camper bonnefooi mogelijk?

• Martin

heb voor zomer (hoogseizoen) een vakantie met camper in west usa gepland.

Is het mogelijk langs campings te reizen zonder boekingen ?

Of beter wel reserveringen te maken bij de populairste nationale parken ?

• tallie

Het lijkt me nu al moeilijk om bij de NP's een camper plaats te krijgen voor het hoogseizoen.

hatolex

• Martin

ok, dus, reserveren noodzakelijk??

• tallie

Zeer noodzakelijk, indien nog mogelijk.

hatolex

• Antony

In het weekend zijn alle campgrounds FULL, in ieder geval in de bergen en aan de kust. En FULL is vanaf vrijdagnamiddag tem zondag 12 uur. De weekendgangers moeten hun kampeerplek nl om 12 uur verlaten.

En daar zit 'm de truc in. Kom rond 12 uur en vraag voor cancellations. Door de weeks is die kans groter dan in het weekend.

Zelf heb ik nooit wat gereserveerd, maar ik heb in het hoogseizoen ook nooit een plek gevonden tussen LA en SF. De enige mogelijkheden zijn vwb LA bij Malibu, een groot en duur rv-camp aan de kustweg even voorbij de Pepperdine University met ook plekken voor tentjes.

Bij Santa Barbara aan een stuwmeer Cachuma Lake.

En bij Monterey/Carmel een prive-camping in de Valley van Carmel. Mooi terrein met zwembad, maar FULL in het weekend en leeg vanaf zondag 12 uur.

Bij SF is een grote campground bij Olema op Point Reys. SF is daar vandaan gemakkelijk te bereiken per ferry vanaf Saint Quentin. (Die grote bajes.)

• Will€m

We zijn vanmiddag (dinsdag) langs de camping bij Grand Canyon North Rim gereden. FULL

• Martin

hmzzzz, ik wil dus graag in juli/aug 2009 een week of 3 naar de states gaan en een camper huren, maar als de meeste parken snel vol zitten is het wellicht toch beter reserveringen te doen, of gewoon een auto-rondreis boeken.

Wilde graag een camper ivm de vrijheid, maar goed, als we dan alsnog campings moeten gaan boeken zijn we alsnog niet ‘'vrij’'

overigens, ik zie overal RV-park, waar staat RV voor… ??

• tallie

Ook de hotels/motels in de onmiddelijke omgeving zullen volzitten over het algemeen. Dus ook daar zijn reserveringen noodzakelijk.

En voor reservering voor het komende hoogseizoen ben je nu al te laat, over het algemeen.

RV-Recreation Vehicle.

hatolex

• Antony

Als ik dit hoogseizoen naar de USA zou gaan, zou ik weer van campgrounds gebruik maken in de NTl parks, de State Parks en prive campgrounds. En ik zou omwille van mijn vrijheid niets reserveren. Alleen de huurwagen, omdat dit vanuit Ned goedkoper is dan ter plekke.

• Martin

ja, ik ben er vroeg bij, ik praat al over hoogseizoen 2009

ik stel vooral deze vraag omdat ik of wil kiezen voor een camperreis (en op de bonnefooi rondreizen) OF voor een autorondreis langs hotels/motels incl reserveringen

Ik wil dus liever vrij zijn zodat we evt ergens langer kunnen blijven dan eigenlijk gepland

maar als reserveringen noodzakelijk zijn is een autorondreis wellicht beter, al zijn we dan niet “vrij”

maar goed, heb nog enkele maanden om erover na te denken