weer in West USA

• Martin

Goededag,

Is het weer/klimaat in mei in West USA goed ? Wil volgend jaar naar west-usa, maar of in mei, of in juli/aug.

Wellicht dat Death Valley dan wel open is (in tegenstelling tot juli/aug ivm warmte) ?

Gr Martin

• Carina

Wij zijn net terug. We zaten in een hittegolf…. constant temperaturen boven de 40 graden, behalve in San Francisco.

Ik ben geen ervaren Amerikareiziger maar gezien de warmte zou ik ervoor kiezen om in mei te gaan (of juni, als je watervallen in Yosemite wil zien).

We zijn in Death Valley geweest maar aangezien het overal heet was viel het daar haast niet meer op. :) Ik denk dat je er in het hoogseizoen niet kan zijn…

• Cees

Nou, Death valley is ook bij hogere temperaturen wel open, daar hoef je niet bang voor te zijn.

Maar aangenaam zijn die hoge temperaturen natuurlijk niet. (ben er zelf eens met 47 graden geweest)

Voordeel van de periode eind april-begin mei is dat de woestijn in bloei staat.

En da's heel wat mooier dan de dorre en doodse bedoening in de hete zomermaanden.

Nadeel van die periode is dat bepaalde wegen nog afgesloten kunnen zijn.

De Tioga Pass is een bekend voorbeeld.

Ook in andere hoger gelegen parken kan het in het voorjaar nog flink koud zijn.

Wie zei ook alweer “ieder voordeel heb z'n nadeel” ………………………….. :-)

• Peter H.

Death Valley is ook in de hete zomer open. Ik ben er geweest met temperaturen van 50 graden, in de schaduw dus. Dat is echt niet lekker meer. Snel even uit je auto met airco, dan weer naar binnen, hotel en restaurant zijn gelukkig ook gekoeld, Het water in het zwembad verdampt zo snel dat ze er ijsblokken moeten ingooien. Maar echt afkoelen doe je ook daar niet. Het is inderdaad overal aan de westkust plm. 40 graden, alleen aan de kust is het koeler. Met name SF. Dus neem een auto met voldoende motorvermogen, omdat die ook de airco moet aanjagen. Ook in de bergen.

• Martin E. van Doornik

www.meteoconsult.com , klik op de Ned. vlag en zoek land en plaats op.

Als liefhebber van buitenlandse fietstochten (ook in the States) raadpleeg ik vaak deze website.

• Freddy

In mei loop je kans dat je niet allen op de Tiogapas in de sneeuw zit maar ook in Bryce canyon en in Zion NP. September is voor mij beter

• Martin

owk….

is dat omdat er sneeuw ligt in de bergen of ook op lager gelegen gebieden??

Het moet natuurlijk ook wel een beetje mooi weer zijn he :)

• Martin

dat was diezelfde van ‘'als je niet op tijd bent ben je of te laat of te vroeg’'

:)

• Martin E. van Doornik

In bergachtige gebieden is er altijd kans op sneeuw. Bijgaande foto's heb ik in The Rocky Mountains genomen, op 15 juli 1982, dus midden in de zomer! www.mijnalbum.nl/Album=QWJDUIEE (klik op het zwarte pijltje rechtsonder voor de volgende foto's). De fietser op de eerste en derde foto ben ik zelf.

Maar ook in de Californische Sierra Nevada, vlakbij Lake Tahoe, lag er in juni 1999 sneeuw, terwijl in het nabije lager gelegen Placerville bloedheet was!

• Martin

Het gaat mij voornamelijk om de parken namelijk. Zion, Bryce, Capitol Reef, Grand Canyon, Yosemite

Ik begrijp dat het weer veranderlijk is, maar uiteraard wil ik niet voor gesloten deuren staan in mei…. 

September is helaas niet mogelijk ivm werk in onderwijs.