CDW-verzekering

• José

Hallo!

Ik heb al een tijdje rondgezocht op dit forum (en andere) maar heb nog steeds een vraag:

Zit er bij de CWD-verzekering ook eventuele schade aan spiegels, ramen en banden inbegrepen? Wordt dat ook vergoed?

Holiday Cars wil me namelijk nog een extra No Risk garantie aansmeren, terwijl je sowieso geen eigen risico hebt in de VS met je CDW.

Toch??

Alvast bedankt voor reacties!

José

• Harm

misschien heb je hier wat aan

Wat is een C.D.W. verzekering?

“Collision Damage Waiver” is een verzekering die de schade dekt aan de huurauto die bij een standaard-overeenkomst is uitgesloten. Het is een soort afkoop eigen risico. Twee schadegevallen zijn echter nooit verzekerd: “bovenhoofdse schade” of schade aan het dak van een minivan of minibus en glas-, banden- en bodemschade in een ‘single vehicle accident’.

• Ada

Zoals Harm al aangeeft, dus moet/kan je zelf bepalen welk risico je wel of niet wilt nemen.

maar neem wel de aanvullende LIS verzekering, die de eventuele aansprakelijkehid verhoogd tot 1 miljoen.

Met de “claim-cultuur” in de USA kan je dat risico eigenlijk neit nemen.

• Maria

de banden spiegels etc is allemaal eigen risico , het afsluiten van een betere verzekering dan de CDW is aan te bevelen.

• Jose

Aha, bedankt!

Ik ga nog even checken of mijn (uitgebreide) reisverzekering dat ook dekt.