CAMPERREIS FLORIDA NOVEMBER

• Cees

Antony hierboven rekent graag.

Ik doe even mee.

Martin gaat in 3 weken niet meer dan 1000km rijden.

1000 : 21 = 47,6 km per dag

Da's voor USA begrippen bijzonder weinig.

Ik weet niet wat Martin allemaal wil zien in die 3 weken, maar gezien de km die hij wil rijden zal dat beperkt moeten blijven tot 1 nationaal park (hooguit 2 als ze dicht bij elkaar liggen)

• Trudie

Hebben we het hier nou alleen maar over die hoge benzinekosten? No thanks… Even opfrissen: mijn vraag ging over een leuke route naar New Orleans.

Krijg ik me daar het een na andere “zeik”mailtje over de hoge brandstofprijs. Een enkele persoon uitgezonderd, die nog wel wat positiefs op papier kan zetten. Het zal allemaal best, dat die benzine hoog uitvalt, maar daar kiezen we zelf voor toch? Zoals ik al eerder schreef, hebben we een heel voordelige beursaanbieding, zodat de benzine wel wat mag kosten…….

Heb in geen tijden zo'n negatief prikbord meegemaakt; mensen geniet van het leven en van rondreizen door Amerika, zelfs als je dure benzine moet tanken.

En voor de verdere rest “keep smiling”.

Groetjes

Trudie

• Antony

Ik heb het met mijn voorbeeld van 1 op 6 nog aan de zuinige kant gehouden.

Wat Nederlanders altijd onderschatten zijn de enorme afstanden in de USA. Wie bv enkele dagen in Yellowstone wil doorbrengen en daar ook nog iets wil bekijken, rijdt er gemakkelijk 1000 km. Tsja, en dan ben je op een leuke plek en dan is je brood op. Moet je eventjes 175 km rijden om bij een winkel te komen …..

En Nederlanders willen in 3 weken zo veel zien, dus moeten ze verschrikkelijk veel rijden. 6000 km in 3 weken is dan heel normaal. Ik verbaas me altijd over de enorme routes waarover op dit forum vragen worden gesteld.

Zoek op de kaart maar eens uit hoeveel het is bij de Grand Canyon om van de North Rim op de South Rim te komen.

Of om in Florida van Miami in Flamingo op de Everglades te komen … en weer terug. Of “eventjes” heen en terug van Miami naar Key West.

Veel rijplezier gewenst,

Antony.

• Trudie

Hebben we het hier nou alleen maar over die hoge benzinekosten? No thanks… Even opfrissen: mijn vraag ging over een leuke route naar New Orleans.

Krijg ik me daar het een na andere “zeik”mailtje over de hoge brandstofprijs. Een enkele persoon uitgezonderd, die nog wel wat positiefs op papier kan zetten. Het zal allemaal best, dat die benzine hoog uitvalt, maar daar kiezen we zelf voor toch? Zoals ik al eerder schreef, hebben we een heel voordelige beursaanbieding, zodat de benzine wel wat mag kosten…….

Heb in geen tijden zo'n negatief prikbord meegemaakt; mensen geniet van het leven en van rondreizen door Amerika, zelfs als je dure benzine moet tanken.

En voor de verdere rest “keep smiling”.

Groetjes

Trudie

• martin

er zijn geen nat parken in ohio en minisota daarom willen wij langs de rivieren rijden.

beetje langs de lake(n) denk hooguit 4000 km wat we rijden.

beetje vissen etc etc

lijkt ons wel wat een camper

• martin

o ja sorry we dwalen een beetje af.

het is een mooie route wat jullie hebben zeker de rit ernaar toe, zal de kustweg nemen, langs de stranden.

• Antony

Ondankbaar.

Krijg jij van Amerikakenners heel wat reacties op je vraag met flink wat verscheidenheid aan info en dan krijgen de mensen die tijd en moeite nemen om jou van dienst te zijn de uitermate onfatsoenlijke reactie: “Zeikmailtjes” en “negatief prikbord”. Met deze opmerkingen zet je zelf de toon tot negativisme.

Neem jij nu maar het laatste woord om je gram te halen, want dat zal je zo wel gewend zijn.

• Trudie

Blijkbaar Antony gaat jou kennis van Amerika niet verder dan de benzineprijs (alhoewel een dollar tegenwoordig nog wat anders is dan een euro). Die kennis hebben we nu. Wij gaan ons nu verder op de route en de leuke zaken richten. Bedankt voor je info.

• Trudie

Hoi Martin, bedankt voor je reactie. Heen of terug gaan we zeker langs de kustweg.

Groetjes, Trudie

• eric

Zo , wat een reactie's !

Dat de benzineprijs ook in de US hoog is , da's een feit.En dat campers niet zuinig zijn , da's ook een feit.En als iemand met een camper wil gaan reizen , dan is dat een persoonlijke keus.En die keuze moet je waarderen , anders deden we allemaal hetzelfde.Enne , reizen met een camper is een fantastische ervaring !

Helaas kan ik je niet helpen met je vraag ; heb wel het idee , dat het rond New Orleans nog steeds niet helemaal is zoals het was.Waarschijnlijk is de coastal route via Panama City Beach en Pensacola richting Mobile wel mooi ( #98 ).

Goeie reis !

Eric