Ons voorlopige reisschema

• Sanne

Hallo,

Mijn vriend en ik hebben besloten eind september 3 weken naar Amerika te gaan. De vlucht is al geboekt en we beginnen en eindigen in LA. Zelf heb ik jaren geleden met mijn ouders door het westen gereisd en toen hebben vooral Yosemite en Mesa Verde indruk op me gemaakt. We hebben Arches en Zion destijds moeten overslaan door camper-pech, dus deze plekken wil ik nu graag meepakken. Zo kom ik op de volgende route uit:

Dag Datum Begin plaats Rij-tijd

1 zaterdag 27 sep. Amsterdam 1 uur

2 zondag 28 sep. Los Angeles 4,5 uur

3 maandag 29 sep. Essex 4,5 uur

4 dinsdag 30 sep. Grand Canyon 3 uur

5 woensdag 1 okt. Kayenta 4 / 5 uur

6 donderdag 2 okt. Cortez/mesa verde 3,5 / 4,5 uur

7 vrijdag 3 okt. Moab

8 zaterdag 4 okt. Moab 4,5 uur

9 zondag 5 okt. Bryce 2 uur

10 maandag 6 okt. Zion 4 uur

11 dinsdag 7 okt. Las Vegas

12 woensdag 8 okt. Las Vegas 5/6 uur

13 donderdag 9 okt. Death Valley (iets voorbij) 3 uur

14 vrijdag 10 okt. Big Pine / Bishop 2,5 uur

15 zaterdag 11 okt. Yosemite

16 zondag 12 okt. Yosemite 4 uur

17 maandag 13 okt. Columbusday San Francisco

18 dinsdag 14 okt. San Francisco 4,5 uur

19 woensdag 15 okt. Morro Bay 4,5 uur

20 donderdag 16 okt. Los Angeles

21 vrijdag 17 okt.

Op zich lijkt me dit prima te doen, alleen komen we nu ongelukkig uit bij Yosemite en San Francisco. Als we een dag eerder in Yosemite zijn, denk ik dat het daar een stuk rustiger is en kunnen we in San Francisco ook nog shoppen (ivm Columbusdag). Ik hoor graag jullie ideeën en tips.

• jona

Ik ben heel benieuwd wat je 4.5 uur in Morro Bay wilt gaan doen, zo veel is daar niet te beleven. Rondom Morro Rock wandelen en eten bij bijvoorbeeld de Flying Dutchman en dan heb je het wel gehad, toch?

Bij de Grand canyon zou ik meer tijd doorbrengen en langs de rim wandelen of een stuk naar beneden en weer terug.

• Bimmer E46

Ahum… de tijden die erachter staan zijn rijtijden Jona :D

• jona

O , sorry, had ik niet door.:)

• Sanne

Maar is dit te doen denken jullie of moet het aangepast worden??

• Ada

Je kunt overwegen vanuit Las Vegas redelijk vroeg te vertrekken, dan via Death Valley (met zeker een bezoek aan Zabriskie Pt.) doorrijden tot bijv. Lone Pine of Bishop. De volgende dag Yosemite etc.,

De dag die je hiermee inloopt, kan je na San Francisco bijv. overnachten in Monterey of Carmel.

Op die manier ben je een stukje van het drukke weekend in Yosemite kwijt.

• Martin

Sanne,

Wil je veel zien en veel rijden of liever dingen rustiger aan doen en minder dingen beter zien?

Je route ziet er nogal druk uit, met volgens mij bijna elke dag een auto-rit.

Mijn persoonlijke mening is dat ik dit denk ik vreselijk zou vinden. Ik ben nu al plannen aan het maken voor 2009, maar wil zeker niet elke dag uren in de auto zitten. Ik ga dus iets proberen te regelen met minimaal 2 nachten per accomodatie.

Succes met je voorbereidingen en heel veel plezier !!

PS: ik heb nog geen ervaring met de USA dus misschien zit ik er wel totaal naast :)

• Vanessa

Draai de route om, blijf de eerste dag in LA en dan kan je op maandag al shoppen in SF als je dat wilt. De 1 van LA naar SF is prachtig, een stop in Monterey voor een whalespottingtour is zeker aan te bevelen. Een helicoptervlucht over Grand Canyon trouwens ook. Pas op dat je niet alleen maar rijdt, dan mis je toch veel. Deed ik ook het eerste jaar in Amerika, nu nemen we veel meer de tijd en genieten veel meer. Veel plezier.

• YVONNE

Ik denk zeker dat het wel te doen is. Wij gaan dit jaar voor de 10e keer naar de USA dus we zijn redelijk ervaren. Ik maak ook altijd een route van te voren en elk jaar weer lopen we daar op in waardoor we als we daar zin in hebben onderweg ook wel eens een dag langer op een plaats blijven waar het ons goed bevalt. Niet te missen volgens mij: Helicopervlucht over de Grand Canyon, Monument Valley, (zou ik doen en Mesa Verde voor een andere keer bewaren als je Colorado aandoet) en Canyonlands (praktisch tegenover Arches)

Onze ervaring is dat je door de jetlag de eerste week altijd erg vroeg wakker bent, wij vertrekken dan ook altijd vroeg, rijden een stuk, ontbijten ergens onderweg en komen vaak in de ochtend nog op de plaats van bestemming. Je hebt dan nog ruime keus voor een hotel en nog bijna de hele dag om het park of de stad te bekijken. Ik zou zeker ook Monterey aandoen (prachtig aquarium) en als je tijd hebt even naar Carmel. Heerlijk strand! Wij vonden Los Angeles niets maar we hebben dan ook geen interesse in pretparken. Dat is natuurlijk persoonlijk.

Wij hebben ooit de volgende route gedaan in 3 weken. LA, Las Vegas, Grand Canyon, Monument Valley, Moab, Arches, Canyonlands, Capital Reef, Bryce Canyon, Zion, via Cedar City Ely Austin (nevada) Carson city, Lake Tahoe, Mono Lake, Yosemite, Fresno,Seqouia, via Hanford naar Monterey, Carmel, Santa Barbaras, Pismo Beach, LA prachtige reis!

Ik wens jullie heel veel plezier.