wegen gesloten richting Yellowstone?

• Joke

Beste allemaal

Wij zij met de voorbereidingen bezig (vooral veel lezen en enthousiast worden!) van onze reis naar de USA.

Op weg van Estes naar Yellowstone overnachten wij 1 nacht in Casper.

De routeplanner van Google maps zegt echter dat een gedeelte van de route van CASPER naar YELLOWSTONE (onderlangs via Grand Teton) IS AFGESLOTEN.

Weet iemand of dat ook over een maand nog het geval is en moeten wij dan inderdaad omrijden via de noordelijker route die veel langer is??

Kan iemand mij een site geven waar ik dit soort informatie kort voor vertrek nog ene keer kan checken voor de zekerheid???

Alvast erg bedankt, we houden er zin in!

Joke

• René

http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/hours.htm

• Esther

Wij zijn ook bezig met de voorbereidingen voor de route in dit gebied. Ik ben heel benieuwd naar jullie route. Succes met de voorbereidingen!

• Freddy

Indien je met map quest werkt heb je een vakje dat je kan aanduiden om Seasonally Closed Roads te vermijden. Misschien dat dit ook een beetje helpt

• Joke

Dank jullie wel, dat heeft i.d.d. geholpen! Je moet het maar net weten …

Voor Esther, onze route (3,5 week):

Brussel-Denver (via Chicago/AA)-Estes/Rocky Mnt.Casper-Yellowstone-Grand Teton-SLC-Moab (Arches + Canyondlands)-Mon. Valley-Grand Canyon South Rim-Las Vegas-Brussel (via JFK)

We hebben er enorm veel zin in, hoewel we beseffen dat we enorm veel willen doen in die ruim 3 weken …. maar ja, genoeg redenen om het nog eens over te doen wellicht of een volgende keer een ander stuk met misschien nog iets herhaling. Je moet wat te wensen houden!!

• Fozy

Wij zijn net terug van Amerika en in Yellowstone ook geweest, toevalig heb ik de krant Yellowstone Today meegenomen. Staat in the krant:

Canyon Area Road Closed

North Rim Drive at Canyon village is closed this year. You can reach the Canyon Visitor Education Center and other visitor services, including the campground. South Rim Drive, which leads to viewing areas for the Upper and Lower falls, is open.

Inderdaad de weg was gesloten en dat is de enigeweg die gesloten was toen wij daar zijn geweest.