west usa

• bart

Zoals velen mij voor zijn gegaan wil ik ook de west kust : san fransisco…las vegas…Los A. gaan doen per auto. Ik wil niet te veel vooraf plannen, maar zijn de slaap plaatsen zoals bed and breakfast makkelijk te verkrijgen in oktober op deze route ? En zijn ze dan goedkoper in vergelijking met een motel/hotel ?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• annemiek

wij gaan de laatste jaren altijd in september en hebben 1x in death valley op een zaterdag een nee gekregen met de vraag voor een slaapplaats

oktober lijkt me in het geheel geen probleem, er zijn mogelijkheden te over

veel plezier

• René

Als je naar USA gaat hoef je geen hotels/motels te bespreken. USA leent zich hier uitstekend voor omdat er vele hotels/motels langs de wegen zijn. Is een motel of hotel vol? Ga dan gewoon naar de volgende! Het is ons 1 of 2 keer gebeurd in al die jaren usa. Geen hotels reserveren geeft je een enorme vrijheid van reizen, je weet immers niet van te voren waar je beland!

http://www.hm-usa.nl/

• Freddy

Bed & breakfast is in Amerika duurder dan in Europa.Het is meer zoals in England.Je kan soms wel slaapplaatsen vinden zoals in spanje een hostal maar die zijn raar. Het grootste gedeelte van de reizigers maken dan ook gebruik van de motels

• bart

Bedankt voor de reacties, nog een vraag…wat ben je gemiddeld kwijt voor een motel voor 2 personen per nacht ?

• Gerrit

Ligt een beetje aan de regio waar je zit, en het seizoen, maar voor rond de $50,- per kamer moet je toch wel wat kunnen vinden. En vaak nog goedkoper ook.

Kijk de sites van Motel6 en Super8 er maar eens op na, als voorbeeld.

• tallie

Ergens tussen de 60 en 100 dollar per kamer voor 2 personen.

hatolex

• Peter H.

Een gemiddelde prijs is moeilijk te geven Bart, maar ga er maar vanuit dat het in het binnenland, buiten de grote steden, heel goedkoop is. Plm. 60 dollar voor een kamer en dat kan ook een kamer zijn met keuken en 3 queen size bedden. In de grote steden is het een stukje duurder. plm. 120 dollar op zijn minst. Als je tenminste behoorlijk wilt logeren. Maar ook dat is met de huidige dollarkoers niet zo duur.

• Natascha

Mocht je een nee ergens krijgen, vraag dan welk hotel in de buurt nog wel kamers heeft. Vaak helpen ze je wel en bellen ze in de rondte. (Ja, ze bellen dan zelfs hun concurent!)

• angie

Begin mei hebben we 15 overnachtingen gehad in Colorado,Utah,Arizona en Las Vegas. De gemiddelde overnachtingsprijs was 45 euro. De goedkoopste was in L.V. 25 euro, de duurste in Springdale 65 euro