campings

• kees

Nog een laatste vraagje voor we over een week dan eindelijk vertrekken: we gaan met een RV en ik heb zodoende het e.e.a. over campgrounds en RV parks opgezocht. Maar het volgende vraag ik me af: hoe kan ik zien of een camping een toeristencamping is, waar geen locals wonen? In Australie heben we hier wat minder goede ervaringen mee gehad, dus liever mijden we zulke campings.

Alvast bedankt!

• Antony

De (prive) campings, de koacampings en de campings in de national en stateparks zijn direct als camping herkenbaar.

Amerikanen zijn de locals van Amerika, zoals jij de local van Holland bent, dus locals zal je zeker tegenkomen. Ze doen je niks, nou ja ze eten, ze drinken, net zoals jij.

• kees

Ik bedoel natuurlijk de mensen die in trailers op de campings wonen, ik dacht dat dat wel duidelijk was!

• Antony

Niet gelijk gaan bijten! Er staan geen trailers op campings. Die staan op speciale trailerparks.

Op de eilanden van Hawaii wonen wel locals op de campgrounds van de State Parks. Daarom zijn die campgrounds elke week 1 dag gesloten om eenieder te verplichten te vertrekken. Daarmee wil men de vorming van zgn bidonvilles voorkomen. Op de mainland heb ik dit nooit en nergens geconstateerd.

• meannie

Wij hebben alles bijelkaar nu een jaar met de motorhome door de USA gereisd,en ik begrijp precies wat Kees bedoeld. Het is vaak een gok op wat voor camping je terecht komt.Soms heeft een mobielhome park een paar plaatsen voor motorhomes. Bij een grote stad zou ik die niet aanraden Een RV park heeft in het zuiden wat vaste bewoners.Vaak zijn het mensen die vanwege hun werk constant moeten verhuizen, die bv aan de wegen werken en daar is verder niks mis mee. Een RV resort is een camping waar je ook voor langere termijn kan staan , vaker zijn dat dan de zogenaamde snowbirds, Deze zijn luxer dan de RV parks. Reis je in het noorden waar de campings s'winters gesloten zijn, zal je veel sta-caravans tegenkomen, waar de locals voor de weekenden komen.

In de state parks mag je meestal maar 2 weken achter elkaar staan .Wij zijn op KOA campings geweest waar trailer-trash stond. Het ligt veelal aan het gebied ,zijn er veel toeristen ,dan zij de campings minder geinteresseerd in vaste gasten.

• kees

Bedankt voor de reacties.Ik begrijp dat je dus eigenlijk gewoon even moet kijken voor je er gaat staan!