CAMPERREIS FLORIDA NOVEMBER

  • Trudie

    Hallo allemaal, we gaan in november voor de eerste keer met een camper door Florida. Enkele jaren geleden zijn we al eens in Miami, Key-west etc. geweest, dus deze plaatsen slaan we over; is overigens ook niet makkelijk lijkt me met een camper.

    Ons lijkt het geweldig(we landen in Orlando) New Orleans te bezoeken.

    Heeft iemand dit al eens gedaan en hoe is dat bevallen? Je kunt gewoon op je gemakkie erheen rijden, lijkt me. We zouden nog wel meer mee willen pikken van de zuidelijke staten, maar denken dat dat niet haalbaar is.

    Zou graag wat reacties ontvangen mbt de camperreis door Florida en mbt New Orleans. Kun je makkelijk overal je camper kwijt. Kijk een auto parkeer je ergens hopsa, maar een camper ('t is nog een grote ook)…….. of valt dat wel mee in de praktijk?

    Ik hoor het graag van jullie!!

    Groetjes

    Trudie

  • tallie

    De vraag is hoelang ga je, en als je de nadelen van een camper ziet, die ik met je deel, waarom doe je het dan met een camper.

    hatolex

  • Trudie

    Wel Hatolex we gaan 25 dagen en vonden het eens een keer een uitdaging met een camper op pad te gaan. Kwam eigenlijk door een aanbieding op de Vakantiebeurs, die ons deed besluiten hiermee vakantie te vieren.

    Je hebt alles lekker bij de hand, je hoeft de koelkast maar open te trekken en een hapje en drankje zijn binnen je bereik toch?

    En ik mag toch hopen, dat - als iets met de camper onbereikbaar is - je gewoon een bus of zoiets kan pakken.

    Trudie

  • tallie

    Je hebt in ieder geval tijd zat om naar New orleans te rijden, wij zijn er 2 keer geweest maar dat was voor Katriena. Wij vonden het toen heel leuk, en dan vooral de franse wijk.

    Maar als ik jouw was zou ik mijn keuze nogeens heroverwegen, bedenk ook dat de benzine ook in de usa vele malen duurder is geworden. Bedenk ook wel dat je de camper niet zomaar overal kan/mag neerzetten.

    En wat dat hapje/drankje betreft, koelbox aanschaffen voor een paar dollar bij Wallmarkt, en je hebt een koelkastje in elke auto.

    hatolex

  • Antony

    November? Dan is het in het noorden van Florida toch wel winter. Je kan er zelfs vorst hebben, dus dat koele biertje lukt ook wel zonder koelbox.

  • Cees

    Mijn eerste (en laatste) camperervaring dateert van 18 jaar geleden.

    We reisden met een 6 persoons camper van in Winnipeg wonende familie door de midwest.

    De hoge brandstofkosten van zo'n camper vond ik toen (bij een prijs van minder dan 1 $ per gallon) al opvallend hoog.

    Voor die 40 tot 60 $ per dag hadden we in een mooi hotel kunnen zitten.

    Van andere kosten zoals huur, verzekeringen en meerprijs voor te veel gereden km (of mijlen) hadden we gelukkig toen geen last omdat het een geleende camper betrof.

    Bij thuiskomst heb ik deze kosten echter allemaal eens op een rijtje gezet en de conclusie was dat dit toch wel een extreem dure en oncomfortabele manier van reizen was en dat we dit de volgende keren maar niet meer op die manier moesten doen.

    Voordat de camperfundamentalisten op dit prikbord mij nu gaan verketteren: het bovenstaande gaat alleen over de kosten van zo'n camper.

    En zelfs jullie zullen moeten toegeven dat die “ietwat” hoger zijn dan de kosten van een normale huurauto.

    Ik vrees dat met de huidige benzineprijzen (3,60 – 3,90 $ per gallon) en het mega-verbruik van zo'n camper dit verschil nog veel groter wordt.

    Nogmaals, ik gun iedereen zijn manier van vakantie vieren, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat in de USA rondreizen met een camper niets voor ons is.

  • Petra/VS

    Zeg maar gerust $4+ per gallon inmiddels en immer stijgende. Kennissen van ons rijden op het moment in het westen met een camper en tanken voor $250+ per keer. Het is ook niets voor ons, maar er zijn mensen, die er helemaal weg van zijn.

  • Antony

    Even rekenen:

    dus voor 250 dollar heb je circa 200 liter benzine. Rijdt die camper 1 op 6, dan kan je een eind van 1200 km rijden voor 250 dollar.

    Rijdt die camper 1 op 3 dan rijd je 600 km voor 250 dollar. (circa160 Euro)

    Europese campers rijden in gunstige omstandigheden 1 op 10. (=1,50 Euro diesel)

    Dan komen 1000 Europese kilometers op 100 liter. Dat kost 150 Euro, dat is iets minder dan 250 dollar.

    Amerikaanse campers verbruiken meer dan de Europese. En maak ik een rekenfout, dan hoor ik het wel. Maar duur blijft het.

  • martin

    Als ik dat allemaal zo lees. tjs, wij hebben een keertje een camper gehuurd voor 3 weken in september.

    Wat ons opviel vorig jaar, is dat de hotel prijzen zo duur waren en dat een camper

    mischien iets goedkoper zal zijn. We hebben altijd met een auto gereist door de v.s. en een camper leek ons ook wel eens wat.

    je bent ongeveer 35 dollar kwijt per nacht op de camping en je hebt alles bij je voor eten, we zien het wel hoe dat uitpakt.

    we hebben wel afgesproken dat we niet veel gaan rijden met deze bezine prijzen.

    ik denk zelf nog geen 1000 km.

  • Cees

    Rekenkundig klopt je verhaal wel.

    Ik wil er alleen iets aan toevoegen

    Europese auto's zijn qua verbruik niet te vergelijken met Amerikaanse.

    Omdat de brandstofprijzen in EU altijd al (veel) hoger waren dan in de USA waren Europese autobouwers altijd al gedwongen om energiezuiniger auto's te bouwen dan hun USA collega's.

    Ook het formaat en de bouw van een EU camper is hierdoor veelal kleiner, compacter en aerodynamischer dan een USA camper.

    Bovendien zijn EU campers meestal voorzien van een (zuinige) dieselmotor, terwijl zijn overmaatse USA collega met de aerodynamiek van een een flatgebouw het met een benzineslurper van vele liters motorinhoud moet doen.

    Het benzineverbruik van zo'n rijdend huis is navenant.

    Jij noemt als voorbeeld 1:6.

    Nou, een beetje USA camper, van het type dat door de meeste touristen wordt gehuurd, zit (veel) dichter bij 1:3