hollywood

• marja

Over Los Angeles heb ik weleens gelezen dat je niet in bepaalde buurten /straten moet komen. Geld dit ook voor Hollywood? Ik zou daar graag 2 overnachtingen willen boeken, maar als ik dan bij tripadvisor lees dat de receptie van een hotel zich achter kogelvrij glas bevindt, dan heb ik daar toch geen goed gevoel bij. We willen daar de bezienswaardigheden en de Universal Studios bezoeken. Tips voor een leuk, betaalbaar hotel zijn van harte welkom. Alvast bedankt voor jullie reacties.

• Peter H.

Marja, Hollywood is ondanks de naam een achterbuurt, waar je het beste in de avond niet kunt verkeren. Zeker geen hotel daar nemen. Als je uit je auto stapt en het hotel binnenloopt, ben je al beroofd, bij wijze van spreken. Je kunt overdag best een kijkje komen nemen op Hollywood Boulevard, de straat met de sterren, er is genoeg politie aanwezig. ``s avonds is het een buurt van hoeren, drugsdealers, zakkenrollers en ander gespuis. Als je een nette wijk wilt, boek iets op Wilshire boulevard of een andere straat in Westwood, daar zit je op slechts 15 minuten rijden van Hollywood en kun je ook ´s avonds veilig over straat lopen. Overigens worden de films niet gemaakt in Hollywood, maar overal elders in de stad. Als je sterren wilt zien, kun je gaan eten op Sunset Plaza, is vlak bij Hollywood Boulevard, maar wel veilig. Het beste lunchen daar, in de avond zitten de sterren elders.

• Susan mv Judith en Anouk

Laat ik zo zeggen: 10 jaar geleden waren wij blij dat onze auto, inclusief de wielen, nog op de parkeerplaats stond waar we em goed 2 uur hadden achter gelaten.

Persoonlijk vond ik het een stinkende stad met veel prostitutie en zwervers op straat.

Het is leuk om de naam Hollywood op de berg op de foto te hebben, daarna naar mijn inziens lekker doorkarren :)

• Petra/VS

Ach, hier weer eens een relativerend antwoord. Het is een grote miljoenenstad en in het midden van de nacht ben je in Amsterdam ook niet veilig, laten we wel wezen (overdag ook niet, want ik ben in de VS nog nooit beroofd, maar in Amsterdam wel).

Wij zijn vorig jaar een week in Los Angeles en omgeving geweest (reisverslag: http://losangeles2007nl.blogspot.com/). Wij hebben bij de Courtyard by Marriott Century City gelogeerd. Anderen zijn helemaal weg van de Orchid Suites.

• eric

Nou ,

bovenstaande ervaringen herken ik dus even helemaal niet….maart 2006 voor het laatst daar geweest , maar geen onveilig gevoel gehad.Op de plekken die Marja noemt , is het tot laat erg druk met toeristen en ander volk , dus veel heb je daar niet te vrezen.

Ben wel met de bovenstaande schrijvers eens dat in elke wereldstad er ongure straatjes en plekken zijn.Zaak is om daar niet verzijld te raken.

Dit hotel ( http://www.marriott.com/hotels/travel/laxrh-renaissance-hollywood-hotel/ ) is best te doen , en je zit meteen naast de plekken die je graag wilt zien…

Gr.

Eric

http://www.ericencarin.nl

• Vanessa

Lekker naïef liep ik ‘s avonds in het donker alleen over Hollywood Boulevard voor mijn laatste inkopen. Er had een grote groep mannen de stoep versperd, maar ik was toch echt niet van plan om over de straat te lopen. Na een kordaat ’excuse me' weken ze uiteen als de Rode Zee voor Mozes met een ‘here you go, princess’. Ik heb ze vriendelijk bedankt en bedacht later pas dat ik dwars door een gang (met hoofdbanden en matching shirts) was gebanjerd!! Slim? Nee. Toch voelde ik me niet eens onveilig. Maar voorkomen is beter dan genezen, dus vermijd de gevaarlijke plaatsen. Zonde van je vakantie als je iets naars meemaakt. Al is een hotelkamer met een kogelgat in het raam in Inglewood best spannend. :-)