Laptop mee of niet ?

• jerry

Hallo,

morgen vertrekken we voor een 4-weekse rondreis naar het zuidwesten van de USA.

Nu twijfelen we of we onze laptop willen meenemen of niet.

Het lijkt me handig om via WIFI (in de meeste hotels) zaken te kunnen opzoeken, te kunnen emailen met de thuisblijvers etc.

Anderzijds : is het veilig om de laptop in de hotelkamer te laten als je op uitstap gaat, kan je die in de safe plaatsen ?

Wie heeft ervaring ? advies ?

Ik hoor het wel,

bedankt

Jerry

• tallie

Laat toch lekker thuis, je hebt vakantie hoor.:z

hatolex

• Bimmer E46

Vakantie of niet. In bijna elk hotel/motel heb je gratis internet en kun je dus eindeloos internetten.

Wij hadden onze laptop ook mee. Als je in een leuk plaatsje bent kun je veel info van dat plaatsje vinden en zo veel informatie opzoeken. Je kan je route bekijken en inzien, je kan je ‘vele’ foto's erop bewaren, je kan emailen, je kan een weblog bijhouden etc etc. Ik vind zo'n laptop niet onmisbaar, maar wel superhandig en een aanvulling op je reis!

• Melanie

Ook wij hadden onze laptop meegenomen. Is echt handig voor foto's etc, maar ook om inderdaad onze site bij te werken voor het thuisfront, maar ook voor jezelf. Je maakt zoveel mee, dat het leuk is om het aan het eind van je reis of jaren later nog eens na te lezen..

• René

Meenemen wat mij betreft. Wij hebben er veel nut en plezier van gehad. Het thuisfront ook via het weblog wat wij onderhielden. Tuurlijk heb je vakantie maar er schiet altijd wel een uurtje over om even te surfen.

Voor de veiligheid hadden wij een kabelslot meegenomen om de laptop mee vast te leggen in de hotelkamers (zie hieronder).

Verder geen kamersafe tegengekomen waar de laptop in past.

Prettige vakantie.

• Freddy

Alhoewel ik in veel zaken akkoord ga met hatolex moet ik in dit geval zeggen meenemen!! Ik heb ook dank zij mijn laptop verschillende motels kunnen vastleggen aan intressante prijzen en dit als lastminute dus slechts 1 dag voor aankomst.Je kan ook de dag voor het vertrek nog eens nazien of je route wel in orde is en dgl.

• René

Hotels/motels claimen dat ze free wireless internet aanbieden maar de kwaliteit van deze verbindingen laten veelal te wensen over, getuige reviews op tripadvisor.com In NY zat ik in een hotel en daar zaten mensen in de lobby te internetten omdat het signaal op hun kamer onvoldoende was. Meestal hebben hotels en motels ook een vaste computer waar je gratis gebruik van kan maken.

Tegenwoordig heb je mini pc zoals de Asus Eee pc die zo'n 1 a 2 kilo wegen en waarmee je lekker kunt internetten. Tevens kun je zo'n computer makkelijk meenemen in de auto zodat ie niet gejat word in je hotel kamer.

• Ralph

Hallo allemaal,

Ik begrijp dat er een aantal mensen recentelijk naar amerika zijn geweest en daar een laptop mee naar toe hebben genomen.

Nu heb ik de vraag of jullie problemen hebben gehad bij de douane met de meegebrachte laptop. Ik heb op internet gelezen dat de amerikaanse douane je laptop helemaal doorzoekt op eventueel aanwezige illegale films, muziek en software.

Alvast bedankt.

Gr.

Ralph

• Herman

Mijn vraag is wij gaan weer voor 6maanden naar de usa en 6 maanden canada,

Wij reizen met onze eigen pic-up met camper unit,

Wij doen dit nu al zo,n 13 jaar en voor het internet gaan wij normaal naar een bibliotheek,waar je pl/min een uur gratis kan internetten

Nu zijn we van plan om een lap top mee te nemen!

Mijn vraag is nu hoe kom ik dan daar op het internet??

al vast bedankt Herman