camper bonnefooi mogelijk?

• tallie

In je start topic had je het over het hoogseizoen, ik was er dus vanuit gegaan dat dat het aanstaande hoogseizoen was.

In dit geval dus succes met nadenken, maar ik zou het wel weten hoor.

(lekker op de bonnefooi, geeft een ongekende vrijheid.)

hatolex

• Will€m

Voor 2009 ben je inderdaad mooi op tijd.

Zoals je al hebt kunnen lezen heb je auto/hotel- en camper-liefhebbers. Ik hoor bij de eerste groep. De RV-campings die ik deze vakantie (Utah/Wyoming/Arizona) ben tegengekomen (tijdens het langsrijden) vond ik niet mooi - kale vlakten - met RV's bijna tegen elkaar geparkeerd. Uitzondering zijn duidelijk de parkings in de nationale parken, die zijn echt mooi, maar ja als je die gaat boeken, dan ben je de vrijheid (die je wilde) kwijt. Je zit dan aan een strak rijschema vast.

Met een auto en hotels heb je (vind ik) veel meer vrijheid. Er zijn zoveel hotels. Tijdens deze vakantie zaten we in een Harley Owners Group meeting (zo'n 500 Harley's). Zij zeiden dat ze alle hotels in de omgeving hadden afgehuurd, toch was het geen probleem een plekje te vinden.

Eén plaats die we in gedachten hadden om te overnachten viel tegen, we zijn toen doorgereden en hebben op die manier een dag “gewonnen” om te verblijven waar het wel mooi was.

• jan

Ik reis momenteel door wyoming, colorado en south dakota. We hebben niets gereserveerd en hebben nog altijd vrij gemakkelijk plek kunnen vinden in de NP's.

(terwijl we pas rond 17.00uur zijn gaan vragen.)

Jan

• mieke

Hoi allemaal,

Wij gaan in september naar de usa met een camper en willen eigenlijk ook op de bonnefooi gaan. Heeft iemand ervaring met hoe het in september is met de drukte?

Groet,

Mieke

• meannie

Er wordt gespeculeerd dat de benzine tegen het najaar tot $7 per gallon kan stijgen. Misschien valt het dan mee met de drukte.

Anneke

• YVONNE

Wij hebben ook in het hoogseizoen 3 weken met een camper rondgetrokken.

Alleen Yellowstone hebben we van één dag van te voren gebeld en een plaats besproken, geen probleem eind juli!

Weekenden zijn inderdaad druk en niet mogelijk op het laatste moment op de toplocaties.

Wij proberen de grote parken dan ook altijd buiten het weekend te plannen. We hebben altijd plaats gehad op een camping. Onze strategie is hetzelfde als we met de auto rondtoeren. Vroeg vertrekken, op tijd op de plaats van bestemming aankomen, hotel of campingplaats reserveren voor de nacht en dan heb je alle tijd om de rest van de dag van het betreffende park of stad te genieten.

Veel plezier gewenst!