Auto Huren in welke staten?

• Peter

In welke staten is het voordeliger om een auto te huren?

Iemand maakte me er op opmerkzaam dat huurauto's in New Jersey voordeliger zijn dan in New York. Hoe zit dat met andere staten van New England (ons reisdoel) zoals Massachusetts, Rhode Island, Conecticut, New Hampshire en Pensilvania?

• Ada

even met de diverse sites van de maatschappijen spelen lijkt mij.

Hertz, Avis, Alamo e.d. of via de toeroperators als Kuoni of zo

• Freddy

Er zijn in pricipe 4 verschillende regios om een auto te huren maar dit is soms wel verschillend van maatschappij tot maatschappij . Dit zijn :

- Florida - Californie - Westen USA(Arizona, Colorado,, Nevada, New Mexico, Oregon, Texas, Utah, Washington) - New York - overige staten - Hawaii.

Het westen USA is bij sommige maatschappijen ook verschillend dit vooral in verband met de drop-off kosten.

Indien men een full size huurt in Newark bij eautohuur(premium sat-navig) kost dit voor het ogenblik 483,63 € en op JFK voor hetzelfde type 642,74 € . Indien men rechtstreeks bij de maatschappij huurt is er dan nog een verschil voor de franchise(vrijstelling)

• René

Bestel bij Hotelplan de Amerika - Canada brochure en daar word je alles in uitgelegd over huurauto's. Kan je de prijzen, verzekeringen, enz. van verschillende maatschappijen vergelijken, suc6.

• bedeve

Even in aanvulling op Freddy.

Zelf heb ik prima ervaringen met eautohuur.

Die zijn niets meer of minder dan een broker, en kiezen namens jou uit de verschillende verhuurders.

Dat scheelt jou tijd en geld.

Mijn tip; kijk online wat je waar zou willen huren en bel ze vervolgens om de boeking te maken.

Waarom ?

@ eventuele dropoff kosten krijg je online niet meteen te zien.

@ Live aan de telefoon kan de aanbieding nog beter zijn dan online.

off topic;

Het valt mij steeds weer op dat online tarieven zeker niet de beste zijn.

Ook bij het kiezen van vluchten zoek ik eerst een vlucht uit en bel vervolgens aanbieders.

En verbaas ik me over het verschil.

• Freddy

Indien je bij eautohuur enkele extras vraagt bij je prijsaanvraag bellen zij je wel op.

Zij gaan er ook vanuit dat zij steeds de goedkoopste zijn ,indien je ergens anders een lager prijs krijgt, vermeld dit en zij zullen deze prijs kloppen.Heb ik vorig jaar nog gedaan met een prijs van usareisen.de. Indien je de volledige prijs onmiddelijk betaalt heb je gratis annulatie. Ik heb reeds 3 maal van hun diesten gebruik gemaakt en zal dit jaar in september dit weer doen