Help uitwisseling in Neenah Wisconsin!

• Judith

Hallo,

In oktober ga ik twee weken op uitwisseling naar Neenah in Wisconsin. Ik ga daar logeren bij een leraar die lesgeeft aan het Fox Valley college in Appleton.

Mijn probleem is dat ik echt niets weet van Wisconsin en als ik info zoek op internet spreekt deze staat me ook absoluut niet aan.

mijn indruk is: slecht weer (in oktober) nauwelijks cultuur en helemaal geen leuke steden of interessante bezienswaardigheden. Volgens mij is dit alleen een leuke plek voor mensen die graag wandelen of kanoen ofzo, maar verder erg saai.

Wie kan mij enthousiast maken voor deze plek?

Groeten,

Judith

• tallie

Volgens de schrijver Bill Bryson, die veel over Amerika schrijft (reisverhalen) is Wisconsin hetzelfde als een bijna-dood-ervaring.

Ik weet niet of je hier enthousiats van wordt………………….

Maar ik kan je zijn boeken wel aanbevelen, zijn altijd leuk, soms hilarisch, en altijd interresant.

hatolex

• Ada

Via Google en “visitorbureau Wisconsin” of de plaats en/of streek waar je heen gaat vindt je vast meer informatie.

Als je niet zo heel ver van bijv. Minneapolis in Minnesote zit, kan je een bezoek aan de grootste Mall (winkelcentrum) van de USA brengen.

• Judith

Hoi,

Ik had al gekeken via google etc. maar het lijkt me dus inderdaad meer een bijna dood ervaring. Geen kunst en cultuur, geen geschiedenis, niets interessants!

En we zitten ver van grote steden vandaan.

BAH!

Judith

• Petra/VS

Nou, nou, het zal allemaal wel meevallen, hoor. Ik ben een aantal keren in Wisconsin geweest en het is wel een mooie staat. Zeker aan de meren, waar Neenah ook aan ligt. Milwaukee en Madison zijn echt leuke steden en niet zover weg. Appleton en Oshkosh liggen nog dichterbij.

Het is maar twee weken, het lijkt me, dat je het wel zult overleven ;). Je bent toch ook in een ander land, met andere gewoontes, taal etc., dat alleen lijkt mij al interessant, maar wie ben ik. En natuurlijk is er wel cultuur en geschiedenis, dat is altijd zo'n onzin opmerking over de VS.

Er is veel Duitse invloed in dat gedeelte van Wisconsin, je mist het Oktoberfest in Appleton net. Dat er geen kunst zou zijn is ook niet waar, in Neenah is het Mahler Museum:

http://www.10best.com/Appleton/Sights_&_Activities/Museums/Bergstrom_–_Mahler_Museum_Neenah_WI_BID_59979/

Veel plezier!

Hier staan wat foto's van onze laatste reis daarheen:

http://travel.webshots.com/album/554917991dBDMhC?start=72

• Mike

Elke ervaring die je op doet is leuk.

Met zo'n instelling zal het niet veel worden nee.

Probeer gewoon eens mee te maken hoe een amerikaan leeft e.d., als je je open stelt valt het vast allemaal wel mee.

En anders thuis blijven, dan zie je echt wat van de wereld.

• tallie

Ja ik kan er zelf niet over oordelen, ik praat alleen Bill Bryson na die dat kennelijk zo heeft ervaren.

hatolex

• stan

Waarom heb je je eigenlijk opgegeven voor zo'n uitwisseling?

• Petra/VS

Hoewel ik Bill Bryson heel grappig vind schrijven, zijn zijn ervaringen in Europa ook heel anders, dan de mijne. Je zou denken, dat hij zich tussen de Barbaren had begeven, hoe hij over sommige landen schreef. Daar zou je, als je op zijn ervaringen af zou gaan, beslist niet meer heen gaan, terwijl ik in sommige van die landen heel leuke vakanties heb gehad. Ik denk, dat zijn ervaringen wel met een kleine korrel zout genomen mogen worden ;). Of misschien ben ik gewoon niet blase en vind een reiservaring al gauw een avontuur ;).

• dian

Hallo Judith,

wat een zeurpiet ben jij zeg wees blij dat je er aan deel mag nemen.

laat anders een ander voor je gaan.

er zijn mensen die nooit tevreden zijn.

dian