los angeles

• sake fernee

In september gaan we richting LA, nu heb je de standaard plekken waar je naar toe gaat, zoals beverly hills, hollywood en santa monica.

Heeft iemand nog tips om te bezoeken wat niet zo bekend is, maar zeker de moeite waard is.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Mocht je nog tips hebben voor san francisco, mag je die ook geven.

• Peter H.

Rodeo Drive, Sunset Plaza, Universal studio´s, Disneyworld, The Farmers market, Venice. Hiermee ben je al 4 dagen zoet. The Tar Pitt, interessant museum. Opzij van Santa Monica Boulevard. Melrose Avenue, veel boetiekjes en kleine restaurantjes, Malibu, mooie huisjes aan het strand.

• Peter H.

Nog even een aanvulling. Vergeet Beverly Hills, is behalve de naam niet interessant. Je kunt er even doorheen rijden op weg naar Bel Air, dat is de wijk van de supersterren en waar de andere rijken wonen. De prachtigste huizen en estates. Paleis Soestdijk is er niets bij vergeleken. Een bezoekje aan het warenhuis Neiman Marcus, het warenhuis van de rijken. Je hoeft er niets te kopen en alleen maar kijken. Maar je kijkt je ogen uit. Vooral naar de prijzen.

• Linda

De Downtown Los Angeles Conservancy walks zijn erg aan te raden, de WB studio tour, de Griffith Observatory (alleen al voor de views) and van daaruit naar Mount Hollywood wandelen. Een concert in de Hollywood Bowl bijwonen, of in the Greek Theatre. Als je goed wilt winkelen en je hebt wat te spenderen South Coast Plaza in Costa Mesa. Een film voorstelling in the Egyptian Theatre en/of Silent Film Theatre. Hollywood History Museum, Museum for Radio and Television, Framer's Market (en dan meteen the Grove ernaast).

Veel plezier, ik ben net terug.

Linda

• jona

Huur bij Fisherman's wharf fietsen en fiets de Golden Gate brug over naar Sausolito.

Ga naar Coit Tower en geniet van een prachtig uitzicht over de baai en als je “geluk”hebt zie je de mist binnen rollen met alleen de toppen van de Golden gate er boven uit.

Ga naar Alcatraz, en reserveer daar nu online al je tickets voor. Lukt dat niet maak dan een gewone rondvaart.

Golden Gate park.

China town.

Twin Peaks bij helder weer.

Ga naar het eindpunt van de Cable Car bij Fisherman's wharf en zie hoe ze de trammetjes draaien en maak een rit mee.

etc.

Kortom, San Francisco is veel leuker en mooier en meer te doen dan L.A.

• Linda

Ja, ik zou ook zeker meer tijd besteden in San Fransisco. LA is meer een “been there, done that, bought the post card” iets. Je bent er geweest, het was leuk om allemaal eens te zien, maar dat is het dan ook. Vind ik persoonlijk, maar wie ben ik. Er zijn genoeg leuke dingen te doen, maar toeristisch gezien is SF leuker.

Groetjes,

Linda