kort (hou ook rekening met de dag van vertrek en aankomst, die vallen zowiezo af, of tel je deze niet mee met je berekening)

maar in ieder geval veel plezier

• Tim

En hebben wij eigenlijk last van de bosbranden?

• Maria

Hatolex schreef:

>

> En vergeet tegenwoordig niet de kosten van

> brandstof……………., en je ziet wel veel asfalt, kijk

> eens op een online routeplanner hoeveel mile je wel niet rijdt.

>

>

> hatolex

Mile??, rijden wij geen kilometers, natuurlijk moet je niet off road rijden, vandaar dat je over asfalt rijdt, iedereen moet weten welke route hij/zij uitstippeld.

R Mc Nally heeft een mooie online planner (*_*)