Beste Maarten,
Als ik zou vragen: Ik wil in Europa op vakantie, waar moet ik naar toe, snapt iedereen dat deze vraag te vaag en te algemeen gesteld is om te beantwoorden.
Wil ik naar de Noorse fjorden ? De Spaanse zon ? De Oostenrijkse bergen ? De Nederlandse regenbuien ?
Toch zie ik soortgelijke vragen betreffende de USA regelmatig op dit prikbord verschijnen.
Of deze vraagstellers nu niet goed hebben opgelet tijdens aardrijkskundeles vroeger, dus geen idee hebben van de grootte van het land of dat het idee van een USA vakantie in een opwelling is ontstaan zonder te weten waar men over praat ????
Geen idee, maar op mij komt dit soort vragen (sorry dat ik het zeg) altijd een beetje dom over.
Je wil bv vulkanen zien.
Die liggen in het noordelijke deel van de USA.
Je wil ook mooi weer.
Da's in dat jaargetijde in dat deel van de USA dubieus.
Voor mooi weer moet je in die tijd naar het zuiden, maar daar zijn dan weer geen vulkanen.
Begrijp je de tegenstrijdigheden in je vragen een beetje ?
Vertaald naar Europese maatstaven vraag je eigenlijk: Ik wil in juli gaan skieen op een van de Griekse eilanden, kan dat ???
De vraag huurauto + hotels of tent/camper + kamperen is een puur persoonlijke kwestie.
Lees dit prikbord maar eens.
Je ziet dan dat er twee kampen zijn die elkaar (jammer genoeg) zo ongeveer verketteren.
De “campers” willen nog niet dood worden gevonden in een hotel en zijn totaal blind voor alle nadelen van kamperen en de “hotelmensen” gaan voor geen goud met zo'n woonwagen op stap.
Je schrijft ook dat je “aardig wat km af wil leggen”.
Advies: Niet doen !!
Beperk het gebied dat je wil zien en neem daar de tijd voor.
Race niet van hot naar her.
Anders ben je straks overal geweest, maar je hebt niks gezien.
Als het (zoals ik verwacht) je eerste USA bezoek is beperk je dan, gezien het jaargetijde en de tijd die je hebt, tot wat nationale parken in het zuid-westen (Californie, stukje Arizona, stukje Utah, en Las vegas in Nevada)
De meeste mensen beginnen daar, een aantal nationale parken in die hoek liggen relatief dicht bij elkaar, je rijdt je dus niet het schompes en je krijgt toch een aardig idee van de toeristische mogelijkheden van de USA.
En als je dan nog een keer terug wil (en dat wil je !!!!), dan pak je weer een ander gedeelte van de USA.
Succes met plannen.